ב"ה אנחנו מתקרבים לסיום הנרגש של מסכת ברכות, ולכן ברצוני לשתף אתכם בהתרגשות שלי בתקווה שגם אתם תסחפו איתי ולא תשארו אדישים.
בס"ד בעבר כבר למדתי ברכות אפילו עם תוס' ובמשך שנים חשבתי שאני יודע הכל… מה שקרה הוא כשהתחלתי להכין שיעורים ראיתי שזו חוויה אחרת לגמרי, כדוגמת אותו אחד שבמשך שנים למד לנגן על כלי נגינה וכל כולו נכסף לבצע 'מעשה נגינה' בפועל באירוע כלשהו, מה שייך להסביר את התרגשותו כשזה קורה בפועל והוא מממש את הלימודים שלו? זה כמו הרמב"ם שכותב שאי אפשר להסביר טעם לחם למי שלא טעם אותו, מה נשאר לי להגיד "טעמו וראו כי טוב"!
עוד מילה קטנה, אומרים בשם צדיקים בפירוש המושג "קביעות עיתים" שזה כמו "וקבע את קובעיהם נפש" שדרשו רז"ל מלשון גזל, כך גם האיש צריך "לגזול" מזמנו וללמוד, וזה יותר מורגש ב"עמוד היומי" שזה נראה אולי שולי איטי וחסר משמעות מבחינת הכמות ביחס לכל הש"ס, אבל לאט לאט מצטבר הון רב.
ואספר שהיה לי חבר שראה שהוא בקושי שורד את החודש ואין לו סיכוי לקנות דירה, קם והלך ועשה מעשה, הוא פתח קופת חיסכון שיורד אוטומטית כל חודש סכום קטן ופשוט נעלם מהעו"ש ואחר תקופה ארוכה יצא סכום נאה שבו קנה דירה בצפת וכעבור כמה שנים מכר אותו וקנה בירושלים כמובן עם משכנתא אבל היה לו הון עצמי. מומלץ לנסות בחום.
ובזו ההזדמנות אנצל את הבמה הנכבדה להודות למקימי הבמה הן לפירוש הנפלא "עיון העמוד" שכל כך עוזר לי (כי אני בטבעי נמנע מלהסתכל בגמרות המפורשות כי הן לוקחות את ראש הת"ח וסותמות אותו, שהרי לאחר בדיקת פירוש כמה פעמים יתעצל ללמוד וילך ישר לפירוש, אבל בכל זאת קשה להכין כל פעם שיעור אם כמויות ספרים וגם לבדוק הכל הלכה למעשה, לכן כשראיתי את הפירוש הנפלא שנותן לך להמשיך ללמד ורק עונה היכן שקשה וצריך עיון ממש, התלהבתי) ואני מודה להם מקרב לב, והן לערכה היפה הנחמדה והפרקטית לסיום, וכל המבחנים המלגות והתעמולה סביב הלימוד שמוסיפה, כמו שרואים בכל עולם הפרסומת שזה עובד.
מוקיר ומעריך יעקב יצחק מאסקאוויטש
מגי"ש בבית המדרש טשערנאביל
אביי 5 רמת בית שמש ד'