"וַתִּלְחַץ אֶת רֶגֶל בִּלְעָם אֶל הַקִּיר" (במדבר כ"ב כ"ה)
במדרש תנחומא (בראשית פי"ג): עֵד הַגַּל הַזֶּה, זֶה שֶׁאָמַר הַכָּתוּב, וַתִּלְחַץ אֶת רֶגֶל בִּלְעָם אֶל הַקִּיר (במדבר כב כה). הַגַּל הוּא הַקִּיר. לְפִי שֶׁעָבַר בִּלְעָם אֶת הַשְּׁבוּעָה שֶׁנִּשְׁבַּע לְיַעֲקֹב, שֶׁנֶּאֱמַר (בראשית לא,נב) אִם לֹא תַעֲבֹר אֶת הַגַּל הַזֶּה וְאֶת הַמַּצֵּבָה הַזֹּאת לְרָעָה, וּבִלְעָם זֶה לָבָן, שֶׁנֶּאֱמַר, אֲרַמִּי אֹבֵד אָבִי (דברים כו ה), וְעַל שֶׁבִּקֵּשׁ לְכַלּוֹת אֶת יִשְֹרָאֵל נִקְרָא אֲרַמִּי, שֶׁנֶּאֱמַר, וּלְכָה זֹעֲמָה יִשְֹרָאֵל, לְכָךְ נִפְרַע הַקִּיר מִמֶּנּוּ, לְפִי שֶׁהוּא הָעֵד עַל הַשְּׁבוּעָה, כְּדִכְתִיב, יַד הָעֵדִים תִּהְיֶה בּוֹ בָרִאשֹׁנָה (דברים יז ז).
וכ"כ בתרגום יונתן (לעיל פסוק כד) "ויעמוד מלאך ה' בשביל צר בין הכרמים, מקום שהקים יעקב ולבן גל ומצבה מכאן, ומצבה מכאן, והשביעו שלא לעבור גבול זה להרע".
ודבר נפלא מובא במדרש אגדה (לעיל פסוק כא): אמרו חכמינו ז"ל אותה אתון נבראה ביום השישי של בריאת העולם, ויעקב נתן לו לבלעם זה האתון, כדי שלא יתן עצה רעה לפרעה שלא יגזור רעה על בניו, ולא הועיל לו, אלא הוא נתן עצת הלבנים לפרעה.
וחשבתי, ע"פ מדרש זה יש להוסיף שבלעם קיבל עונש מהקיר (שהיה עשוי מאבנים) גם בשביל שעבר על השבועה, כמבואר לעיל, וגם בשביל שנתן את עצת הלבנים לפרעה. ובזה יבואר מה שכתב רש"י (לעיל פסוק כד) גדר מזה וגדר מזה. סתם גדר של אבנים הוא.