כתום לימוד מסכת 'שבועות' מתחילים היום רבבות לומדי הדף היומי על הש"ס הבבלי לעסוק במסכת עבודה זרה על 75 דפיה.
לקראת תחילת הלימוד במסכת, נערכים בארגון 'דרשו' בכוחות מתוגברים לעידוד לימוד הדף היומי ולהגדלת מספר הנבחנים, כפי שהוכח בעבר, שעם תחילתה של כל מסכת חדשה מתרחב מעגל הלומדים כ"י, ומצטרפים רבים נוספים אל הלימוד שהפך זה מכבר לחובה בסיסית עבור כל יהודי שחשקה נפשו להרחיב את ידיעותיו בתורת ה'.
לרגל המאורע, ליקטנו מספר סגולות המופיעות בספרי הקדמונים והאחרונים, המדגישות ומבטאות ביתר שאת את חשיבות העיסוק במסכת זו, אשר רבי שעפטל בן השל"ה כתב בצוואתו כי לימודה הנו "כלל גדול בידיעת הש"ס", ובספר 'סדר יעקב' כתב שהלימוד במסכת עבודה זרה הוא כעשיית כל המצוות, כיון ששקולה עבודה זרה כנגד כל התורה כולה. עוד כתב שלימוד זה מכפר על כל העבירות שהן כעין עבודה זרה, כגון כעס, גאוה, התפארות, לשון הרע, וכל השומע ליצרו.
מגדולי ישראל לדורותיהם למדנו עוד, כי מסכת עבודה זרה היא סגולה לאמונה תמימה, והחיד"א אמר כי לימוד במסכת עבודה זרה מסוגל לתקן מה שפגם בעוון עבודה זרה והרהורי עבודה זרה. ב'מעבר יבק' איתא שעל ידי לימוד מסכת עבודה זרה, מקיים מצות השבתת עבודה זרה מארץ ישראל, שהיא מצוה נדירה. וב'שם משמואל' כתב שמסכת עבודה זרה היא בבחינת "סור מרע", ונקל להתעלות על ידי לימודה.
יתירה מזאת, מצינו כמה וכמה סגולות שנאמרו על ידי גדולי הדורות על לימוד סדר נזיקין באופן כללי, אליו משתייכת גם מסכת עבודה זרה:
בקובץ זרע יעקב כתב שמסכתות מסדר נזיקין מסוגלות לישועות, מפני שסדר נזיקין נקרא "ישועות". בספר 'חסידים' הורה ללמוד מסכתות מסדר זה במקום שיש בו מחלוקת, ורבנו החתם סופר כתב שלימוד סדר נזיקין הנו סגולה להינצל מנזק וסכנה. במהרש"א איתא שהוא סגולה גם "להינצל מנזקי שמים". ב'שפת אמת' כתב שלימוד סדר נזיקין הוא סגולה לזכות לחסידות, כמו שאמרו בגמרא (ב"ק ל' ע"א): "האי מאן דבעי למהוי חסידא, לקיים מילי דנזיקין", ורבנו האדר"ת כתב שידיעת סדר נזיקין היא סגולה להינצל מנזקי גופו וממונו.
הרה"ג ר' ישראל ליוש, אחראי מבחני הדף היומי בבלי ב'דרשו' ור"מ בישיבת 'אהבת אהרן', מציין כי מי שיתחיל ללמוד את מסכת עבודה זרה לפי סדר הלימוד של הדף היומי על הש"ס הבבלי, יזכה לסיימה בעז"ה יחד עם רבבות לומדים נוספים בעיצומו של חג הפסח: "זאת ההכנה הטובה ביותר לפסח – חג האמונה, ללמוד את מסכת עבודה זרה, ולחזק את האמונה שלנו בבורא עולם", הוא אומר.
"ב'דרשו' פועלים מספר מסלולי לימוד המוצמדים ללימוד הדף היומי על הש"ס הבבלי", הוא מוסיף, "לצד מסלולים אחרים שמוקדשים ללימוד הלכה, מוסר ונושאים אחרים.
"התוכנית הבסיסית ללימוד הדף היומי היא 'קנין תורה', במסגרתה נבחנים מדי חודש על 30 הדפים שנלמדו בחודש החולף. בתוכנית זו קיימים שני מסלולים, אפשר להיבחן עם תוס' או בלי, ובהתאם לכך גם גובה המלגה. בנוסף יש את תוכנית 'קנין ש"ס', שזאת תוכנית מיוחדת לבני עליה הנבחנים על כל דפי הש"ס מתחילתו ועד המקום בו מחזיקים בתקופת קיום המבחן. מדובר בקרוב לשלושה רבעים מהש"ס עליהם ייבחנו מאות אברכים תלמידי חכמים בסוף חודש ניסן הבעל"ט, והמבחנים בתוכנית זו נערכים אחת לששה חודשים. 'קנין ש"ס' סגורה אומנם למצטרפים חדשים, והיא מיועדת רק למי שמתחילים להיבחן בה מתחילת המחזור של הדף היומי, אך גם כעת, מי שרוצה יכול לבחון את ידיעותיו בש"ס, להגיע למוקדי הבחינה של 'דרשו' ולערוך את המבחן, ואנחנו נעניק לו ציון בהתאם לידיעותיו גם אם לא נעניק לו מלגה.
"על אלו יש להוסיף את תוכנית 'קנין משניות' שנועדה להשלים את מסכתות הש"ס שעליהן אין גמרא בש"ס הבבלי, והן מחולקות ללימוד קצר מידי יום, כשמתחילים את התוכנית עם תחילת מחזור בדף היומי, ומסיימים אותה בהתאם, כך שמי שהשתתפו בה יכולים לחגוג לא רק את סיום הש"ס הבבלי בסוף המחזור, אלא גם את סיום ששת סדרי המשנה, מתחילתם ועד סופם מבלי לוותר על אף מסכת".