גיטין דף ה
מדוע לא זכה הרמ"א לגילוי אליהו?
נמצא אתה מוציא לעז
"סיפר הגה"צ ר' נטע פריינד שליט"א, כי הגאון ר' איסר זלמן מעלצער זצ"ל סיפר לו, שאיש אחד, שהיה צריך להוושע באיזה ענין, בא אלי וגם אל הגאון ר אברהם ישעיה קרליץ בעל החזון איש זצ"ל. תפילותיו של החזון איש הועילו, ולא תפילותי. מדוע?
והתחיל לבכות: ואח"כ אמר על החזון איש: "נישט קיין כבוד, נישט קיין געלט – לא כבוד, לא כסף, נאר- רק- תורה לשמה!
וסיפר לי באריכות המעשה שאליהו הנביא התגלה רק להגאון ר' חיים אחי המהר"ל מפראג ז"ל, ולא לרב גדול אחר שהיה בימיו. וזאת משום שאינו מגלה עצמו לשרוולים רחבים. היינו כי הגאון השני, הגם שהיה קדוש מאד, אבל היה רב מפורסם בעיר גדולה. כמו כן סיים על החזו"א, שאינו לבוש בשרוולים רחבים, ומשום כן, תפילתו נענתה מן השמים"
וכך מסופר בדרך עץ החיים ח"ב, מנכדו של הגאון ר' איסר זלמן , [גירסא קצת אחרת].
"רבינו סיפר פעם על אחד מגדולי הדור בזמנם של הרמ"א והמהר"ל מפראג שנקרא לברור אצל הרמ"א , הואיל והוציאו עליו לעז. מששוחח איתו הרמ"א, התברר לו שגדול זה זוכה מדי פעם לגלוי אליהו, והוא ביקש ממנו שכאשר יהיה לו גילוי נוסף, ישאל אותו מפני מה הוא אינו זוכה לכך.
כעבור כחודש ימים, בא הלה אל הרמ"א, וסיפר לו שבגילוי האחרון שהיה לו אכן שאל את אשר התבקש לשאול, והתשובה שקיבל היתה, שהוא איננו נוהג להתגלות ליהודים שהולכים עם שרוולים רחבים .
משסיים רבינו את סיפור המעשה, אמר, כאשר דמעות בעיניו, אנחנו הרי בעלי שרוולים רחבים, החזון איש הוא הרי היה ללא שרוולים רחבים".
ובהערה שם על הביטוי "שרוולים רחבים" נכתב כך: "כוונת הבטוי שרוולים רחבים, לאלה המשמשים בקודש, כגון הנושאים משרת רב או ראש ישיבה, מישרה אשר אף הכבוד בצידה. שרוולים רחבים, הואיל ונושאי המשרות הללו, לובשים בגד מיוחד, איצטלא דרבנן, בגד עליון המיוחד לרבנים ואנשי מעלה, ומלבישין אותו איצטלא הראויה לו (שבת קיח ). כידוע, כיהן הרמ"א כרבה של קראקא. כונתו בדברים אלה, שלחזון איש לא היתה למעשה כל מישרה או שררה באופן רשמי ".
(דברים ערבים)