בשיחה שנשא מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א בהיכל ישיבת פוניבז' בחודש אלול תשע"ט, אמר בתוך דבריו:
"הנה בקרוב יהיו בחירות, וצריכים ללכת ולבחור, אבל יש כאלה שגם מדברים על הבחירות, שזה דבר מעניין, מה יהיה הסוף, מה יהיה עם זה, ועם זה, ועם זה, ועושים כל מיני חשבונות מה יהיה, ויש בזה הרבה דברים מעניינים, יצר הרע של דברים מעניינים.
"אבל ההתעניינות צריכה להיות בתורה! יש בחור צעיר משיעור א' שסיים את הש"ס מתוך התעניינות, בצורה רגועה בלי מתח. כפי שיש סקרנות לדברים אחרים שמעניין לשמוע, יש סקרנות מה כתוב בגמרא, שזה מעניין, ועם הסקרנות הזו הוא גמר את הש"ס, בלי מתח. הוא אכל, וישן, והיה רגוע, וסיים את הש"ס.
"וזה מה שצריכים מאד להיזהר עכשיו, שיש בחירות עוד מעט – לא לדבר על הבחירות! רק סקרנות מה אומרת הגמרא, מה אומר רבי עקיבא ומה אומר רבי ישמעאל, מה אומרים תוספות ומה אומר ריב"א. יש בסוגיא הרבה דברים וחשבונות מעניינים, ובזה צריכה להיות הסקרנות. אבל סקרנות לדברים בטלים זה דבר גרוע מאד".
גם בכינוס של 'דרשו' שהתקיים חודש קודם לכן, באב תשע"ט, התייחס מרן שליט"א ליצר הסקרנות המפעם בכל אחד, שניתן לנצלו לעלייה בתורה:
"הנה יש דברים מעניינים שרוצים לדבר עליהם, ויש טבע של סקרנות, ובדרך כלל הסקרנות תופסת הרבה זמן לכל אחד ואחד. למשל, אם אחד הולך ברחוב ורואה מודעה, ומתעניין לקרוא מה כתוב במודעה – אבל האם זה נוגע לו למעשה? וכי זה מוסיף לו משהו? הרי זה לא מוסיף לו כלום, ורק מפני טבע הסקרנות הוא נמשך ומתעניין בזה.
"והרי טבע הסקרנות נברא לטובת האדם, שכל מה שברא הקב"ה בעולמו לא בראו אלא לכבודו (אבות ו, יא) וכל דעביד רחמנא לטב עביד (ברכות ס, ב) וכל הבריאה היא לטובת האדם, והטבע הזה של סקרנות הוא לטובה, בשביל שתהיה סקרנות לתורה, שדברי תורה מעניינים ויש בהם מתיקות, כמו שכתב רש"י (דברים ו, ו) "כדיוטגמא חדשה", וכפי שמבקשים "והערב נא". וכאשר מנצלים את הכוח של סקרנות לדברי תורה, זה באמת דבר מצוין וטוב מאד.
"ובאמת יש כאלה, וראיתי אפילו צעירים, תלמידים צעירים ממש, שלמדו וגמרו ש"ס, עם סדרי הישיבה ובלי מאמץ מיוחד. הם ישנים בזמן כמה שצריך, ורעננים, ואוכלים בזמן ורגועים בלי מתח, אבל הזמן מנוצל, וכשהזמן מנוצל אפשר לגמור ש"ס! לאט-לאט מתקדמים וגומרים את הש"ס, אפילו גמרא עם רש"י בלי תוספות. גם בדברי רש"י יש עמקות גדולה מאד, וכל הפשט הפשוט שרש"י מסביר זה תורת אמת ממש, וידוע מהגאון שאין מילה מיותרת ברש"י.
"וכאמור, יש צעירים שבאמת למדו וגמרו את הש"ס, בלי מתח ובלי מאמצים מיוחדים. ישנו ואכלו ורגועים וגמרו את הש"ס, כי הזמן מנוצל, ובמקום סקרנות לדברים שלא נוגעים למעשה הסקרנות היא לתורה.
"ובפרט בתקופה הקרובה שיש בחירות כפי שאומרים, ויש סקרנות לפני הבחירות ואחרי הבחירות, אבל כל אחד צריך לחשוב מה זה משנה לי, וכי זה נוגע לי למעשה? הרי כעת זה לא נוגע למעשה, ואני יכול לישון רגוע ואין לי ממה לדאוג, ובמקום זה אני יכול ללמוד עוד גמרא ועוד גמרא ועוד גמרא, במקום סקרנות של דברים שלא נוגעים לי למעשה ואין בהם שום רווח, שתהיה סקרנות לתורה שעליה נאמר "אשריך בעולם הזה"!