בס' 'פסקי תשובה' (פיעטרקוב תרצ"ו ח"ב עי בהגה"ה): "סיפר לי כבור מוהר"ר אברהם אהרן לענטשינסקי ששמע מפ"ק חו"ז הגה"ק מסוכטשוב זצ"ל שסיפר, שהגאון מקוטנא היה נוהג לאכול בשר בליל מוצאי ת"ב על סמך סיום מגילת איכה שלמד".
וכן נהג הרה"ק רבי ישראל מרוזין זי"ע, כמובא ב'ארחות חיים' (ירושלים תשכ"ב סי' תקנ"א ס"ק ל"ה): "…ופ"א היה הצדיק הקדוש רבי ישראל מרוזין זצלה"ה בכפר, ולא היה על סיום מסכת אחר התענית ט"ב שיהיה מותר לאכול בשר אחר התענית, וציווה להאנשים שם שילמדו מסכת משניות לעשות סיום ושיאכלו בשר".
וכן מביא הרב רפאל צימעטבוים משמשו של הרה"ק רבי חיים מצאנז זי"ע (דרכי חיים תל אביב תשכ"ח אות צ"ט): …"ובמוצאי ת"ב היו עושים ג"כ סיום אצל רבינו הק' (בעל דברי חיים זי"ע) ואכלו בשר".
גם הרה"ק רבי ישראל מוויזניץ בעל 'אהבת ישראל' זי"ע היה נוהג לעשות סיום מסכת במוצאי ת"ב ועשה סעודה עם בשר (מפי כ"ק מרן אדמו"ר מוויזניץ שליט"א, והוסיף, שברבות הימים ורבוי האנשים שבאו להסעודה וא"א היה לבשל בשביל כולם, נפסק נוהג זה). וכן נוהג נכדו כ"ק מרן אדמו"ר מוויזניץ שליט"א.
אצל הרה"ק רבי יוחנן מראחמיסטריווקא (מירושלים) זי"ע, היו נוהגין במוצאי תשעה באב אחר הצום לעשות סיום מסכת, לשבור התענית במזונות ויין (מפי נכדו הרב נחמן יוסף טוורסקי שליט"א, ושמע מדודו כ"ק מרן אדמו"ר מראחמיסטריווקא שליט"א מארה"ק, שזה מנהג עתיק יומין אצלם, אך דודו כ"ק מרן אדמו"ר מראחמיסטריווקא שליט"א מארה"ב אמר שמנהג זה הונהג ע"י אביו).
(אוצרותיהם של צדיקים, מתוך מאמר הרב יצחק טעסלער הי"ו בקובץ אור ישראל תמוז תשנ"ט)