שאלה: לאור המצב שהתירו להתכנס רק בבתי הכנסת רק מספר מסויים של אנשים, ישנם בתי מדרשות גדולים שחולקים את בית המדרש במחיצות שקופות, באופן שלכל חלק יש כניסה נפרדת. האם מועיל להצטרף למניין כשיש פחות מעשרה בכל חלק ורואים זה את זה מבעד לניילון? כמו כן, כשיש עשרה בכל חלק, האם כאשר הש"ץ רוצה להתחיל חזרת הש"ץ עליו להמתין עד שיהיו עשרה בצד אחד, או שמצטרפים על ידי ראייה?
תשובה: דנו הפוסקים אם ראייה דרך מחיצה שקופה מצרפת, או שנחשב רשות אחרת כמו לעניין אמירת ברכה במקום שיש צואה בעששית שנחשב רשות אחרת. אבל בנידון השאלה יש להקל כאשר המחיצות אינן מגיעות לתקרה, ע"פ המבואר בשו"ע סי' סעיף נ"ה, ובפרט שהמחיצות נועדו להגן מהדבקות ולא לחלוק רשויות.