דרשו
  • פרשת השבוע
    • בראשית
      • בראשית
      • נח
      • לך לך
      • וירא
      • חיי שרה
      • תולדות
      • ויצא
      • וישלח
      • וישב
      • מקץ
      • ויגש
      • ויחי
    • שמות
      • שמות
      • וארא
      • בא
      • בשלח
      • יתרו
      • משפטים
      • תרומה
      • תצווה
      • כי תשא
      • ויקהל
      • פקודי
    • ויקרא
      • ויקרא
      • צו
      • שמיני
      • תזריע
      • מצורע
      • אחרי מות
      • קדושים
      • אמור
      • בהר
      • בחוקותי
    • במדבר
      • במדבר
      • נשא
      • בהעלותך
      • שלח
      • קרח
      • חוקת
      • בלק
      • פנחס
      • מטות
      • מסעי
    • דברים
      • דברים
      • ואתחנן
      • עקב
      • ראה
      • שופטים
      • כי תצא
      • כי תבוא
      • ניצבים
      • וילך
      • האזינו
      • וזאת הברכה
  • עלונים והורדות
    • העלאת עלון
    • הורדת עלונים לשבת
    • ברכות ותפילות להורדה
    • לוח לימוד שנתי לכלל תוכניות דרשו
    • קנין הלכה מראי מקומות להורדה
    • חבורת ש"ס מראי מקומות להורדה
  • חדש!העמוד היומי
    • חוברת עיון העמוד להורדה
    • פניני העמוד היומי
    • הרב מנחם דריימן – עברית
    • הרב דוד בוק – עברית
    • הרב אריה זילברשטיין – עברית
      • שיעורי שמע להאזנה והורדה
    • הרב דוד הופשטטר – אנגלית
    • הרב ירמיהו לעסין – אנגלית
    • הרב עמרם בינעט – אידיש
    • הרב שלמה סטרו – ספרדית
    • הרב אריאל דוד סותהון- ספרדית
    • הרב מאיר ערערא – צרפתית
    • הרב אפרים סגל – עברית
    • הרב אפרים סגל – אידיש
  • הדף היומי
    • הרב אליהו אורנשטיין
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • הרב מאיר שפרכר – מורחב
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • הרב אפרים סגל – אידיש
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • הרב אפרים סגל – עברית
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • 60 שניות על הדף היומי
  • דף היומי בהלכה
    • הרב אריה זילברשטיין – עברית
    • הרב אפרים סגל – אידיש
    • הרב אפרים סגל – עברית
    • הרב יונה פיינהנדלר – הלכות שבת
    • הרב אריה זילברשטיין גרסא מקוצרת – עברית
    • הרב אריה זילברשטיין גרסא מלאה – עברית
    • הרב ישראל גנס – עברית
    • הרב אפרים סגל – אידיש
    • הרב שלמה פריינד – אידיש
    • הרב יוסף מגנוז – צרפתית
    • סיכום הלכות שבועי
  • תלמוד ירושלמי
    • להורדת חוברות קנין ירושלמי ופרטי התכנית
    • הרב אליהו אורנשטיין- עברית
    • הרב יצחק שאול קנייבסקי- עברית
      • שיעורי שמע להאזנה והורדה
    • הרב שמעון שפיצר- אידיש
    • שיעורי 'הדף היומי בתלמוד ירושלמי' להאזנה ולהורדה – הרב עמרם בינעט
  • חנות המבצעים שלנו
  • 0 פריטים₪0.00
  • אוצרות האתר
    • יארצייט של צדיקים וגדולי ישראל
    • דרשות
    • שיעורי דרשו לשמיעה והורדה
    • קול העם
    • על הניסים
    • על דא ועל הא
    • כתבות וראיונות
      • אנשים מספרים
    • גדולי ישראל
      • יהלומים מגדולי ישראל
    • חגים ומועדים
      • ראש השנה
      • יום כיפור
      • סוכות
      • חנוכה
      • עשרה בטבת
      • ט"ו בשבט
      • פורים
      • פסח
      • ל"ג בעומר
      • ספירת העומר
      • חג השבועות
      • בין המצרים
      • תשעה באב
      • אלול
    • המוסר היומי
      • חפצים בחיים
      • קנין חכמה
    • סיפורי צדיקים
      • סיפורים קצרים
    • הלכה למעשה לשבת קודש
    • חמישה דברים שאולי לא ידעת עליהם
    • סגולות וישועות
    • בחצרות החסידים
      • גלריות בחצרות החסידים
      • חלקינו בתורתך – דושנסקיא
      • תורתך שעשועי – תולדות אהרן
      • כי הם חיינו – ויזניץ
      • ועד קביעת עיתים לתורה – צאנז
      • יגדיל תורה – בעלזא
    • ימי זכרון יארצייט הילולא של צדיקים וגדולי ישראל
  • מידע לנבחני "דרשו"
  • חגים ומועדים
    • ראש השנה
    • יום כיפור
    • סוכות
    • חנוכה
    • עשרה בטבת
    • ט"ו בשבט
    • פורים
    • פסח
    • ל"ג בעומר
    • חודש אייר
    • חג השבועות
    • בין המצרים
    • תשעה באב
  • שאל את הרב
  • וידאו שחייבים לראות
    • חיזוק יומי עם הרב אלימלך בידרמן שליט"א
    • הסיפור היומי המצולם
    • חיזוק יומי עם הרב שמעון שפיצר שליט"א
    • המסר היומי עם הרב דוד גבירצמן
    • החיזוק היומי עם הרב אליהו רבי שליט"א
    • החיזוק היומי עם הרב יואל ראטה שליט"א
    • דקה של דעת עם הרה"צ רבי אלעזר מרדכי קעניג זצוק"ל
  • חדשות ‘דרשו’
  • סגולות וישועות
  • צור קשר
    • אודות ‘דרשו’
    • טופס רישום לתוכניות ומסלולי הלימוד השונים של ‘דרשו’
    • הפותח בכל יום – המייל היומי של דרשו
דף הבית מאמרים פרשת שבוע חומש דברים עקב בסימפוזיון מעלים אנשים מהקהל שמוכנים לספר על השינוי שהם עושים, הגברת המרדנית שוב הרסה במחי יד את כל מה שהושקע!… ישב על הבמה הגאון רבי אריה שכטר זצ"ל וכזקן וותיק לא התבלבל במיוחד ממה שאמרה

