ההתרגשות בשיאה. אווירה חגיגית מנשבת במסדרונות משרדי 'דרשו'. עם ישראל כולו נערך בחיל וברעדה לקראת הסיומים הגדולים של המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה'. המונים החלו להצטרף ללומדים במחזור הלימוד השלישי, והעבודה במשרדי 'דרשו' הולכת וגוברת, ככל שמתקרב מועד הסיום.
לרגל ריבוי העבודה ומספר הפניות למשרדי הארגון, הוכפל מספר העמדות ב'מוקד דרשו', הפעיל בכל ימות השנה, כולל בתקופת 'השגרה האפורה', ונותן מענה יעיל, אדיב וחיוני לכל פונה.
"אצלנו ב'דרשו' האווירה היא כזאת שמחייבת לתת לכל 'יהלום' שלנו שירות מושלם!", אומר הרב שמעון דייטש, מנהל מחלקת קהל וקהילות, והממונה על הפרויקטים המיוחדים ב'דרשו'. "זו לא טעות! אנחנו לא מדברים על הפונים כעל 'נבחנים', אלא כעל 'יהלומים', וזה אומר שיש לנו יחס של כבוד לכל נבחן, כל אחד יקר לנו כיהלום!".
ואכן במוקד 'דרשו' מעניקים מענה מיידי לכל פניה. זמן ההמתנה הממוצע עומד על פחות מחצי דקה, והמוקדנים תמיד עומדים הכן לקראת כל נבחן, משתדלים לעזור ולסייע, במיוחד בזמני הלחץ של שעות 'בין הסדרים', כשהמוני בחורי ישיבות ואברכי כולל מנצלים את ההפוגה הקצרה מהלימוד, על מנת לברר עניינים טכניים מול 'דרשו'.
"המוקד עבר לפני כשנה שדרוג", מספר הרב דייטש, "מספר המוקדנים הוכפל, וכן הורחבו שעות הפעילות של המוקדנים הוותיקים. זאת, לקראת ההצפה שאנחנו צופים שתהיה בשבועות הקרובים, כשיתחיל שלב חלוקת הכרטיסים לנבחנים, וכל נבחן יתקשר לשמוע אם הוא זכאי לכרטיס ומתי הוא צפוי לקבל את הכרטיס שלו".
בהזדמנות זאת של תגבור הכוחות, רועננו הנהלים, חודדו ההנחיות, ונעשה הכל כדי שהמוקדנים יוכלו לתת הכל לפונים, כדי להוסיף בכבוד התורה, ולהעניק לכל פונה יחס מכבד ומעריך כיאה וכיאות לכבוד התורה ולכבוד לומדיה.
"מבחינת 'דרשו', אירועי הסיום חשובים מאוד. הם מושקעים ברמה מקסימלית, לא חוסכים בשום הוצאה ומאמץ, כדי שהאירועים הללו יהיו מוצלחים ביותר, הניסיון מלמד ומוכיח, שככל שהעיסוק הציבורי בסיומים נרחב יותר, כך גם מספר המצטרפים ללימוד גדול יותר.
"לכן אנחנו עומדים בימים אלו הכן, עם צוות מוקדנים מורחב ומיומן, כדי לענות בהקדם לכל פניה, ולצרף כמה שיותר לומדים למעגל ההולך ומתרחב של לומדי 'הדף היומי בהלכה'!".