מֵהלכות גובה הסוכה
* הסוכה אמורה להיות מקום ישיבה ארעי, ולא מבנה קבע, ולכן, סוכה שחללהּ גבוה יותר מעשרים אמה – פסולה מדאורייתא, משום שסוכה בגובה כזה, לא ניתן לבנותה מקירות ארעיים, ולכן, אף במקרה שבנו סוכה בגובה זה מקירות ארעיים, והיא משמשת כדירת עראי – הריהי פסולה. ומאידך, סוכה נמוכה, מאחר וניתן לעשות את דפנותיה מקירות ארעיים, אזי אף במקרה שנבנתה בקירות אבן וכדומה, כמבנה קבע, הריהי כשֵׁרה. אולם, סכך העשוי כגג של מבנה קבוע פסול, ולכן אין לחברו בברגים, וכדומה, אבל מותר לקושרו לדפנות.
* סוכה הגבוהה מעשרים אמה, ולה שלוש דפנות (לפחות), ובצמוד לדופן האמצעית, לכל רוחבהּ, בנויה מעין 'במה', אשר ממנה ועד לסכך אין חלל בגובה עשרים אמה – הסוכה כולה כשֵׁרה.
* סוכה שגובה חללה פחות מעשרה טפחים, פסולה; וסוכה שגובהה עשרה טפחים אך קצוות ענפי הסכך יורדים לתוכה וממעטים את גובהה פסולה אף היא.
* בנוגע לדינים שונים בהם, כגון לענין מחיצות לעירובין, וגובה הסוכה, ישנו נדון הנקרא 'ביטול', שפירושו ביטול מציאותו, כביכול, של חפץ מסוים, והפיכתו לחלק מהמקום בו הוא מונח. וחפץ שבני אדם אינם מניחים אותו על הקרקע למדרס רגלי אדם, כגון כריות, לא ניתן 'לבטלו' ולהחשיבו כקרקע; ולעומת זאת, עפר שהונח על הקרקע על דעת להותירו שם לעולם, יש אומרים שהוא 'בטל' מאליו.
מֵהלכות שטח הסוכה
* שטחהּ המינימלי של סוכה הוא שבעה טפחים על שבעה טפחים, משום שגודל זה ראוי לישיבת 'ראשו ורובו' של האדם ליד שולחן ברוחב טפח, לכל כיוון שאליו יַפנה את שולחנו.
* סוכה עגולה, צריך שיהא בתוכהּ שטח ריבועי של שבעה על שבעה טפחים. ולמעשה, צריך שהיקף העיגול יהיה לפחות פי שלוש מקו האלכסון של הריבוע של שבעה על שבעה טפחים.
* סוכה גדולה, שיוצאת ממנה 'רצועה' ששטחהּ קטן משבעה על שבעה טפחים – יש אומרים, שהרצועה אינה נחשבת כסוכה, ויש שפקפקו בכך. ויש שחילקו בין אופנים שונים.
מֵהלכות סוכה שיש בהּ סכך פסול או חלל בסכך
* חלל ברוחב שלושה טפחים באמצע הסכך לכל אורכו, מפריד בין שני חלקי הסוכה, ואם על ידי הפרדה זו נמצא שאין לכל אחד משני חלקי הסוכה בפני עצמו שלוש דפנות, כל הסוכה פסולה.
* חלל ברוחב פחות משלושה טפחים הנמשך לכל אורך הסכך – אינו פוסל את הסוכה, אך אין לאכול או לישון תחתיו.
* סכך פסול שרוחבו פחות מארבעה טפחים, שבצמוד לו יש בסכך חלל שרוחבו פחות משלושה טפחים – הם אינם מצטרפים יחד כדי לפסול את הסוכה, אלא כל אחד נדון לעצמו, והסוכה כשֵׁרה.
* דין 'דופן עקומה' להכשרת סוכה, נאמר גם במקרה שהוא נצרך להכשרת מספר דפנות.
* במקרים מסוימים, בסוכה בעלת ארבע דפנות, ניתן לבחור את שלושת הצדדים בהם ישמשו הדפנות כ'דופן עקומה', וצד רביעי שיוכשר מדין 'פְּסָל היוצא מן הסוכה'; ושני אנשים רשאים לבחור בצדדים שונים בו זמנית, ויתכן שאף אדם אחד רשאי לעשות זאת.