בסימפוזיון מעלים אנשים מהקהל שמוכנים לספר על השינוי שהם עושים, הגברת המרדנית שוב הרסה במחי יד את כל מה שהושקע!… ישב על הבמה הגאון רבי אריה שכטר זצ"ל וכזקן וותיק לא התבלבל במיוחד ממה שאמרה

הגאון רבי יחיאל צוקר,  מרבני ישיבת 'תורה בתפארתה', עם חיזוק מיוחד לדור עקבתא דמשיחא והכח העצום הנתון בידיו של כל אחד ואחד מבני דורנו 
י"ג אב תשפ"ג
הצטרפו למייל היומי הצטרפו ללומדי הדף היומי בהלכה

"והיה עקב תשמעון "

ישנה שאלה שאנשים רבים שואלים את עצמם בדורנו השפל. אנחנו רואים שחז"ל הקדושים אומרים שאם הראשונים כמלאכים אנו כבני אדם ואם הראשונים כבני אדם אנו כחמורים.

אנחנו מאמינים בני מאמינים שהראשונים אכן היו כמלאכים, ואם ככה, חז"ל הקדושים היו לעומתם כבני אדם, ואם חז"ל כבני אדם, הרי אנחנו כחמורים מדורי דורות… כבר נשתכח מאיתנו מה הוא צלם אנוש בכלל. ירידת הדורות הולכת וצוברת תאוצה כמו כדור שלג שככל שהוא גדול יותר, כך קצב הגדילה שלו נהיה הרבה יותר מהיר.

וכאן הבן שואל: מה יהא עלינו? אנחנו נמצאים בתחתית של התחתית. המוחות חלשים כל כך, הכח שלנו להיאבק ביצר הרע תשוש וחלוש. אם נתאמץ מאוד ללמוד יומם ולילה ולעשות את רצון ה', הסיכוי שלנו להצליח בכך נמוך מאוד, האם אנחנו יכולים להיות כאלו עובדי ה' כמו שהיו בדורות קודמים?

הרי גם אם נתאמץ מאוד מאוד להעפיל לפסגות רוחניות עילאיות, אנחנו נישאר בתחתית של התחתית, חמורים. אפילו לא נגיע לדרגה של להיות 'כבני אדם', וגם לא כחמורו של רבי פנחס בן יאיר.

ואם כן מה התועלת והתכלית בעובדתנו, למה אנחנו מתאמצים כל כך, אולי עדיף חלילה וחלילה להרים ידיים ולהתייאש מראש במקום להילחם במלחמה אבודה?

