הרב אליהו חיים פנחסי
מחבר הספר "הכשרות למעשה"
סיר בשרי, שטעו ובישלו בו דברי מאכל חלביים או להיפך, יש לחלק: אם הקדירה הינה בת יומה, דהיינו שבושל בה מאכל בשרי בעשרים וארבע שעות אחרונות, וכעת בושל בה מאכל חלבי – המאכל נאסר, אלא אם כן יש במאכל פי שישים כנגד דפנות הסיר [מה שבדך כלל אין].
אך אם בישלו בסיר, ועברו מאז הבישול יותר מעשרים וארבע שעות [שהקדירה אינה בת יומה] – מותר המאכל באכילה אם אכן היה הסיר נקי. אולם הסיר עצמו חייב הגעלה, גם כאשר הבישול בו היה לאחר עשרים וארבע שעות. ראה שו"ע (יו"ד סימן צג ס"א). וכאשר נתן מכסה של סיר חלבי על גבי סיר בשרי, דינו כדין הקדירה. ראה רמ"א (שם).