לשם מצת מצווה כיצד

שאלה

כשהייתי בחור היינו הולכים לעשות מה שנקרא רוטלעך ריחיים של יד
וכמובן יש את הנוסח שאומרים לשם מצת מצוה ויש שם אנשים גם עמי ארצות אפי' שזה הכשר מהודר
אבל
במשנה ברורה כתוב [לגבי מצת מצווה]שחיבים לשמור מחמץ לשם מצת מצווה ולא מספיק שנזהרים כמו בשאר הדברים שרק לא יהיה חמץ
ונשאלת השאלה בהכנת המצות במאפיות אפי' בכשרויות מהודרות וגם בתהליכים שלפני כן
מי שומר מחמץ לשם מצת מצווה
אולי מספיק שרק הבעלים ישמור ויכוין כנ"ל
ואולי הנוסח כל מה שאעשה היום בעסק המצות הוא לשם מצת מצווה הוא מספיק
אבל זה לכאורה לא תשובה כי זה לא משמע כל כך במילים וגם לא כולם בקיאים שיש הלכה לכוין שהשימור לשם מצת מצווה זה עיקר השאלה ותודה מראש
שאלה נוספת
לפי הגר"א יש מצווה באכילת מצות כפשטיה דקרא 7 ימים
לפי"ז מה יש לכוין בעשיית מצות?
לשם מצה של בערב תאכלו מצות של ליל הסדר וזה מספיק טוב גם ל7 ימים
ואולי בכלל אפשר לכוין סתם לשם מצת מצווה בלי לפרט לאיזה מצווה
אבל אולי זה בעיה היות ויש מצווה חיובית כמו בלילה הראשון ויש קיומית לפי הגר"א בשאר הפסח
אז מה זה לשם מצווה לשם מצווה חיובית או קיומית

תשובה

שלום וברכה

באמירה בפה הולכים אחר הפה ולא אחר הכוונה, ודי באמירה של כל מה שאעשה, גם הפועל עם הארץ נזהר מחימוץ וכל המציאות של מאפית מצות במאפיה הוא זהירות מחימוץ ומתכוון להזהר מכך, וע"י אמירה בפה בוודאי שאין שום פקפוק בכך.

ברכה והצלחה

הרב יהודה סטורץ

בית ההוראה נאות שמחה בראשות הגר"י לוקסנברג שליט"א