הרבי בעל ה'אוהב ישראל' מאפטא זיע"א, מבאר את הפסוק הראשון בפרשתנו במהלך ארוך ומיוחד, הוא מחדש פירוש נפלא בדרישה "עקב תשמעון".

מתוך דבריו עולה ששנות העולם הן קומה שלמה, קומת אדם הראשון, כל הנשמות הן נשמות שנלקחו מאדם הראשון וכולנו נכללים בו כי הוא האב הקדמון והראשון לכולנו. אבל לא כל הנשמות הן אותו הדבר, יש נשמות שהן מהראש, מהלב, ויש נשמות שהן כביכול מהידיים והרגליים.

ויש את הנשמות הכי הכי נמוכות, אלו שנמצאו בעקבים, אלו הנשמות של דור עקבתא דמשיחא, מלשון עקב. ועל זה אומר הפסוק 'והיה עקב תשמעון', אם הנשמות האלו, הנמוכות כל כך, מהעקבים ישמעו את מצוות ה', התמורה תהיה 'ושמר ה' אלוקיך לך את הברית ואת החסד'.

יתירה מזאת, מרן החידושי הרי"ם מגור אומר דבר פלא: "והיה עקב תשמעון", הוא אומר ש"והי' זה הרי כידוע לשון שמחה כמו שאומרים חז"ל, וממילא יש כאן שמחה גדולה שאנחנו בדור של עקבא דמשיחא, עם נשמות קטנות ונמוכות, אנשים שפלים בלי טיפת התרוממות רוחנית כמו שהיה בדורות הקודמים, ובכל זאת, זאת סיבה לשמוח.

למה באמת? אומר ה'ישמח ישראל' מאלכסנדר זצ"ל, שהוא שמע מאביו הרה"ק רבי יחיאל מאלכסנדר זיע"א, שאמר לו שרבי חיים ויטאל שאל את מורו ורבו האר"י הקדוש, איך אנחנו יכולים לתקן את העבירות והעוונות החמורים שבידינו? הרי המשנה אומרת שפרתו של רבי אלעזר בן עזריה היתה יוצאה בשבת ברצועה שבין קרניה, שלא ברצון חכמים, ומוסיפים חז"ל ומסבירים שזאת לא היתה הפרה שלו אלא של שכנתו, ולמה נקראה על שמו, מפני שהוא לא מיחה בה.

ומספרים חז"ל שהושחרו שיניו מפני התעניות. רבי אלעזר בן עזריה צם כל כך הרבה צומות כדי לכפר את העוון הזה שהוא לא מיחה בשכנתו שהפרה שלה יצאה ברצועה שבין קרניה, שלשיטתו זה בכלל מותר, אבל הוא היה צריך למחות בה ולא מחה, ולכן הוא צם כל כך הרבה צומות עד שהשיניים שלו נהיו שחורות!

שאל רבי חיים ויטאל, הרי לנו יש עוונות הרבה הרבה יותר כבדים וחמורים מרצועה שבין קרני הפרה של השכנה, גם אם ישחירו השיניים שלנו בתעניות לא נספיק לכפר אפילו על כזה חטא קטן, ומה נעשה עם כל החטאים הגדולים שחטאנו והעווינו ופשענו בשוגג ובמזיד? איך נוכל לתקן את נפשותינו ונשמותינו ולהגיע אל התיקון השלם? זה הרי בלתי אפשרי!!!

השיב לו רבינו האריז"ל ואמר לו שההיפך הוא הנכון, דווקא בגלל שאנחנו כאלו קטנים, בגלל שהנשמות שלנו כל כך נמוכות, היצר שלנו כל כך גדול וחזק לעומתנו, והתגברות הכי קטנה שלנו על היצר שווה יותר מאלפי סיגופים ותעניות שעשו בזמן התנאים.

ומוסיף ה'ישמח ישראל', ואם בדורו של האריז"ל כבר זה היה המצב שכל התגברות קטנה של יהודי היתה כמו אלפי תעניות וסיגופים של התנאים והאמוראים, מה נענה אנן אבתריה? בדור שלנו, כלומר דורו של ה'ישמח ישראל' בוודאי ובוודאי שכל התגברות קטנה שווה הרבה הרבה יותר.

ואנחנו נוסיף, הרי מאז ה'ישמח ישראל ועד עתה עבר על עם ישראל מה שעברו, צרות ותלאות מצאונו, ירידת הדורות הואצה שבעתיים, בדור שלנו אין לך יום שאין קללתו הרוחנית גדולה משל חברו, כל כך הרבה המצאות וכלים וטכנולוגיות שעומדים עלינו לכלותינו ברוחניות חלילה וחלילה, ועדיין לא נושענו.

