מדוע הרא"ש אהב לנענע בלולב שהעלים שלו כפופים ?

כ"ב תשרי תשפ"ב- סימן תרמ"ה- סעיף ח'- סוף הסימן
הורדת השיעור לצפיההורדת השיעור לשמיעה

מה הדין בלולב עקום?ובאיזה אופן לולב כפוף פסול?  תמצית שיעור הלכה במשנה ברורה הלכות לולב במסגרת לימוד 'דף היומי בהלכה' [משנ"ב חלק ו', סימן תרמ"ה סעיפים ח' – ט']

לולב עקום

לולב שיש לו כמין קוצים בשדרה, או שנצמת ונקווץ, או שהוא עקום לפניו, דהיינו, שהצד שכנגד השדרה התעקם, ונעשתה השדרה שלו כמו גב חטוטרת, כלומר, הלולב התעקם לכיוון ההפוך של השדרה, הלולב פסול, שאין זה הדר, ואם התעקם לאחוריו, כשר, כי זו דרך ברייתו.

לולב כפוף

לולב שראשו כפוף, דהיינו, העלים של הלולב כפופים, כשר, והפסול של לולב כפוף, זה רק כאשר שדרתו כפופה, שאז זה לא הדר, והרא"ש אהב לצאת ידי חובת מצות נטילת לולב כאשר עלי הלולב כפופים, שאז אין בו נחלק, והתיומת שלו קיימת, וכתב הלבוש, שכל ההיתר בלולב כפוף זה דווקא כאשר העלה העליון בלבד כפוף, אבל אם כל העלים העליונים או רובם כפופים כל שהוא, פסול, שזה ודאי שינוי מברייתו, ואין זה הדר, אבל לפי הט"ז, גם כאשר רוב העלים של הלולב כפופים, כשר.

השיעור המרתק בדף היומי בהלכה
מאת הרב אריה זילברשטיין שליט"א

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה, הארות והערות יתקבלו בברכה

פוסטים נוספים

דילוג לתוכן