שאלה: יהודה שאל את נפתלי ביום עשרים לספירת העומר כמה צריך לספור, ונתכוון שיאמר לו כמה היה אתמול, כי אם ישיב כמה היום, לא יוכל נפתלי אחר כך לספור בברכה.
נפתלי השיב בחכמה: היום "יסוד שבתפארת", שזה כפי המופיע בסידורים ליד כל ספירה לאיזה מידה עליונה היא שייכת ואיזה מידה נתקנת בשמים ע"י אותה ספירה, שלפי המופיע בסידור, יום עשרים הוא "יסוד שבתפארת".
יהודה נהנה מהתשובה החכמה ומיד התעשת ואמר לנפתלי שיתכן שבכך יצא ידי חובת ספירת העומר ולא יוכל לברך יותר. אמר לו נפתלי שהוא לא חושב שמקיימים בכך מצות ספירה, שהרי לא אמר את המספר. אמר לו יהודה, והרי גלוי וידוע לכולם ש"יסוד שבתפארת" הוא יום העשרים, יוצא שאמר את הספירה, ויותר מזה, שאמר את התוכן הפנימי של המצוה. האם יש לחוש לדבריו?
תשובה: נפתלי יכול לספור בברכה ללא חשש.
הטעם ששמעתי מאותם העומדים בסוד השי"ת ומכוונים בספירת העומר, שיש בספרי המקובלים כמה דרכים וסדרי מידות עליונות, באופן שכל יום ויום כולל כמה אופני תיקון וסדר המידות העליונות, נמצא ש"יסוד שבתפארת" מורה על כמה ימים לפי כל סדר ותקון. אך נראה יותר מזה, שמה שאומר דרך רמז את שמות המידות העליונות לא קיים מצות ספירה.
והשי"ת יזכנו להיות מהעומדים לפניו ולעשות נחת רוח בעבודת התורה והמצוות, ועל ידי זה יושפע שפע רב בכל העולמות.