המילים ליצירה המונומנטלית "בְּהִתְאַסֵּף רָאשֵׁי עָם" לקוחים ממשא קודשו של כ"ק מרן אדמו"ר ה'אמרי אמת' מגור זי"ע במעמד ההיסטורי שהתקיים ב'כנסיה הגדולה' הראשונה בווינה באלול תרפ"ג שבו הוכרז לראשונה על לימוד 'הדף היומי' • "היצירה נעה בין קטעי חזנות מרטיטים, קטעי שמחה ומארש שמחים, כשהכל מוגש בצורה יוצאת דופן, ובווירטואוזיות מדהימה"
יצירה כזו לא נכתבה כבר שנים רבות: 16 שנים אחרי מעמד סיום הש"ס שבו חשף מונה רוזנבלום את יצירת ה'הדרן' שלו שנפרשה לאורך כ־14 דקות מרטיטות, ובוצעה על ידי ילד הפלא דאז עמית ליסטוונד, מונה רוזנבלום יחשוף בקרוב יצירה מוזיקאלית חדשה שתוצג לראשונה במעמד סיום הש"ס המרכזי של ארגון 'דרשו', בהשתתפות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א.
היצירה 'בְּהִתְאַסֵּף רָאשֵׁי עָם' שמה, שכמוה לא נראתה במוזיקה החסידית שנים רבות, נמשכת לאורך של 13 דקות וכוללת קטעי חזנות, רגש ושמחה משולבים בצורה אומנותית. המילים ליצירה המונומנטלית לקוחים ממשא קדשו של כ"ק מרן אדמו"ר ה'אמרי אמת' מגור זי"ע במעמד ההיסטורי שהתקיים ב'כנסיה הגדולה' הראשונה בווינה באלול תרפ"ג, שבה נשמעה לראשונה קריאת הקודש להתחיל בלימוד 'הדף היומי'. ואכן בא' בתשרי תרפ"ד החל המחזור הראשון בלימוד הדף היומי.
לדברי גורמים המעורים בעולם המוזיקה החסידית, "מדובר ב־13 דקות של גאונות מוזיקאלית צרופה שטרם נראתה כמותה. מונה הביא לכאן את השיא שלו, והיצירה נעה בין קטעי חזנות מרטיטים, קטעי שמחה ומארש שמחים, כשהכל מוגש בצורה יוצאת דופן, ובווירטואוזיות מדהימה".
היצירה שתבוצע ע"י ר' מוטי שטיינמץ, ר' זאנויל ויינברגר ומקהלת מלכות בניצוחו של ר' פנחס ביכלר, בליווי תזמורת של 25 נגנים תהווה רגע השיא בסדרת מעמדי סיום הש"ס של 'דרשו' ברחבי תבל. כזכור, מלבד שני מעמדי הסיום בישראל (ב'בנייני האומה' וב'יד אליהו'), מארגן ארגון 'דרשו' מעמדי סיום הש"ס, בארה"ב, בלונדון, במנצ'סטר בפריז, בדרום אפריקה ובבלארוס.
כאמור, היצירה מבוססת על משא הקודש שנשא מרן ה'אמרי אמת' בשנת תרפ"ג בווינה, שעודד דחף וקרא לציבור היהודי בכל התפוצות להצטרף ללימוד הדף היומי. "אני קורא לאסיפה זו בלשונו של רבינו יונה ע"ה בשערי תשובה, שבהתאסף ראשי עם וקהילות הקודש לעבוד את השי"ת ומסכימים הסכמות להעמיד להם מצוות, הנה הם מקדשים את ה' יתגדל ויתקדש, שנאמר ויהי בישורון מלך בהתאסף ראשי עם, יחד שבטי ישראל", פתח הרבי ואמר. "ועוד נאמר, נדיבי עמים נאספו עם אלקי אברהם כי לאלקים מגני ארץ מאוד נעלה. נקראו ישראל עמים מפני שהם י"ב שבטים, וכל שבט נקרא עם, שנאמר עמים הר יקראו, והם עם אחד לעבוד את ', מאוד נעלה, שהקב"ה מתעלה ומתהלל בעולמו, באסיפותם ועבודתם. והאיש הפורש מדרכי הציבור הנה הוא כמקטרג על הסכמת עבודת ה' וכו' ומראה עצמו כי לא יחפוץ להיות בסודם ולהיכתב בכתבם, הנה הוא מחלל את העבודה והוא בכלל הכתות שהם בוזים דבר ה' ואין להם חלק לעולם הבא".