בדור שלנו, העקב של העקב, יהודי שמתגבר על הניסיון וזועק אל ה' בתפילה, מחולל רעש גדול ועצום בשמים! כל התגברות, כל פעולה קטנה של קדושה, כל התנזרות מטומאת הרחוב ומזוהמת החטא, מאירים כספיר בשמי מרום וחשובים עד מאוד בפני הבורא ברוך הוא.

והיה עקב תשמעון, אם תשמעון אל מצוות ה' בזמן של עקבתא דמשיחא, יהיה 'והיה' לשון שמחה, תהיה שמחה גדולה בשמי מרום, וביתר אם יהיה זה בדברים הקלים שאדם דש בעקביו – ושמר ה' אלוקיך לך את הברית ואת החסד.

**

מעשה היה עם בני זוג תל אביביים שהגיעו לסמינר ערכים כדי לשמוע על היהדות ולהתחזק בשמירת המצוות. הוא, הבעל רצה מאוד להתחזק בתורה ובמצוות, אבל אשתו היתה רחוקה מאוד למרבה הצער, ולכן הוא שכנע אותה לבוא איתו לסמינר ערכים בתקווה שזה ישנה את דעתה.

כשהגיעו השניים לסמינר, התקשו המרצים להתמודד עם הגברת. היא היתה מאוד לעומתית, כל הרצאה היתה נתקעת באמצע כי הגברת היתה מתחילה להתווכח ולתקוף, כמה שניסו להסביר לה או לפחות לבקש ממנה שתיתן לדבר, זה לא עזר, היא התפרצה שוב ושוב לדברי המרצים בשאלות ובוויכוחים.

אחרי תקופה הם הגיעו פעם נוספת, ושוב חזרה המנגינה על עצמה. היא תוקפת ומתווכחת ולא מפסיקה לשאול שאלות. אוטמת את האוזניים משמוע ומנסה לסתום גם את הפה של המרצים.

בפעם השלישית שבני הזוג נרשמו, הודיעה להם הנהלת 'ערכים' שאין מקום עבורם. פעמיים הספיקו להנהלה, אף אחד לא רוצה שהגברת תפריע גם בפעם השלישית.

בעלה לקח את זה מאוד קשה, הוא כל כך קיווה שיצליח לגרום לה להתקרב לתורה ומצוות, והנה כל החלום שלו קרס והתנפץ. היא עד כדי כך לעומתית עד שאפילו ב'ערכים' שזה מקום שמיועד לאנשים עם שאלות, כבר לא מוכנים לשמוע עליה בכלל…

כשהיא ראתה כמה בעלה מצטער, היא הסכימה, לכבודו, לבוא לסמינר שלישי, והתחייבה בפני ההנהלה שהיא לא פותחת את הפה בהרצאות. היא מבטיחה להקשיב בשקט, דממה. היא לא שואלת שום שאלה בשום פנים ואופן, יהיה מה שיהיה.  הסכימה ההנהלה לאפשר לבני הזוג להירשם לסמינר בפעם השלישית והם אכן הגיעו.

האשה עמדה בדיבורה. היא ישבה בהרצאות, הקשיבה ברוב קשב, לא התווכחה ולא תקפה, ממש ההיפך הגמור מהפעמים הקודמות.

בלילה האחרון בסמינר, ערכים עושה סימפוזיון בו הוא מעלה מהקהל כאלו שמוכנים לספר על השינוי שהם עושים, על העבר ותוכניות העתיד… בסמינר זה העלו כמובן את ניצחון ערכים – הגברת המרדנית שנכנעה לאחר שהרסה להם כל כך הרבה סמינרים.

הגברת עלתה והכריזה שהיא מוכנה לעמוד מול כל המדענים ולהפריך להם כל שאלה באמונה במציאות הבורא, בתורה משמים… אבל… אשה רעה לא משנה את עצמה בסמינר… וכאן היא מוסיפה, הכל אמת, יש אלוקים בשמים יש תורה משמים, אבל אנחנו כאן בעולם לא מתאים לנו לחיות עם זה, לא שייך שנחיה עם זה, גבוה מדי…

שוב הרסה במחי יד את כל עמלם של אנשי ערכים!…

ישב על הבמה הגאון רבי אריה שכטר זצ"ל וכזקן וותיק לא התבלבל במיוחד ממה שאמרה, ביקש שתישאר ליד המיקרופון, ופנה אליה בשאלה: האם טסת פעם לאמריקה?

