הרב יהודה יעקבזון
הדבקת ניירות זה לזה היא 'תולדה' של מלאכת 'תופר', והפרדת ההדבקה היא תולדה של מלאכת 'קורע', ואסורות בשבת. ודין זה נוגע למעשה ב'פלסטר' ובחיתול נייר שיש בהם סרט הדבקה, אולם, הפוסקים נחלקו אם מותר לתפור בשבת תפר שאינו מיועד להתקיים לעולם, וכן נחלקו אם מותר לקרוע תפר כזה; ושאלת השימוש בפלסטר ובחיתול הנייר – דהיינו פתיחת הסרט וסגירתו – תלויה במחלוקת זו.
וחיבור על ידי 'סקוטש', כפתורים, או רוכסן, אינו נחשב כתפירה ומותר בשבת. אך יש אוסרים לחבר על ידי 'סקוטש' ורוכסן חיבור המיועד להתקיים לזמן רב, כגון חיבור ביטנה למעיל על ידי רוכסן; וכן אסור לדעתם לפתוח 'סקוטש' או רוכסן של חיבור המיועד להתקיים לזמן רב.
והידוק ניירות באמצעות מהדק סיכות, או הפרדת ההידוק – יש שכתב שנחשבות כתפירה וקריעה לכל דבר; ויש שהסתפק בדבר, אך אסר זאת משום 'עובדין דחול'. וחיבור על ידי ניילון נצמד, או מגנט, וכדומה, או הפרדת חיבור כזה – מותרים בשבת לכל הדעות.
[שו"ע או"ח שמ, ז ו־יד; ביאורים ומוספים דרשו, 67, 69, 71 ו־92]