תשובה בגיל צעיר

שאלה

שלום כבוד הרב, קוראים לי לינוי ואני בת 14. כשהייתי בכיתה ה אני עשית את אתגר הצ'ארלי צ'ארלי ושהשנה התחלתי קצת להתחבר לדת שלנו ואני מגיעה מבית חילוני. והשנה שמתי לב ש"האתגר" הזה הוא בעצם סוג של סיאנס ובעצם גם שיתפתי אחרים בזה.

ובאמת שאני מתחרטת על זה ואני הגעתי למצבים שאני בוכה ואני לא מבינה עד כמה הייתי טיפשה ומפגרת שעשיתי את זה, ואני כל הזמן אומרת לעצמי שהקדוש ברוך לא אוהב אותי ושהוא נורא מאוכזב ממני ואני נורא נורא מצטערת אל זה, אני כבר חושבת אל העתיד שלי שאני רוצה לחזור בתשובה בעזרת השם, אבל זה כרגע לא אפשרי ניסיתי לשמור שבת אבל שמרתי חלקית, ההורים שלי קצת קיבלו את זה אבל המשפחה לא ממש..

אז כיבדתי את החלטה הזאת אבל אני באמת לא יודעת מה לעשות. שמעתי שאפשר ללכת לרבנית ולדבר איתה על זה אבל אני פשוט לא יכולה אם הלחצים וחטאים שעשיתי.., בבקשה תעזור לי.

תשובה

שלום וברכה

כל הכבוד לך, אין לך מושג כמה את אהובה ורצויה אצל הקדוש ברוך הוא.

ביהדות צריך לזכור את מה שכתב דוד המלך בספר תהילים שבע יפול צדיק וקם. על כל חטא ניתן לחזור בתשובה, ובפרט דברים שעשית כשלא הכרת את היהדות.

בורא עולם רוצה שנתקדם ונתקרב ובעיקר שכל יום נהיה טיפה יותר טובים מאתמול. שבת היא מתנה יקרה מאד שבורא עולם נתן לעם ישראל, וזה דבר מצוין להתקדם ולהתחיל איתו. אני מלא הערכה להורים שלך שהם בהחלט קיבלו קצת את הצעד שעשית, בשלב הראשון הסביבה מגיבה בצורה קצת קשה, אך מהר מאד הסביבה עוברת מהתרסה להעכרה, רק צריך להתמיד ולהתקדם.

כאשר רבי עקיבא רצה להתחיל ללמוד תורה בגיל 40 כאשר הוא לא ידע קרוא וכתוב, הוא התבייש מה יגידו עליו. אולם הוא זכה לאשה מיוחדת, אשתו רחל לקחה חמור הניחה אדמה על גבו ושתלה צמח עליו, והסתובבה עם בעלה והחמור שעליו גדל צמח בשוק, כולם צחקו לעגו או לפחות נתנו מבטים.

למחרת הסתובבה שוב עדיים החמור היה נושא שיחה. אולם ביום השלישי אנשים התרגלו אף אחד לא העיף מבט. ואז רחל אמרה לבעלה ראית ביום הראשון שתכנס ללמוד עם הקטנטנים אלף בית כולם ילעגו עליך, ביום השני עדיין ידברו, אבל ביום השלישי והלאה כולם יתרגלו, אולם כך ורק כך אתה תצא עם קריאה וכתיבה ביד, ותוכל להתקדם ללמוד חומש ומשם את כל התורה. וכך היה.
יש לך עתיד גדול ובזכות שמירת השבת שהוא מקור הברכה תזכי לשפע ברכה והצלחה.

הרב יהודה סטורץ
בית ההוראה נאות שמחה בראשות הגר"י לוקסנברג שליט"א