1. קבלה מענין הדיבור
העיקר צריך לדעת כמו שהח"ח עשה בכולל קדשים בעשי"ת: "קבלות", וראשית יש לדעת שצריך לעשות את הסור מרע ואח"כ ועשה טוב:ועיקר הקבלה צריכה להיות מענין הדיבור, כגון לשוה"ר וליצנות שעושים מאחרים, או תלמידים מר"מ וממשגיח וכדו', וחנופה. ומי שנזהר בדיבורו יכול להגיע למדרגות גבוהות מאד. ובחרדים (פ"ד) כת' על לשה"ר דהוי ממצוות שתלויות בלשון, ולכאו' אינו דוקא בלשון אלא אף בשאר אבריו, ואף ברגלו יכול לעבור על לשה"ר.
2. עבודת הימים הנוראים – קבלות
ועוד מחסדי הקב"ה עמנו, שכשמקבל האדם ע"ע קבלות טובות בימים אלו, הרי הוא מוכיח שרצונו לשפר את מעשיו והקב"ה בחסדיו דן אותו לפי מצבו הנוכחי, וכמ"ש על ישמעאל ששמע ה' את קולו "באשר הוא שם". ונפסק כן גם להל' בסי' תרג' שגם מי שאינו נזהר בכל השנה מפת פלטר יזהר בזה בימים אלו וכנ"ל.ואמנם שעל האדם לעמול שיחזיקו קבלותיו למשך השנה, אבל גם אם יצליח שיחזיקו קבלותיו ולו במעט לאחר יוה"כ, וכגון שיקבל ע"ע שלא ידבר לה"ר לאחר יוה"כ, ולו חצי שעה, הרי שגם זה דבר גדול הוא, דהרי יצרו של אדם מתגבר עליו בכל יום ומבקש להמיתו (ואכן היצה"ר "עושה לנו את המוות"), והרי אנו אין לנו את הכוח להלחם בו, ועל כן כל מאמץ להתגבר על יצרנו נחשב בעיני המקום.
3. לשתוק לעלבונות
שאלו לרבינו עצה וקבלה לזכות ליום הדין ער"ה תשס"ז עבור בני ישיבה נענה ואמר: שכל אחד יקבל על עצמו באם אחד יאמר לו איזה דבר עלבון וכדו', ישתוק ולא ישיב לו, במשך שעות הבוקר עד הצהרים.
4. לכוון ברכה ראשונה
בערב ראש השנה תשע"ג שאלו את רבינו מה הקבלה שנקבל על עצמינו לזכות בדין ר"ה הבעל"ט תשע"ג, והשיב: "לקבל לכוון בברכה ראשונה של שמו"ע"
5. לפרוש ממלאכה לפני שבת
כמידי שנה גם בשנה זו זכינו לשאול קמיה רבינו זצ"ל מה לקבל להתחזק לקראת ראש השנה תשע"ד. השיב רבינו: לקבל על עצמו שכל דבר שאסור לעשות בשבת, יפסיק לעשות כבר חצי שעה לפני השקיעה, וזה גדר שלא יכשלו, ובכך ירגיש כבר שבת (ודוקא לפרוש ממלאכה ולא לקבל שבת, כדי שאם פעם ישכח משהו יוכל לעשות) וכן נוהג רבינו. ובזכות זה יכתבו לכתיבה וחתימה טובה.
6. להתחזק בשמירת הדיבור
נשאל רבינו מה לקבל לקראת ימים נוראים תשע"ה והשיב להתחזק בשמירת הדיבור וכגון ליצנות.
7. לשמר את השויתי
שאלו לרבינו דהנה ביו"כ כל אחד מרגיש התעלות, איך אפשר לשמור את ההתעלות שהייתה ביו"כ? אמר רבינו אם אפשר לשמור "שויתי ה' לנגדי תמיד" הכל יהיה בסדר.
8. פעם ביום חשבון נפש
(י"א תשרי תשע"ה) שאלו לרבינו כיצד ניתן לשמר את החיזוק וההתעוררות שנשאר מימים נוראים? בתחילה אמר רבינו אם היה חיזוק, זה ודאי נשאר, כי משהו חייב להישאר.אח"כ אמר שילמד מוסר או שיעשה לכל הפחות פעם ביום חשבון הנפש.
9. לקבל בתחילת היום
פ"א הגיע לרבינו תלמיד א' שביקש ממנו להתחזק בדבר אחד הכולל את הכל, ושתק רבינו ולא ענה לו. ולמחרת כשהגיע שוב, אמר לו 'תסתכל ב'אורחות חיים' וז"ל 'עול תורה', אמר רבינו (הגר"ח) דבר מנוסה כשישכים אדם בבוקר ויקבל עליו ביום ההוא עול תורה באמת ובלב תמים, היינו שיגמור בלבו שלא ישמע לשום דבר ולא יבטלנו שום טרדה, אז יסורו ממנו הביטולים ובודאי יצליח ביום ההוא בתורה, וכפי תוקף קבלת עול תורה וכפי חיזוקה הסכמה, כן יעזרהו ה' בו ביום וכן יסורו הטרדות ממנו עכ"ל.ובס' ימלא פי תהלתך כתב: "ההתחלה של היום קובע על , וכן של כל זמן קובע על אח"כ" וכתוב בכתר ראש וכו', וכן באמת ציותה התורה לקבל עול מלכות שמים בק"ש ב' פעמים בכל יום, שע"י זה יוכל להיות המשך ויסוד למה שאחר כך ובזה צריך להשתדל להתחיל בטוב ובקבלה רצויה אז יש לקוות להצלחה בס"ד.
10.שתהיה קבלה גמורה
ופ"א אמר רבינו 'אין כאן שאלה במה להתחזק, שבכל דבר שתתחזקו יש תועלת, אך התנאי שיקבלו זאת בקבלה גמורה בלב שלם'.
(מתוך 'כאיל תערוג' ראש השנה תשע"ז)