איסור השתייה ביום הכיפורים
* שיעור השתייה ביום הכיפורים לחיוב 'כרת' – ויש משמעות לשיעור זה גם לענין חישוב כמויות השתייה עבור חולה – הוא, מלוא לֶחִי אחת מנופחת; ושיעור זה מכוּנה: 'כמלוא לוגמיו'.
* הפוסקים דנים לגבי נוזלים שנקרשו במקצת, האם דינם כמאכל, ושיעורם לחיוב 'כרת' ביום הכיפורים – ולענין חישוב כמויות האכילה לחולה – הוא, 'ככותבת'; או שדינם כמשקה, ושיעורם 'כמלוא לוגמיו'.
* מותר לגדולים לטלטל מאכלים ומשקאות ביום הכיפורים, כיון שהם ראויים לקטנים; ויש שהורה, כי במקום שלא מצויים בו קטנים כלל, אסור לטלטל מאכלים ומשקאות.
איסור הרחיצה ביום הכיפורים
* אסור לרחוץ ביום הכיפורים, בין במים חמים ובין במים קרים, ואף חלק קטן מהגוף. ורחיצה להסרת לכלוך, מותרת, במים קרים בלבד. וכן נטילת ידים בבוקר, שלוש פעמים על כל יד, להסרת הרוח הרעה השורה על הידים; וכן נטילת ידים לאחר עשיית צרכיו כשידיו אינן נקיות, וכן לאחר נגיעה במקומות המכוסים – מוּתָּרוֹת, ואין לרחוץ בנטילות אלו אלא את האצבעות. אולם, כהן נוטל את ידיו ל'ברכת כהנים' כרגיל, וכן חולה הנוטל ידיו לאכילת פת, יטול ידיו כרגיל; וכן רשאי ליטול 'מים אחרונים' לאחר האכילה.
* במקרים מסוימים, ובתנאים מסוימים, מותר ללכת בתוך מים בשבת וביום הכיפורים לצורכי מצוה; והתירו למקיים המצוה אף לשוב למקומו תוך שהוא עובר שנית במים.
איסור נעילת נעלי עור ביום הכיפורים
* אסור לנעול ביום כיפור נעל העשויה מעור, או שחלקה עשוי עור, ואף אם השרוכים בלבד עשויים עור. ויש שהחמירו שלא לנעול אף נעל העשויה מבד, גומי, או כל חומר אחר, כאשר היא מגנה על הרגל, ואין חשים בעת ההליכה את קושי הקרקע; אולם, כהשהסוליה אינה עבה, וחשים דרכה את קושי הקרקע, ניתן להקל אף לדעה זו.
* במקרים מסוימים, מותר לנעול נעלי עור ביום הכיפורים. ונחלקו הפוסקים אם ההיתר קיים גם בזמננו, כאשר ניתן לנעול נעליים העשויות מחומרים סינטטיים.
* הפוסקים נחלקו בנוגע לנעלי עור האסורות בנעילה ביום הכיפורים, אם דינן ביום זה כ'כלי שמלאכתו לאיסור', שמותר לטלטלו רק לצורך שימוש בגופו, או במקומו.
הלכות שונות
* אין להתפלל תפילת 'שמונה עשרה' על גבי מקום שגובהו למעלה משלשה טפחים. ועל גבי כריות, אין לעמוד אף כאשר הן נמוכות משלושה טפחים, אך מותר לעמוד על גבי שטיח וכדומה.
* חכמינו ז"ל אסרו לשׂחות בשבת וביום טוב. ויש אומרים, שכחלק מאיסור זה, אסרו חכמים גם להפליג בסירה או בספינה קטנה, משום שהמפליג בהן נראה כשׂוחה.
* מצוה על האדם 'להקביל' את פני רבו, דהיינו, ללכת ולהתראוֹת עם רבו; וכן מצוה להקביל פני אביו, ופני כל אדם שגדול הימנו בחכמה.
* בספר משלי נאמר: "בְּחֶסֶד וֶאֱמֶת יְכֻפַּר עָוֹן", ופירשו חכמינו ז"ל, שעשיית חסד, ולימוד התורה, שנקראת 'אמת', מכפרים על העוונות.