טעימת מאכל שנתבשל על ידי נכרי בשבת

שאלה

כתב המשנה ברורה שכשבישל [ישראל] בשבת לצורך חולה [שיש בו סכנה] מותר לבריא לטעום את התבשיל לדעת אם הוא יפה לחולה. ואין בזה איסור מצד מעשה שבת. וגם אין האיסור של 'שמא ירבה'.
מה הדין בזה בבישול נכרי לצורך חולה שאין בו סכנה. [באופן שאין בזה משום בישולי עכו"ם. וכגון שהנכרי חימם מרק מבושל כל צרכו שהצטנן. האם מותר לבריא לטעום את התבשיל?

תשובה

ר' חננאל שלום וברכה

לצורך החולה מותר, גם באין בו סכנה.

ברכה והצלחה

הרב יהודה סטורץ

בית ההוראה נאות שמחה בראשות הגר"י לוקסנברג שליט"א