התבשרנו בימים האחרונים על התרופה שבס"ד עשויה לחולל מהפך בטיפול בקורונה, וכיום הינה בעיצומו של מחקר ב"איכילוב".
אם רוב התרופות הקיימות מתעסקות ופועלות ברובד הפנימי של מלחמת מערכת החיסון כנגד הנגיף לאחר חדירתו לגוף – אזי התרסיס המדובר עוצר את היכולת של הנגיף לחדור לגוף באופן משמעותי ולחולל בו את התהליכים המסוכנים.
ניתן ללמוד מכך גם לגבי מלחמת היצר: יש ללוות את היצה"ר החוצה עוד לפני שתהיה לו דריסת רגל פנימה לבתינו או לגופנו, ח"ו.
השבוע פגשתי יהודי צדיק, ת"ח, אוהב ישראל, מלא שמחה פורצת דרך ופותחת שערים. מהירות המחשבה, מרץ של קדושה אמיתית ודבקות בבורא מתוך אהבת ישראל – כל אלה כובשים את כל מי שרואהו.
בתור רופא ציינתי לעצמי שהיהודי המיוחד הזה סובל מפגיעה בעור שמעידה על כך שקיים זיהום רב שנתי ועמוק בגוף, שעל פי טבע היה אמור לגרום לתופעות קשות כרוניות ולהשפיע על כל מערכות הגוף כולל המוח – אלא שבפועל היהודי הזה בריא ותפקודו מלא עם מיעוט אכילה ושינה.
כשהתבוננתי במנגנון ההגנה שלו נזכרתי בפלאי הבריאה של כח השמחה שפותח את כלי הדם, וכפי שמובא במעשה עם אספסיאנוס. הבנתי שהיהודי הזה הוא בעל הפטנט העולמי כיצד להגן את עצמו מפני חדירת מזיקים, וגופו אינו נכלל בחוקי הטבע, וזאת על ידי עבודה תמידית של שמחה המחוברת לבורא יתברך שמו.
*
בשבוע שעבר זכינו להידבק בזכרו של מורי ורבי בעל ה'באר יעקב' זצ"ל מנדבורנה. מעשה שסיפר רבה הנערץ של פרנקפורט, הרב הגאון רבי מנחם קליין שליט"א, שאגב, הפך לרב עפ"י שליחותו של הרב'ה זצ"ל.
לפני אחת החתונות האחרונות של אחד מצאצאיו, הרב'ה זצ"ל נפל ונחבל בפניו עם היווצרות של שטף דם שכיסה את רוב שטח הפנים. הרבנית תליט"א, להבדל"ח, ביקשה מהרב'ה להשתמש במשחה כדי שבחתונה לא ייראה בצורה כה לא מתאימה לכאורה למעמדו. כשהרב'ה לא הסכים, ביקשה מהרב מנחם קליין שליט"א לשכנעו, מתוך ניסיונה אודות החביבות המיוחדת שהרב'ה רחש לחסידו הנאמן.
כשהרב קליין התאמץ לשכנע את הרב'ה זצ"ל, תשובתו הייתה: "מפני כבודך אעשה דבר שמעולם לא עשיתי". הוא ניגש בזריזות למראה, הביט בה חלקיק שניה, שב לרב קליין וענה כך: "הקב"ה עשה לי טובה גדולה בזה שפניי נראות כך. בעצם אין כל חולי שנובע מהמכה אלא רק ביזיון מסוים, איך אוכל לדחות את הטובה הזאת ולהסתיר את סימני המכה?".
בניסיון חוזר של הרב קליין שליט"א לשאול, שהרי ניתנה רשות לרופא לרפאות, הרב'ה זצ"ל הסביר כי אין הכוונה למצבים שיש להם השלכות אך ורק קוסמטיות חיצוניות.
המעשה הנ"ל מעיד גם על הסתכלות עמוקה ומקיפה על כל מאורע ומאורע, וגם על הקבלה באהבה גמורה כל מה דרחמנא עביד. המעשה מלמד על היעדר שעבוד למבט החומרי, ועל חירות אמיתית שאליה התכוונו במושג בן חורין.
יהי רצון שנזכה לזאת אנחנו ובני ביתנו וכל הנלווים עלינו לאורך ימים ושנים טובים לדורי דורות של שמחה מתוך קדושה וטהרה!
'במה' bama.org.il