קידושין דף נא
איזו סעודה חשובה יותר? סעודת נישואין או סעודת ברית מילה?
כי יקח איש אשה
בפרשת כי תצא ג"כ נאמר 'כי יקח איש אשה' אך ההמשך הוא שונה וסמיך ליה בפסוק שלאחריו 'לא יחבול ריחים וגו׳ (דברים כד, ה-י). הרה״ק רבי נחמיה אלתר זצ״ל אמר בשם אביו ה׳שפת אמת', הנה הקהל נוהג לעשות סעודת נשואין בריווח ולמשכן את עצמו על זה, ובסעודת ברית מילה מקמצין, והוא היפך דעת תורה, שכתוב "כי יקה איש אשה חדשה וגו׳ וסמיך ליה לא יחבול׳ היינו שלא ימשכן את עצמו, אבל על ברית מילה מצינו במדרש תנחומא (פר׳ חיי שרה, ז) כשמל את בנו אפילו אדם ממשכן עצמו, משמח אותו היום עכ״ד.
אחיו הרה״ק ה׳אמרי אמת׳ המליץ זכות, שעל כן נוהגים לעשות סעודת נישואין יותר בריווח מסעודת ברית, אף שעיקר הנישואין הינם בשביל מצות פריה ורביה, מפני שהכנה למצוה היא יותר גדולה מהמצוה.
(חכו ממתקים חכמתא לחכימין – ליקוטי יהודה החדש)