כל יהודי יש לו אות בתורה הקדושה ישראל זה ראשי תיבות י'ש ש'ישים ר'יבוא א'ותיות ל'תורה הקדושה.
יש את השאלה הידועה של רבנו החיד"א, הרי יש שישים ריבוא נשמות עם ישראל אך אם נמנה את אותיות התורה נראה שיש פי שניים יותר אותיות אותיות בתורה כלומר שישים ריבוא כפול שניים כיצד?
ישנם הרבה מפרשים שתירצו תשובה לשאלתו, אולם אנו נתמקד בתשובת האר"י הקדוש.
האר"י הקדוש אומר שכאשר אדם הוא צדיק אות שממנה יונקת שורש נשמתו נמצאת בשם של צדיק בתורה או בשם ה'.
אדם רשע אות שממנה יונקת שורש נשמתו נמצאת באחד משמות הרשעים בתורה או בשם של חיה טמאה.
אדם שהוא עשיר האות שממנה יונקת שורש נשמתו נמצאת בשם של דבר יקר כמו כסף, זהב וכדומה.
אדם שזוכה למלכות האות שממנה יונקת שורש נשמתו היא אות בניקוד חולם מכוון שניקוד כמו קמץ ופתח הוא מתחת לאותיות ואילו חולם נמצא מעל האותיות.
לכן כאשר ראשי השבטים ראו את יוסף הם אמרו "הנה בעל החלומות הזה" והוא חושב ששורש נשמתו יונקת מחולם (מלכות) ולכן רצו להורגו.
רבנו האר"י מוסיף שכאשר מגביהים ספר תורה בבית הכנסת על כל אדם להשתדל לקרוא את האות בתורה שממנה יונקת שורש נשמתו ואם יצליח יזכה לדברים גדולים ועצומים ביותר.
הזכות של כתיבת ספר תורה והזכות שאינכם מדברים בבית הכנסת בזמן התפילה זוהי זכות עצומה ביותר.
בעל הטורים אומר שענני הכבוד היו בזכות אהרון הכהן , באר מים בזכות מרים ומן בזכות משה רבנו.
בעל הטורים מסביר כיצד היו ענני הכבוד בזכות אהרון, כאשר אדם מדבר יוצא הבל מפיו. ובגמרא כתוב שבכדי שייווצרו עננים השמש מחממת את מי הים עולים אדים כמו שכתוב בתורה "ואד יעלה מן הארץ" ואותם אדים הם העננים.
גם כאשר אדם מדבר אותו הבל פה יוצר עננים ,כאשר אהרון הכהן השכין שלום בין כל עם ישראל בני ישראל דברו טוב אחד על השני ומהבל פיהם נוצרו ענני הכבוד.
כאשר מדברים דברי תורה וקדושה בבית הכנסת ובבית מדרש אז מתקנים מקדשים ומרוממים ומשיגים השגות גדולות.
אולם כאשר מדברים דברים בטלים דברים בלי יראת שמים זה דבר לא טוב.
ישנו סיפור שפעם סבא רבי מאיר אביחצירא חיפש חתן לביתו והגיע חתן תלמיד חכם ממשפחה חשובה לראות את רבי מאיר ובביתו של רבי מאיר היו מתפללים מנחה וכאשר היה השליח ציבור בחזרת הש"ץ אותו חתן דיבר ראה זאת רבי מאיר ואמר לא משנה מי הוא אותו תלמיד חכם אינני רוצה אותו שידוך לביתי.
באותו רגע סיפר רבי מאיר את הסיפור על "החתם סופר " שלישיבתו בא בחור להתקבל לישיבה שלו לאחר סוכות בישיבה היה סכך על הרצפה ואותו בחור עבר מעל הסכך אמר רבנו החת"ס הבחור הזה לא ילמד בישיבה שלי שאלהו מדוע הוא תלמיד חכם עצום ענה רבנו החת"ס הוא דורך על סכך שהיה על סוכה הוא פגום ופסול הוא לא יכול להיות בישיבה שלי.
ברוך ה' זו זכות עצומה לא לדבר בשעת התפילה אשריכם אתם יודעים איזה כוח ומה הזכות הזאת עושה בעולם אלו הזכויות שמחזיקות את העולם.
בעוונות הרבים היום הכל קשה ויצר הרע ולאחר כל מה שעברנו המגיפה הזאת שהיתה אלו אינם דברים פשוטים אנו חושבים שמיום שהיה קריעת ים סוף שהקב"ה קרע את ים סוף ונקרעו כל המים בעולם לא היה סגירה של כל העולם כמו שהתרחש בשנה האחרונה.
ואנו זוכרים פסח שנה שעברה שנאמר "ואיש לא יצא מפתח ביתו עד בוקר" כולם היו בבתים זה סימנים של חבלי משיח.
וידוע מה שאמרו צדיקים גדולים שסיבת השואה באירופה היתה כי היו מדברים בשעת התפילה.
עלתה שאלה מדוע לא היתה שואה בארצות מחוץ לאירופה התשובה היתה שגם שלא היתה תורה שם אך בארצות מחוץ לאירופה לא דברו בשעת התפילה.
לדבר בשעת התפילה זהו דבר שמחריב והורס את הכל ,ישנם אנשים שבחזרת הש"ץ פותחים ספרים וזה אסור בשעת התפילה אדם צריך להיות מרוכז בתפילה "היכון לקראת אלוקיך ישראל".
כאשר אדם מתפלל אפילו אם נחש יעבור או כרוך על עקבו אסור לאדם לזוז.
אדם צריך לדעת אם יש נר בבית כנסת ואתה רוצה להבעיר אש מנר של בית כנסת אסור זה נר של הקדש .
יותר מכך אדם שמדבר בטלפון בבית מדרש הוא גוזל אויר של בית מדרש יש בכך ספק של גזל של הקדש אלו דברים מסוכנים .
זוהי זכות עצומה שמחים שזיכיתם אותנו לכתוב אות בספר תורה, זה ספר תורה מקודש, דברים מקודשים וגדולים.