סוטה דף מג
מדוע חמור יותר מי שארש אשה ולא חוזר לביתו מהמלחמה?
ומי האיש אשר ארש אשה
רש"י על התורה אומר "שאם לא ישמע לדברי הכהן כדאי הוא שימות".
וקשה, מדוע המתין רש"י עד התנאי השלישי במי שאירש אשה חדשה, ולא פירש כן גבי התנאים של בית וכרם, שאם לא ישמע לדברי הכהן כדאי הוא שימות?
ושמעתי מתרצים, מאחר ובכל שאר הדברים יכול הרוצה להחמיר לנהוג כן לפי שיקול דעתו, אך במקרה שארש אישה ולא לקחה, ורוצה להחמיר ולצאת למלחמה, והרי אם ימות יגרם מזה צער וסבל לאשתו, א"כ זוהי חומרא שבאה על חשבון חבירו, ועל כן כדאי הוא שימות!
(שאלת רב)