בודאי! עשר פעמים! במגדלי התאומים ביקרת? [היה זה כשעוד המגדלים היו קיימים]

מה השאלה?! שבע פעמים!

ובכן, מה תאמרי אם את עומדת במדרכה הסמוכה למגדל ואדם עם רמקול צועק לך מהקומה התשעים ושבע: גברת מוכן לך על השולחן במשרדי חמישים מיליון דולר! מזומן, אם את מצליחה לעלות לכאן תוך שלש דקות, כל הכסף שלך!… ברור אפוא שתסיקי מסקנה תוך שניות שהאדם סתם מהתל בך.

לעלות קומה בריצה לוקח מינימום חמש שניות, אחרי ארבע קומות חייבים חמש עשרה שניות מנוחה, כך שאחרי עשר חמש עשרה קומות עברת את השלש דקות שלך… ברור שאין כוונתו של האדם רצינית, אמת?

הגברת צחקה בזלזול ואמרה: סליחה כבוד הרב מסתבר שמעולם לא היית במגדל התאומים… דוקא כן, ולא פעם אחת, עונה הרב שכטר…

אם היית שם, השיבה, צריך אתה לדעת שאף אחד אינו עולה למגדל במדרגות, יש שם את המעליות הטובות והמהירות בעולם, אתה רק לוחץ על הכפתור ותוך דקה וחצי אתה בקומה המאה ושמונה! כך שתוך דקה ועשרים שניות אני מגיעה לקומה תשעים ושבע ונשארה לי דקה וחמשים שניות לנוח!…

בדיוק לכך ציפה הרב שכטר, והוא ענה ואמר לה:

התורה הקדושה מעידה על עצמה: "לא בשמים היא לאמר מי יעלה לנו השמימה ויקחה…"  אומר רש"י במקום: "לא בשמים הוא – שאילו היתה בשמים היית צריך לעלות אחריה וללמדה" הדברים תמוהים וכי כיצד נעלה לשמים? חז"ל כבר קבעו כי המרחק בין כסא הכבוד לארץ הינו עשרות מיליוני שנות הליכה, אדם חי מקסימום מאה עשרים שנה, כיצד אפוא יעלה לשמים לקחתה?

"זאת התשובה לשאלה שאתם שואלים", הרעים הרב בקולו, "לקיים את המצוות זה קשה? לא ולא! יש מעלית. רק שברוחניות זה לא מספיק ללחוץ על כפתור, ה'כפתור' שמפעיל את המעלית הרוחנית הוא ההתגברות על היצר. אתה תשמור שבת אחת כהלכתה, שבת שניה ושלישית, ואז תרגיש שזה נהיה קלי קלות. תתגבר על היצר פעם פעמיים ושלוש, ותראה שאתה מזנק לגבהים, עובדה, המוני אנשים ניסו והצליחו. רק אלו שהיו חלשי אופי ולא ניסו בכלל להתגבר, נשארו למטה, בתחתית.

"והיה עקב תשמעו", ברגע שתתגברו על היצר ותקיימו את המצוות הקלות שאדם דש בעקביו, כבר תגיעו בקלות למצב של "ושמרתם ועשיתם".

**

ולסיום אספר לכם דבר נפלא ששמעתי מיהודי באשדוד, והסיפור הזה יש בו מסר של חיזוק עצום אל מול הניסיונות הקשים בדורנו. היהודי הזה סיפר לי שלפני כארבעים שנה הוא נסע פעם באוטובוס מירושלים לבני ברק, והתיישב ליד יהודי מבוגר. אותו יהודי נכנס עמו בשיחה, ובתוך הדברים סיפר לו שהוא זכה ללמוד בראדין, אצל מרנא החפץ חיים זצ"ל.

וכך סיפר לו היהודי: ביום מן הימים הורה לי החפץ חיים לנסוע לבית הורי ולהיפרד מהם כי אני לא אראה אותם עוד שנים רבות. לאחר מכן הוא שלח אותי לווילנא, אמר לי שאפנה לגרח"ע גרודזינסקי כדי שיסדר לי סרטיפיקט שאיתו אוכל לעלות לארץ ישראל.

"לפני שנפרד ממני אמר לי החפץ חיים שהוא רוצה לספר לי סיפור: היה פעם יהודי שהיה צריך לצעוד רגלית מעיר אחת לחברתה ביום חורפי. הוא בוסס את רגליו בשלג, והתקדם עוד צעד ועוד צעד, הקור חדר לעצמותיו, אבל אין ברירה, הוא חייב להגיע אל היעד.

