עקב ההחמרה בתחלואה בנגיף הקורונה, פרסם הגר"י זילברשטיין שליט"א קריאה מיוחדת, על דעת גדולי הדור, ובה הוא מבקש להיזהר בענין שמירת הלשון, למשך שעה אחת ביום.
'הנה קול שוועת בת-עמי עולה ממחלת הקורונה רח"ל הנמשכת כבר קרוב לחצי שנה', פותח הרב את מכתבו, 'והקב"ה קורא לנו להתעורר בתשובה ולמעשים טובים'. ואכן, לא ְנָפֵרט כאן יתר על המידה את יסוריהם ומנת-הסבל העוברת על אחינו בני ישראל בכל מקומות מושבותיהם. גם בשבתות-הנחמה שבהן אנחנו עומדים, כאשר עם ישראל מתעטף בטלית של תקוה ונחמה, אי אפשר להתעלם מהצער והכאב העוברים על יהודים רבים, והביאו כבר משפחות רבות למצבים קשים.
הכל מחפשים עצות וסגולות, פתרונות ותרופות לנגיף הנורא. והגר"י שליט"א ממשיך וכותב: 'וכבר הביא מרן החפץ חיים זיע"א בספר שמירת הלשון (ח"ב פ"ז) בשם הזוהר, שאפילו בית כנסת אחד, אם היו שומרים מידת השלום כדבעי, יכולים כבר לזכות לביאת המשיח. וביאר החפץ חיים שעל ידי הזהירות בשמירת הלשון זוכים למידת השלום. ובאגרת הגר"א כתב שעיקר התשובה תלוי בשמירת הלשון'.
להלן מביא הרב שליט"א את סיפורם של יהודים בקנדה, שמספר החולים שם העפיל למספרים גבוהים, ורבני המדינה הורו שיעשו חיזוק גדול בענין שמירת הלשון, ויקבלו על עצמם להיזהר בענין זה בין השעות 7 ל-8 בערב למשך 40 יום:
התושבים נענו, ואכן היה שם חיזוק גדול מאוד בענין שמירת הלשון. וראה זה פלא שבס"ד ראו נסים גלויים, כאשר מספר החולים ירד לאחוז נמוך ביותר. ממשיך הגר"י שליט"א וכותב: 'וכאשר אנו יושבי ארץ ישראל מצפים לרחמי שמים ולרפואות ולישועות, הרי שבהוראת גדולי ישראל שליט"א כדאי לעורר את הציבור להצטרף להתעוררות אלפי בני ישראל עד ראש השנה הבעל"ט, להיזהר בשמירת הלשון בערב מהשעה 7 ל-8 למשך 40 יום, ובוודאי שזכות הרבים של אלפי יהודים בענין נשגב כזה, של שמירת הלשון ומידת השלום, יעורר מן השמים שפע של רחמים מרובים וקירוב הגאולה.
'וכתב שם החפץ חיים, שכל אחד שמתחזק בזה, ייחקק שמו לנצח שעל ידו נבנה הבית, וכמו שמצינו בנחמיה פרק ג', שנרשמו שם לנצח שמות האנשים שנתנו חלק בחומה של ירושלים, ועל אחת כמה וכמה בבית גופא'. עכ"ל מכתבו של הרב שליט"א.
הגר"י שליט"א ביקש להוסיף, בשיחתו עמנו, שהזכות בשמירת הלשון נובעת בין היתר גם מן העובדה שמדובר באחד הדברים שמאוד קשה להתגבר עליהם, כמו שמביאה הגמרא (בבא בתרא, קס"ה א') 'רוב בגזל, ומיעוט בעריות, והכל בלשון הרע' וכו'. והגמרא מסיקה שמדובר באבק לשון הרע.
רואים מכאן שחטא זה הינו 'קליפה' של ממש, פשוטה כמשמעה, המודבקת לאדם ִמטבע-יצירתו, ולכן ברור שיש קושי רב בהתגברות על חטא זה, ומכאן גם השכר הרב המובטח למי שעושה את המאמצים ונזהר בענין שמירת הלשון.
(קול ברמה)