שאלה: כאשר מברכים על טלית גדול צריך לעשות עיטוף דהיינו שיכסה ראשו וגם משליך ציציות של ימין על כתף שמאל ולאחוריו כנגד החזה כמבואר במשנ"ב ס"י ח' סק"ד והשאלה מה הדין מי שמתעטף בטלית באמצע היום למנחה או לקריאת התורה האם מספיק לו עיטוף בכיסוי ראשו או שצריך גם להשליך את הציציות לשמאלו?
תשובה: יש לדון במנהג השלכת הציציות לשמאלו האם הוא צורת העיטוף ואז גם באמצע היום צריך להתעטף כמו בשחרית שזהו קיום המצווה כתיקונה, או שעניין השלכת הציציות הוא ע"פ הסוד כמובא בפוסקים מכוונות האריז"ל ואז יתכן לומר שעניין הסוד הוא בתיקוני שחרית כמבואר באריכות בשער הכוונות, אבל בהמשך היום שכמתעטף סגי לו לעשות כעטיפת ישמעאלים אבל הלכות הציציות אינה נוהגת אלא בשחרית, ולמעשה נראה שאין לחלק בין עיטוף לעיטוף וכסתימת המשנ"ב שכתבו בצורת העיטוף וגם הקדמונים כתבו מקור השלכת הציציות לשמאל מרבי סעדיה גאון שכתב שבכך מכניע את היצר הרע בשמאל, וגם בכוונות האריז"ל הביאו, א"כ אין לחלק וכל היכא שמתעטף בברכה כן יעשה, והשי"ת לא ימנע טוב להולכים בתמים.