גשר המיתרים גדול פי כמה מגשר יהודית המתוכנן באיילון ● יואב אלון, מנהל בניית הגשר הירושלמי, הבהיר אתמול: "ניתן לבנות את 'גשר יהודית' ללא בלאגן בימי חול, מוצאים פתרונות!"
יואב אלון, מנהל החברה שניהלה את פרויקט הקמת 'גשר המיתרים' בכניסה לירושלים, קובע כי ניתן לבנות את גשר יהודית מעל 'נתיבי איילון' בתל אביב, מבלי להביא לחילולי שבת, רח"ל.
החלטתו המבורכת של שר התחבורה ישראל כץ, גררה וממשיכה לעורר תגובות מתלהמות מצידה השמאלי של המפה הפוליטית, ופוליטיקאים רוכבים על גלי ההסתה בניסיון לשפר תדמיתם כלפי ציבור בוחריהם. אם זה במישור המוניציפאלי ואם במישור הציבורי.
בראיון לישי שנרב ב'גלי צה"ל', סיפק יואב אלון, מי שניהל כאמור את פרויקט הקמת גשר המיתרים בירושלים, את חוות דעתו המקצועית וקבע בנחרצות, כי אין שום בעיה לבנות את גשר יהודית בימי חול: "השאלה שצריכים לשאול אותה היא, האם ניתן לבצע את 'גשר יהודית' לא בימי שבת, התשובה היא כן! זה לחלוטין ברור! אין דבר כזה 'לא ניתן'. אפשר!", הבהיר אלון.
במהלך הריאיון סיפר אלון על עבודת הקמת גשר המיתרים: "חילקנו את העבודה לשני מרכיבים, הגשר נבנה בחלקו באיטליה ובחלקו בישראל.
"התמודדנו עם הבעיה: איך מרכיבים את הגשר בפועל? חילקנו את צוותי ההנדסה ואת צוותי הבניה, עשינו סיעור מוחות מול הצרכים של שני הצוותים העיקריים, העוסקים בהקמת ובבניית הגשר, וסנכרנו את שלל השיקולים מול צרכי הסדרי התנועה – יוזכר כי מדובר בכניסה הראשית לירושלים – ועל כולנה ידענו כי ההנחיה הכללית היא 'לא לעבוד ביום שבת'. איך עושים את זה בלי לעבוד בשבת? ישבנו ישיבות על גבי ישיבות, יצאנו עם תכנון מדויק והגענו לפתרונות, למרות שלא עבדנו בשבתות. ואגלה סוד קטן – גשר המיתרים היה קצת יותר מורכב לבניה מ'גשר יהודית', הוא מורכב לבניה פי עשרה, ועדיין ידענו למצוא את הפתרונות התכנוניים וההנדסיים מול צרכי הסדרי התנועה!".
אלון הוסיף והציג נתונים: "גשר המיתרים, אורכו 380 מטרים, רוחב 15 מטרים, גובה התורן 118 מטרים והוא כולל 68 מיתרים. הגשר נבנה במשך 148 לילות".
זאת ועוד: אלון תהה מדוע בכלל היה צריך "להגיע למצב הזה בכלל"?
לטענתו, מנתוני התנועה בתל אביב עולה, שאין הבדל גדול בין התנועה באמצע השבוע לזו שבימי שישי ושבת, ולא היה צריך להגיע למצב של 'ריבים בין דת למדינה': "ההבדל הוא 150 אלף מכוניות. הבעיה היחידה של כל המרכיב הזה, היא הבעיה של הרכבת. אז ניתן לעצור את הרכבת בשעה 10 בערב, ולעבוד בלילה עד השעה חמש בבוקר. במקום לעשות את זה בחמישה – שישה ימים, אז יעשו את זה ב-12 יום. אז מה? מה קרה?"
אלון סיכם את דבריו באומרו: "לא צריכים להילחץ. צריכים לחשוב נכון. צריכים לעשות שיעורי בית. ניתן יהיה לפתור את הבעיה לשביעות רצונם של כולם. די עם המלחמות במדינת ישראל!", הדהד קול שפוי יחיד מבין גלי האתר, ונבלע אי שם בתהום השנאה היוקדת, כלפי כל מה שמריח יהדות במדינת תל אביב.
כזכור, חברת 'נתיבי איילון' הודיעה בשבוע שעבר, כי במסגרת הפרויקט להקמתו של גשר יהודית – גשר להולכי רגל ורוכבי אופניים – מעל נתיבי איילון, היא תבצע עבודות נרחבות במהלך שש השבתות הקרובות. בתגובה, הורה שר התחבורה ישראל כץ לחברה להקפיא את העבודות המתוכננות בשבת, ולהגיש לו תכנית חלופית לביצוע העבודות בימי חול בלבד.
(מתוך 'יתד נאמן')