בלב ליבה של שכונת קרית הרצוג השוכנת בצפונה של עיר התורה והחסידות בני ברק, ליד הכיכר המרכזית הנקראת 'כיכר האחד עשרה', שוכן אחד ממרכזי התורה השוקקים של השכונה המצטרף לשאר בתי המדרשות הנטועים לתפארה ברחבי השכונה, המלאים בכל שעות היום, בזמני התפילות, ובסדרי הלימוד מסביב לשעון, וקול התורה והתפילה גובר על שאון העיר ונתיבי התחבורה המרכזים החולפים בסמוך להם.
האחראי לכל המהפכה העצומה הזאת שהתחוללה בשכונה שהיתה בעברה שונה בנופה ואורחותיה מעיר האם שלה בני ברק, הלא הוא המרא דאתרא הגאון רבי יהודה אריה שוורץ שליט"א שבעוצם תורתו וחן הדרו, הצליח להשפיע על הרחוק והקרוב, ולהפוך שכונה זו למקום האידאלי לגדל משפחה בדרך התורה והיראה, ויחד עמו רבני הקהילות החשובים המפארים את מזרח ההנהגה וההוראה של קהילות בני התורה בארץ ישראל.
המרא דאתרא שליט"א מוסר נפשו בהוספת אורה ותורה ברחבי השכונה, במסירת שיעורים בכל תחומי התורה וההלכה, נעתר לבקשת האברכים אשר בקשו שיועיל למסור להם שיעור במשנה ברורה לפי סדר ה'דף היומי בהלכה', שיעור שמשתתפים בו ממובחרי בני הקהילה שהחליטו כי יסוד קיומו של בן תורה הוא ידיעת ההלכה, שרק על ידי כך אפשר לחיות 'כיהודי' על פי התורה. ורום כונתם מתבטאת בין השאר בכך שהם שומרים מכל משמר על שמיעת שיעור זה, על אף שזמן השיעור הוא בזמן של בין המשפתיים בין סדר שני לשלישי, זמן השכבת הילדים בבית וארוחת ערב, זמן שהוא ממש מעל הזמן, ובזה מתבטאת ההקרבה הגדולה למען המטרה העצומה והנשגבה.
אחד ממשתפי השיעור מתאר לנו את העונג הרב שיש בשמיעת שיעור מהמרא דאתרא שליט"א שמוסר את השיעור בטוב טעם וערבות מיוחדת, כאשר היקף ידיעותיו בכל חלקי השו"ע, באים לידי ביטוי במהלך השיעור, בידיעת כל הלכה על בוריה בכל הקיפה, ומעלה נוספת היא במה שהרב מתבל את מסירת ההלכות במעשים ועובדות מגדולי הדורות, שהוא זכה להצטופף בצילם, ובפרט עובדות והנהגות שזכה לראות ולשמוע בקודש הקודשים בבית מרנא החזו"א זיע"א, דבר המוסיף ב'גישמאק' ובזכירת ההלכות הלכה למעשה. וכן זוכה כל משתתף לברור כל ספקותיו ההלכתיות במהלך השיעור בכך שהמרא דאתרא שליט"א עונה לכל אחד על כל שאלה המתעוררת, ובזה יוצא כל אחד עם משנה ברורה וסדורה.
נימה אישית אני רוצה לומר לכם, מוסיף אותו אחד ממשתפי השיעור הקבועים: 'לימוד ההלכה הינו מהדברים המפורסמים ואינו צריך חיזוק על גודל מעלת הלימוד, אך עם כל זה, אין חכם כבעל הניסיון, ומניסיון הדבר קשה מאוד וכמעט שאינו מצוי שאברך קובע עיתים ללימוד המ"ב בעיון, ולא אחת שנשאלת בבית שאלה הלכתית או שארע לאדם שינוי מסדריו הרגילים ואז אינו מוצא ידיים ורגליים, לכן עצם זה שאדם משתייך למסגרת שנותנת לו את הכלי לדעת כיצד להתנהג בכל מצב בכל עת ובכל רגע על פי ההלכה, היא מעלה ודרגה גבוהה, ויכול אני להעיד על עצמי שמיום השתתפותי בשיעור הנ"ל הנני מרגיש יותר " יהודי" פשוטו כמשמעו, כמו שמקובל מרבותינו זצ"ל שיהודי זהו אדם שחי לפי השו"ע מרגע שפוקח את עיניו ועד לרגע שעוצם את עיניו!