נדרים דף פ
מדוע מכל המועדים רק בתענית יום כיפור הוסיפה התורה במיוחד, שגם הגר מצווה בה?
בחודש השביעי בעשור לחודש תענו את נפשתיכם וכל מלאכה לא תעשו האזרח והגר הגר בתוככם
מדוע מכל המועדים רק בתענית יום כיפור הוסיפה התורה במיוחד, שגם הגר מצווה בה?
ויש לומר, דאשמיענו בזה הפסוק, שאפילו גר שנתגייר ממש סמוך לשקיעה של כניסת יום כיפור, ולא הספיק עוד לעשות שום חטא, מכל מקום צריך להתענות וצריך כפרה.
ובאותו ענין:
סח רבינו הגר"ח קנייבסקי על יראת השמים המופלגת של הגאון רבי שמריהו יוסף קרליץ זצ"ל, אביו של מרן בעל החזון איש. שנה אחת התענה ביום כיפור כמצות התורה, ועשרה רגעים לפני שקיעת החמה של היום הקדוש הרגיש שכבר אינו מסוגל יותר ופנה לאכול. הוא שיער לעצמו שאם ימשיך לצום הוא מכניס עצמו לפיקוח נפש, ולא חיפש להמתין עוד דקות בודדות, אלא מיד אכל.
(גליון דברי שי"ח – שבענו מטובך)