איש יהודי היה בירושלים שהיה גם גדול בגופו, רגיל היה להיכנס מידי יום למגדניית 'בריזל' הירושלמית הידועה ולהשקיט את רעבונו במיני מאפה, ויהי כשראתה אשתו הרבנית כי בעלה הרב הולך וגדל עד מאד, חרדה לבריאותו, ישבה וערכה תפריט מיוחד 'דיאטה', ובמסירותה הרבה הכינה לו כל יום את המאכלים הבריאים לפי התפריט, ויהי כמשלושה חודשים ותראה הרבנית כי אין שום שינוי בממדי גופו של הרב ולא הבינה כיצד זה יתכן, החליטה לשאול את פיו, 'בעלי החשוב היתכן הדבר שמזה שלושה חודשים אני טורחת עבורך בהכנת תפריט דיאטטי מיוחד ועדיין איני רואה שום שינוי'?
ענה הרב וענה בחכמתו 'אני עושה דיאטה של עשיו', לא הבינה הרבנית אם זו שיטת דיאטה שאינה מכירה, הסביר לה הרב 'בפרשתנו כתוב: 'וירא עשיו כי רעות בנות כנען בעיני יצחק אביו… ויקח את מחלת בת ישמעאל.. על נשיו לו לאישה', הסביר הרב 'כשעשיו ראה כי בנות כנען רעות בעיני אביו החליט לקחת אישה אחרת וכך אכן עשה, אבל את הקודמות הוא לא גרש, וזו הדיאטה שאני עושה, כל יום אני אוכל את כל המאכלים המיוחדים שאת מכינה עבורי ואח"כ אני יורד כהרגלי למגדניית 'בריזל' ואוכל את כל מה שאני רגיל לאכול מאז ומתמיד'…
באמת עלינו להבין מה קרה, כי מצד אחד התורה מעידה שעשיו רצה ללכת בדרכי אביו, אבל בתוצאה אנו רואים שלא כך היה, אלא כמו שאומר רש"י 'שהוסיף רשעה על רשעתו", והסיבה היא משום שלא רצה לחזור בו ממעשיו הראשונים, הוא רצה להיות צדיק ממש כמו אביו אבל להתגבר על תאוותיו ולעזוב את עבירותיו הוא לא רצה.
כך עלינו לזכור, כשרוצים אנו לתקן ולשפר את מעשינו, קודם כל נעזוב את הרע בבחינת סור מרע, ואח"כ עשה טוב, ואם אדם רק רוצה להיות צדיק אבל אינו מוכן לסור מדרכיו ומהרגליו הרעים, הרי זה נראה כמו דיאטה של עשיו…
מתוך העלון טיב הקהילה