נעסוק בנושא:
יום ראשון כ"ב בטבת תשע"ו
עד איזה גיל מותר לאם לישון יחד עם בנהּ?
לפי שורת הדין, מותר לשני אנשים, או שתי נשים, לישון יחד תחת כיסוי אחד, ואף כאשר נוגעים הם בגופם. ולאב מותר לישון אף עם בתו, וכן לאֵם עם בנהּ, בצורה האמורה, עד זמן מסוים המשתנֶה מילד לילד - ראה שולחן ערוך אבן־העזר סימן כא סעיף ז - ובכל מקרה אסורים לישון עמהם בצורה זו החל מגיל 11 ומעלה - לבת, ומגיל 12 ומעלה - לבן. [סעיף א ו־ג, ס"ק יא וביה"ל ד"ה שנים; וראה פתחי תשובה אה"ע כג, ו]
הזהירות בנקיות המחשבה בעת אמירת דברי קדושה
בעת אמירת דברי־קדושה: ברכות, קריאת־שמע, תפילה או דברי־תורה, יש לנקוט זהירות מיוחדת ממחשבות שאינן ראויות לאותה שעה, וכל־שכן מחשבות שאינן ראויות כלל. ועל כן, השוכב יחד עם אדם אחֵר תחת כיסוי אחד, ואותו אדם אינו לבוש כראוי (בהתאם להלכה זו) - אסור באמירת דברי־קדושה כאשר פניו פונים לעברו; ויש מתירים כאשר אינם נוגעים בגופם בחלקו התחתון. [סעיף א, ס"ק א-ד, וביה"ל ד"ה שנים וד"ה ממתניהם; ביאורים ומוספים דרשו, 1]
מתי והיכן אסור לחשוב בדברי תורה?
האיסור האמור, מתייחס רק לאמירת דברי קדושה, אולם מחשבה בדברי־קדושה, כגון בדברי תורה, מותרת אף בשעה שעשויות להתעורר מחשבות שאינן ראויות. אולם, בשעה שיוצא ידי חובה בברכה, קריאת־התורה וכדומה, בשמיעה מפי אחר, מדין 'שומע כעונה', נחשב כאומר את דברי הקדושה בפיו; וכן בבית־הכסא וכיוצא בו, אסור אף לחשוב בדברי־קדושה. [ביה"ל ד"ה ממתניהם; ביאורים ומוספים דרשו, 11]