ביום ז' בתמוז תש"פ, עת עוד הפילה נגיף הקורונה חללים ל"ע סיפר המשפיע הגה"ח רבי שמעון שפיצר שליט"א, בשעת השיעור היומי את הסיפור הבא:
יהודי אחד תושב שיקאגו חלה ל"ע בווירוס הקורונה וניזוק בכל חלקי גופו. מערכות גופו חדלו מלבצע את תפקידם, והרופאים נאלצו לחברו למכונת 'אקמו', המחקה את תפקיד הריאות והלב, כשבלבם מפעפעת התקווה שמערכות גופו תתעוררנה מתרדמתן.
אולם, כאשר שכב כך שלושה שבועות ושום דבר לא השתפר למרות שהרבו למענו בתפילה ובאמירת תהלים, הגיעו הרופאים יחד עם העסקנים לשערי יאוש, באמרם כי לאחר זמן רב כל כך שאיברי הגוף לא בצעו את תפקידם באופן עצמאי, אין תקווה שישובו לפעול כמקדם.
לפני כשבועיים החליטו עסקני הקהילה כמוצא אחרון, לחזק ולהתחזק בברכת אשר יצר, באמרם שמא זכות ההתחזקות בברכה זו תועיל לו לחולה שישוב לאיתנו.
ביום שישי התקשרו אלי ובקשו אם אפשר למסור בטלפון שיעור חיזוק בענין "ברכת אשר יצר". עד מהרה יצאה ההודעה כי במוצאי שבת קודש יערך שיעור התחזקות בענין ברכת אשר יצר, וביקשו שאיש בל יעדר.
כמה נפלאים דרכי ה', כאשר תיכף לבקשתם, עוד בטרם נכנסה השבת, הגיעה הבשורה המרנינה כי החולה פקח את עיניו, במוצאי שבת הגיעה בשורה נוספת שאפשר להוריד את 'רמת התפקוד' של המכונה ממאה אחוז לשמונים וחמשה אחוז, ולפני ימים אחדים חזקה הבשורה כי ניתקו אותו לגמרי מהמכונה, והנה כל מערכות גופו עושים את מלאכתן נאמנה, וכך הולך האיש ומתחזק מיום ליום, ישלח ה' דברו וירפאנו רפואה שלמה!
נוכחנו לראות בגודל כוחו של ציבור המתחזק בברכת אשר יצר, ובכן 'מהיות טוב אל תקרי רע', הבה ונתחזק אף אנו בעד עמנו לברך ברכה זו בכוונה, אשר כפי הידוע מהקדמונים סגולתה גדולה ונפלאה להנצל מכל מחלה ופגע רע!
**
בבחרותי שמעתי מפי המגיד שיעור הרה"ג ר' יעקב זאב סמיט שליט"א בבארא פארק, שהמשיל ענין אמירת מאה ברכות במשך היום, למשיכת כספים מהבנק.
הנה, כפי הנהוג בימינו, הרוצה למשוך את כספו המופקד בבנק, הולך הוא לבנק וממנו יכול למשוך כמה שלבו חפץ, אפילו סכומים גדולים. אך מה יעשה האדם שזקוק למזומנים ואינו שוהה ליד הבנק, או שנמצא בשעות שהבנק נעול בהן על מסגר ובריח?
וכי ימתין עד לפתיחת השערים?!
הלא עד אז, העסק שהזדמן לפניו, יישמט מתחת ידו וכבר לא יזדקק למזומנים! עבור כך נועדו הכספומטים המפוזרים ברחבי המדינה כולה, גם בפינות הנידחות ביותר.
במכונות אלו יכול האדם למשוך כספים בכל עת ובכל זמן. אמנם לא סכומים גדולים כל-כך כפי שהוא יכול למשוך מהבנק עצמו, אבל סכומים די מכובדים.
והנמשל: האיש היהודי עובר כל יום בתפילתו סדר שלם של תפילות ותחנונים שבכוחם להשפיע עליו שפע מהבריכה העליונה. הוא מתחיל בקטורת וקורבנות, עובר לפסוקי דזמרה, ברכות קריאת שמע, שמונה עשרה וכלה בכל הקדישים והתפילות שלאחר התפילה.
אולם במהלך היום מתעורר הצורך שוב ושוב למשוך עוד קצת שפע מלמעלה ועוד קצת שפע.
לכך נועדו הברכות, ברכות הנהנין, ברכות השבח, ברכות המצוות. מאה הברכות הן מכונות קטנות שממשיכות על האדם שפע וברכה בסכומים קטנים כל אימת שהוא נזקק להם.
ואם כל הברכות ממשיכות שפע של חיות לעולם, עולה על כולנה ברכת אשר יצר, והדבר מבואר שכל אברי האדם צריכים לקבל את חיותם כדי שהגוף יוכל להיות כלי לנשמה, וברכה זו נתקנה לצורך הבריאות, ולכן הדבר פשוט שהמתחזק לברך ברכה זו כיאות ולכוון בה כיאות, לא לעצמו בלבד הוא מועיל, אלא אף גם לכל עולם כולו להושיענו בדבר ישועה ורחמים!
הבינני ואלמדה – ויגש תשפ"ד