"אחרי שעתיים הליכה, כשעבר הגיע לחצי הדרך, הוא רואה פתאום כרכרה שמגיע ממולו, והבעלים היהודי פותח את החלון ושואל אותו: "ר' יהודי, אתה צריך משהו, צריך עזרה, אני נוסע לכיוון הנגדי אבל אם אתה צריך עזרה אני יכול לנסות לעזור לך".

הוא אמר לאותו יהודי עשיר בתגובה: "אני לא צריך כלום, אבל קר לי מאוד מאוד…". הזמין אותו היהודי להיכנס לעגלה המחוממת והמרווחת, נתן לו שמיכה עבה להתכסות בה והגיש לו כוס תה חם להשיב אליו את נפשו.

"היהודי מתרווח לו בכרכרה שממשיכה לנסוע לכיוון הנגדי. חם ונעים. בעיקרון הוא צריך לרדת ולצעוד הלאה בדרכו, אבל בפועל העגלה מחזירה אותו לאחור, לדרך ממנה הוא בא. על כל רגע נעים וחמים בכרכרה הנוסעת במהירות, הוא ישלם בעוד עשר דקות של צעדה בקרח ובשלג. אם הוא ישב בעגלה רבע שעה, הוא יצטרך לאחר מכן לצעוד את כל הדרך מחדש…

"הבנת", אמר החפץ חיים לתלמידו, "אתה יוצא לדרך קשה וארוכה, יהיה לך קר מאוד בדרך, הרגליים יכאבו, אתה תהיה עייף ויגע, וכל הזמן יחלפו מולך עגלות מלאות כל טוב שייסעו לכיוון הנגדי. היצר הרע יזמן לך הרבה מאוד ניסיונות, לפעמים אתה רק תרצה להתרווח לרגע אחד בעגלה החמה והנעימה, רק לרגע אחד להיכנע ליצר ולהתמכר להנאה שבפריקת העול רח"ל, אבל קח בחשבון שכל רגע בעגלה של היצר הרע, יעלה לך בעוד ימים ארוכים של עבודה להתקדם בדרך העולה בית ק-ל.

"אם תזכור את המשל הזה, ותיזהר שלא לעלות על העגלות שממול", אמר לו החפץ חיים, אני מבטיח לך שתגיע בשלום אל היעד שאליו אנחנו צועדים".

 

הגאון רבי יחיאל צוקר שליט"א עקבתא דמשיחא

אולי גם יעניין אותך

בזכות חיזוק האהבה בין איש לרעהו - משלוח מנות ומתנות לאביונים
הרמתי מיד טלפון לאחד מהשיעור ושאלתי אותו: 'האם היה שיעור בשבת'? הוא ענה לי: לא תאמין מה קרה...
יום אחרי שהתארסתי, אמר לי אבא: "בוא, אנחנו צריכים ללכת להזמין מזוזות לדירה שלך"
"בשבועיים האחרונים אין לי וו גרירה ולא יכולתי לשנע שום מקפיא. התקשרתם בדיוק ברגע הנכון!"
הרב אשר דרוק שליט"א
ההכרזה הנחרצת מפיו של הילד גררה בעקבותיה ויכוח סוער. אדהכי והכי נכנס אביו, הגאון רבי בנימין זצ"ל, אשר שמע שכולם מכשירים את הגורל ורק בנו פוסל, פנה אליו ושאלו לסיבת הדבר...

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה, הארות והערות יתקבלו בברכה

ביטול

פוסטים נוספים

הצטרפו לקבלת המייל היומי שלנו – מדהים ומרגש – אחד ביום
החדשים באתר
על דא ועל הא

'ביום שישי אחר הצהריים'? שאל ר' משה בתמיהה, 'אני לא עובד בזמן הזה, עלי להתכונן לשבת'. 'אשלם לך כפול', ניסה האיש. 'איפה אתה גר'? 'ברחביה'. 'וברחביה אין טכנאים? אני לא עובד ביום שישי אחרי חצות. תנסה אצל מישהו אחר'

סיפור מיוחד על פרסום ענק בעיתון, בחינם..

