סיום התענית – 8:14, צאת הכוכבים לחומרא – 8:25.
יש להכריז בבית הכנסת שהציבור לא ישכחו להבדיל קודם אכילה ושתייה – מקור חיים תקנ"ו.
יש נוטלים ידיים כהוגן.
מבדילים על הכוס בלא הקדמת הפסוקים, בברכת "הגפן" וברכת "המבדיל" בלבד (אין מברכים על בשמים לא במוצ"ש ולא הערב). והמבדיל שותה בעצמו.
קידוש לבנה: יש שכתב, שירחץ ידיו ופניו קודם קידוש הלבנה (החיד"א במורה באצבע, רל"ט). ויש לקדשה במנעלים רגילים (מ"ב תכ"ו, יא). ומותר לרקוד ולשיר כנהוג (תשובות והנהגות להגר"מ שטרנבוך שליט"א א, ר"ו).
במקום שהציבור מקדשה מיד אחרי התפילה ואין מנין מאוחר יותר לקדשה – יכול לקדשה אף בלא הבדלה וטעימה ונעילה, משום ברוב עם הדרת מלך (א"ר תר"ו, ט). מנהג בעלזא – שאין מקדשים את הלבנה אלא למחרת בליל יא.
סיום מנהגי האבלות
בני ספרד – מותרים מיד בכל, פרט לברכת שהחיינו ומוזיקה, שממתינים עד חצות עשירי. ובשר ויין – אסורים לבני ספרד כל יום עשירי.
לבני אשכנז – מותר הכול רק מחצות יום עשירי (12:44) כולל בשר ויין.
בני אשכנז הנוסעים בבוקר עשירי באב מביתם לחו"ל או לחופשה ואינם יכולים לקחת עימם כביסה מלוכלכת, רשאים לכבסה אחרי הצום בצנעה, כשאין אפשרות אחרת ( הגר"מ גרוס שליט"א).