רכשתי טנדר של עשרה מקומות ישיבה לצרכי עבודתי. כאשר העברתי את הרכב טסט (מבחן רישוי שנתי), הכשילו לי את הרכב מכיוון שאורות הערפל לא פעלו. בדיוק באותה תקופה עברתי השתלמות נהיגה, והמדריך לימד אותנו שאורות ערפל חובה ברכב רק משנתון מסויים, והרכב שלי משנת ייצור קודמת לשנתון המדובר וממילא הבוחן לא אמור היה להכשיל את רכבי על כך.
חזרתי לבוחן הראשי ואמרתי לו שלמדתי בדיוק אתמול שלפי החוק איני חייב באורות ערפל והוא לא יכול להכשיל אותי על כך, אלא שהוא נשאר עיקש בסירובו למרות החוק… עשיתי חשבון שלפנות לעורך דין ולהלחם בבוחן הסורר יעלה לי יותר כסף וזמן מאשר לתקן את האורות… הכנסתי את הרכב לחשמלאי-רכב, שמצא קצר קטן במינוס של הרכב וסידר את התקלה והרכב עבר את הטסט השנתי בשעה טובה.
האמת שהייתי מתוסכל מאוד מהעיקשות של הבוחן, אבל רק עתה שראיתי את הטובה שיצאה לי מזה הבנתי כי משמים הכניסו לו לבוחן בלב לבדוק לי את אורות הערפל, דבר שמעולם לא בדקו לי לפני ומעולם לא בדקו לי מאז אותו מקרה, במבחני הרישוי השנתיים של הרכבים שלי.
ומעשה שהיה כך היה:
רכשתי את הרכב והתברר שאין לרכב נעילה מרכזית (כפתור אחד שנועל את כל דלתות הרכב בפעם אחת), והדבר הכביד עלי מאוד, מכיון שמדובר ברכב גדול, ובכל יום היה עלי להקיף את הרכב ואת כל דלתותיו לפותחם, ובחניית הרכב לעבור שוב על כל הדלתות לנעול את הרכב, ובפרט כאשר הגשם מצליף בך זה הפך למטרד… נסעתי למוסך הראשי של הרכב כדי לבדוק אם יש תקלה בנעילה המרכזית, הבודק בדק והסביר לי שלא כל הרכבים מגיעים עם המערכת הזו, ואם ארצה ניתן להתקין את המערכת ברכב שעלות כל מנוע יקרה מאוד, והסיפור מסתכם באלפי שקלים והחלטתי לוותר על העניין…
כעת, משסודרה בעיית החשמל באורות הערפל – הסתדר גם הקצר בנעילה המרכזית, ששבה לתפקד באופן מפתיע, למרות שלטענת המוסך לא קיימת המערכת ברכב, קיימת גם קיימת, וה' שם לב עיקש בבוחן על מנת לעזור לי בנעילה המרכזית ובזה הקל מעלי את הטירחה היומיומית…
בתודה לה',
בעל המעשה כ.ה.
(מתוך "טיב הקהילה", תולדות)