החומרים שמהם מייצרים את בגדי הציצית וחוטי הציצית
* לדעת השולחן ערוך, בגדים העשויים מפשתן, או מצמר כבשים, חייבים בציצית מדאורייתא, ואילו בגדים העשויים מצמר אחר, או מבדים שונים, חייבים בציצית רק מדרבנן. ולדעת הרמ"א, כל הבגדים חייבים בציצית מדאורייתא. וכתב המשנה ברורה, שראוי להעדיף קיום מצוה דאורייתא על פני מצוה מדרבנן, ולכן, לבני ספרד, ראוי לעשות את בגד הציצית מצמר. ואף בנוגע לבני אשכנז, כתב המשנה ברורה, שירא שמים יעשה את בגד הציצית מצמר, כדי שיתחייב במצוה מדאורייתא לכל הדעות. ברם, הגר"א נהג ללבוש 'טלית קטן' העשויה ממינים אחרים.
* בגד ציצית העשוי מצמר, ניתן לקשור בו חוטי ציצית העשויים מצמר בלבד; ובגד ציצית מפשתן, ניתן לקשור בו חוטי ציצית מפשתן בלבד. ובגד ציצית העשוי מחומר שאינו פשתן או צמר – ניתן לקשור בו חוטים העשויים מחומר זהה לבגד; וניתן לקשור בו גם חוטים מצמר, או מפשתן.
* אסור לקשור חוטי ציצית מצמר ומפשתן יחד בבגד אחד, וכן אסור לקשור חוטי פשתן בבגד צמר, או להיפך. ולמעשה, מחמת חששות שונים, אין לעשות בגד ציצית או חוטי ציצית מפשתן כלל.
* רצוי לעשות את בגדי הציצית מצבע לבן בלבד, ולקשור בהם חוטים לבנים; וכך מנהג כל ישראל בימינו. ומנהג בני אשכנז, להוסיף בשפת טלית הצמר פסים שחורים, הדומים לצבע התכלת.
מֵהלכות ה'כנפות' של בגד הציצית
* בגד שיש בו יותר מארבע כנפות – חייב בציצית, אך יש לקשור בו חוטי ציצית בארבע כנפות בלבד, ויש לקושרם בארבע הכנפות הרחוקות ביותר זו מזו.
* בגד שיש בו ארבע כנפות העשויות כעין זָוִית, וקיפלן, ותפרן באופן שכנפות הבגד מעוגלות – חייב בציצית; אך אם תפר את הקיפולים בתפירה מקצועית – יתכן שהבגד פטור מציצית.
* נאמר בתורה על מצוַת ציצית: "גְּדִלִים תַּעֲשֶׂה לָּךְ עַל אַרְבַּע כַּנְפוֹת כְּסוּתְךָ", ודרשו חכמינו ז"ל: "תעשה – ולא מן העשוי", דהיינו שיש לקשור את חוטי הציצית בכנף הבגד, כאשר כבר ישנן בבגד ארבע כנפות, ולא שהבגד יֵעשה בן ארבע כנפות לאחר שהגדילים כבר עשויים.
* בגד שיש בו ארבע כנפות, וקיפלוהו ותפרוהו מכל עבריו – יש לקשור את חוטי הציצית בכנפות שנוצרו לאחר הקיפול, ולא במקום הכנפות שהיו טרם הקיפול.
* בגד אשר מחמת אורכו אינו ראוי ללבישה כמות שהוא, וניתן ללובשו רק כשהוא מקופל – נחלקו הפוסקים אם הוא חייב בציצית.
* בגד בן ארבע כנפות, שקשורים בו חוטי ציצית כהלכתם – הקושר בו חוטי ציצית נוספים במטרה לקיים בהם את המצוה, עובר על איסור 'בל תוסיף', וכל החוטים פסולים.
מֵהלכות בגד הציצית
* בגד העשוי כצורת 'טלית קטן' המצויה בימינו, אך בחלקו הוא סגור מן הצדדים כמו חלוק, ובחלקו הוא פתוח – אם הוא סגור לרוב אורכו, הריהו פטור מציצית; ואם הוא פתוח ברובו, חייב בציצית. ואם שני צידיו מחוברים זה לזה בקרסים שאינם כפופים, הנפתחים בקלות, או בכפתורים – אינו נחשב לסגור, וחייב בציצית.
* בגד הפטור מציצית שקשרו בו חוטי ציצית, אסור לצאת עמו בשבת לרשות הרבים; אבל בבגד החייב בציצית, נחשבים חוטי הציצית כְּ'נוֹי' לבגד, ומותר להוציאם לרשות הרבים.