על דא ועל הא

לאחר שהאיר השחר, וסיים תפילתו, ביקש מחבריו שיעתירו עבורו שלא יאונה לו כל רע. ואותו יום - יום שישי של פרשת וירא היה. הלך אל מערת המכפלה, וקשרוהו בחבל והורידוהו אל המערה פנימה

סיפור מדהים על מערת המכפלה

על דא ועל הא

הרבי קיבל 'כרטיס במה' מיוחד, כדי שיוכל להופיע בהדרו לכבד את המעמד הגדול והמפואר, אך משום מה לא הביא עימו את כרטיס הכבוד, ועתה מצא את עצמו עומד מחוץ לאולם הענק כשאין באפשרותו להיכנס פנימה

הגה"צ רבי גמליאל רבינוביץ שליט"א על 'כרטיס הכניסה' לשבת קודש

על דא ועל הא

כשכובד אחד הרבנים לכתוב אות בספר התורה, נתקל בבקבוק יין שעמד על השולחן לשתיית 'לחיים' והיין נשפך על היריעה האחרונה של הספר... הכל הוכתם בצבע כהה והאותיות היטשטשו לגמרי ברגע אחד

הרי אמרתי לכם, הכל משמים!

מבקש שלמה דסקל
00:00
--:--
  • 1. מבקש - שלמה דסקל
  • 2. הדרן - אברמי רוט ומקהלת שירה חדשה
  • 3. ולירושלים - שלמה דסקל
  • 4. כי יש בתורה - שלמה דסקל
  • 5. צמאה - אייזיק האניג
  • 6. בדברי תורה - הרב ירמיה דמן
  • 7. אחינו - אברמי רוט
  • 8. והוא א-לי - אלי לאופר, אפרים מנת, מקהלה
  • 9. דרשו - שלמה דסקל
  • 10. לדור - אברמי רוט
  • 11. ויהיו בנינו - סולן: רולי דיקמן. מקהלת בני בישיבות ומקהלת שירה חדשה
  • 12. מחרוזת פתיחה - אפרים מנת, ר' משה דמן, מקהלה.
  • 13. השבעתי - הרב ירמיה דמן ובנו ר' משה, אפרים מנת.
  • 14. מבקש - ר' יעקב דסקל
  • 15. כי יש בתורה - ר' משה דמן, מקהלה.
  • 16. אב הרחמים - הרב ירמיה דמן ובנו ר' משה.
  • 17. הדרן - ר' משה דמן, מקהלה.
  • 18. ולירושלים - ר' יעקב דסקל
  • 19. מחרוזת ריקודים - ר' יעקב דסקל
  • 20. תנא דבי - אייזיק האניג
  • 21. שערי צין - אלי הרצליך
  • 22. דרשו השם ועזו - שלמה כהן
  • 23. בתורה הקדושה - מקהלת מלכות
  • 24. ובמקהלות - מקהלת מלכות
  • 25. כנשר - אייזיק העניג
  • 26. ותערב לפניך - ירמיה דמן
  • 27. יתגבר כארי - שלמה כהן
  • 28. תנא דבי אליהו - אייזיק העניג
  • 29. שערי ציון - אלי הרצליך
  • 30. מה אשיב - אהרלה סמט
  • 31. כל העולם - אהרלה סמט
  • 32. אם היו - אהרלה סמט
  • 33. אנא אמצאך - שלמה כהן
  • 34. לולי תורתך - שלמה כהן
  • 35. מלך רופא נאמן - שלמה כהן
  • 36. צמאה נפשי - אייזיק העניג
  • 37. אתה הראת לדעת - אייזיק העניג
  • 38. כתר - אייזיק העניג
  • 39. ולירושלים - יענקי דסקל
  • 40. מעוז צור - שלמה כהן, אלי לאופר
  • 41. אחינו - אייזיק האניג
  • 42. מבקש - שלמה דסקל
  • 43. צמאה - אייזיק האניג
  • 44. כי יש בתורה - שלמה דסקל
  • 45. אני מאמין - יעקב דסקל
  • 46. ולירושלים - אייזיק האניג
  • 47. דרשו - שלמה דסקל
  • 48. קדשינו - יעקב דסקל
  • 49. והוא קלי - אלי לאופר, אפרים מנת
  • 50. לדור - אברהמי רוט
  • 51. דרשו ה' ועוזו
  • 52. ניגוני התעוררות
  • 53. מחרוזת: אבינו אב הרחמן, נר לרגלי, הנה אנוכי
  • 54. יהא רעווא
  • 55. מחרוזת: ימים על ימי מלך, כי אורך ימים, אשרי מי, אמת מה נהדר.
  • 56. כד יתבין
  • 57. אבינו מלכנו
  • 58. אורך ימים - סיום הש"ס תש"פ - אהרלה סמט, זאנוויל וינברגר
  • 59. בזכות התורה ולומדיה ינצל העולם - סיום הש"ס תש"פ - מוטי שטיינמץ
שאל את הרב לקראת שבת ש"ס אונליין חנות דרשו הישיבה הוירטואלית
