כאשר רוב הקהל מקבלים את השבת בציבור בבית־הכנסת, 'נגרר' מיעוט הקהל אחר הרוב, ואסורים בעשיית מלאכה על אף שלא קיבלו בעצמם את השבת. במה דברים אמורים, במקומות שיש בהם בית־הכנסת אחד (לכל נוסח), אבל במקום שיש בו כמה בתי־כנסיות (לכל נוסח), אין היחיד אסור בעשיית מלאכה אלא לאחר קבלת השבת המאוחרת ביותר מבין בתי־הכנסת שבמקום; וזאת אף כשרוב בני המקום מתפללים בבית־הכנסת אחד ומיעוטם באחרים. אכן, האשה ובני הבית נגררים בכל מקרה אחר קבלת השבת של בעל־הבית עם הקהל בבית־הכנסת, דהיינו, אף כשיש בתי־כנסת אחרים בעיר, ואף כאשר רק מיעוט הקהל נוכח בבית־הכנסת בשעת קבלת השבת; ויש שכתב שאם בבית־הכנסת שבו מתפלל הבעל מקבלים את השבת בשעה מוקדמת מטעמי נוחות בלבד, ולא מפני קדושת השבת – כגון אלו המקדימים להתפלל בערבי־שבתות הארוכים של הקיץ כדי שלא לשבש את זמני האכילה והשינה – אין בני ביתו נגררים אחריו, ויש שכתב להיפך – שבני הבית נגררים אחר בעל־הבית בכל אופן שהוא, ואף כשמקבל את השבת בביתו ביחידות. כמו כן, יש שכתב שכאשר רוב הקהל מקבל את השבת בשעה מוקדמת מטעמי נוחות אין היחיד נגרר אחריהם, אולם פוסקים רבים הורו שגם באופן זה נגרר היחיד אחר הרוב. [שו"ע רסג, יב, ומשנ"ב, נא; ביאורים ומוספים דרשו, 56-58]
כיצד נאסר האדם בעשיית מלאכה על ידי קבלת שבת של אחרים?
הגה"ק מפיאסענצא זיע"א: "חג הפסח בחינת אהבה, לפי שהאדם מרגיש בעליל את כל מצוות הפסח"
לשם מצת מצוה
ימי ניסן הגדולים...
ליל סדר מוצלח, תלוי מאד ברמת ההכנה...
השנה יהיה רגוע:
מרגישים אבודים מול הבלגן? התחילו בפינוי!
עשה חניית ביניים בניו-יורק, אך ורק כדי להתפלל במנין!
כור ההיתוך הישיבתי
"הלו, אתה, למה לא קמת בזמן? מישהו צריך אותך!"
בהחלטה של רגע החליף הנהג את המספר ל-402!
ה'שירות החשאי'...
הכרת הטוב על הלוואה, האם זה מותר?
"עד דלא ידע" - השנה עושים את זה נכון!
חבילות של עשרת אלפים דולר צנחו על הדלפק. "איי דונט בליב איט", אמרה הפקידה ומיהרה לטלפון...
"מבצע! במקום ארבעים – שישים שקלים לקילו"!!
תענוג ווינאי מוגזם...
"המוכר בדק את תוצאות ההגרלה וברק עלה בעיניו..."
"אני מתלבט לרגע להיכן יכול היה להעלם האשראי, ואז - נקישה בחלון..."
"המלצתי בחום על הנהג האדיב. טעות קטנה אבל קריטית עשיתי..."
קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה, הארות והערות יתקבלו בברכה