  • תוכן ושיעורים באתר
    • דף היומי - הרב אורנשטיין
    • דף היומי - הרב שפרכר
    • דף היומי – הרב סגל
    • דף היומי באידיש – הרב סגל
    • דף היומי באנגלית – הרב לובינשטיין
    • דף היומי צרפתית – הרב מגנוז
    • דף היומי בהלכה – הרב זילברשטיין
    • דף היומי בהלכה אידיש –הרב סגל
    • הדף היומי בהלכה בצרפתית - הרב מגנוז
    • תקצירי הדף היומי – הרב חיים דוד קובלסקי שליט"א
    • שומעים ‘דרשו’
    • מסכת שביעית - משניות מבוארות
    • תקצירי הדף היומי בהלכה
    • Daf HaYomi de Halaja en Español
    • הלכה למעשה לשבת קודש
  • מידע לנבחני דרשו
    • שיעורי ‘דף היומי בהלכה’ ברחבי הארץ
    • תוכניות דרשו
    • המבחנים הבאים ב’דרשו’
    • רשימת מוקדי המבחנים
    • לוח מבחנים לשנת תשפ”ג
    • קנין הלכה מראי מקומות להורדה
    • לוח הדף היומי בהלכה להורדה
    • טופס רישום לתוכניות ומסלולים
    • לוח דף היומי בבלי
    • בדיקה אוטומטית ציונים מבחנים
    • 60 שניות מרתקות על הדף היומי
    • מבחן לדוגמא
  • שבת קודש
    • כניסת שבת ויציאת שבת ברחבי הארץ
    • לקראת שבת מלכתא
    • פרשת השבוע
    • הורדת עלונים לשבת
    • הלכה למעשה לשבת קודש
    • וידאו לקראת שבת
    • אוגדן עלוני השבת
    • סט לקראת שבת 5 כרכים
    • שו"ת בהלכות שבת
  • שומעים דרשו
    • שיעורי תורה
    • תכניות וראיונות
    • שירי דרשו
    • חגים ומועדים
    • הסיפור היומי
    • אירועי דרשו
    • הפותח בכל יום
    • פרשת השבוע
    • תפילת השל"ה
    • פרשת המן
    • ברכת המזון
    • נשמת כל חי
  • המיוחדים שלנו
    • חנות דרשו
    • שאל את הרב
    • על דא ועל הא
    • פרשת השבוע
    • 5 דברים שאולי לא ידעת עליהם
    • המוסר היומי
    • בחצרות החסידים
    • מאמרים
    • כתבות וראיונות
    • חדשות ‘דרשו’
    • חגים ומועדים
    • סגולות וישועות
    • וידאו לצפיה
    • וידאו שחייבים לראות
    • סיפורים קצרים
    • סיפורי צדיקים
משרדי דרשו
02-560-9000
פקס 02-6540269
כתובת האימייל של המשרד: [email protected]
כתובת למשלוח
דברי דואר: ת.ד. 39061, מיקוד 9139001
קו השיעורים של דרשו
077-2222-666 או 4992*
ייעוץ לבני הישיבות
1800-20-18-18
דרשו אנגליה
020-8050-2615
אתר דרשו הוקם ונבנה לזיכוי הרבים וללא כוונות רווח על ידי עמותת דרשו
כל הזכויות שמורות. לתשומת לבכם: על כל התמונות המוצגות באתר חלים זכויות יוצרים ואין להשתמש בכל שימוש שהוא ללא היתר בכתב.

הנהלת אתר דרשו מודיעה בזאת על כוונתה לעשות שימוש ביצירות יתומות לפי סעיף 27א לחוק זכות יוצרים.
יצירות יתומות הן יצירות המופצות ברשתות החברתיות וברשת המקוונת ואשר בעל זכויות היוצרים בהן לא ידוע או לא אותר.
אנו עושים מאמצים מרובים על מנת לאתר את בעלי הזכויות, ולתת קרדיט הולם עבור השימוש ביצירות.
אם עשינו שימוש ביצירה שבבעלותכם בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק, אתם רשאים לפנות בהודעה אלינו על מנת שנחדול מהשימוש בצילום
וזאת בכתובת הדוא''ל: [email protected]
Created by JewTech
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיותניגודיות
  • רקע בהיררקע בהיר
  • קו תחתי לקישוריםקו תחתי לקישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס
  • מפת אתרמפת אתר