האם סגולה למי שמקדש הלבנה שלא ימות באותו החודש
כתב בספר הברית (ח"א מאמר ד' פ"ב) כי מש"כ בכל סדורי תפלות ישראל אצל ברכת הלבנה בשם הקדמונים בזה"ל "מי שקידש הלבנה מיום שקדשה לא ידאג שימות באותו חודש מאותו יום ואילך", והכל יתפלאו על מאמר קדמונינו הזה באמרם כי הנסיון היומי מעיד על ההיפוך, ועינינו הרואות כי כמה בני אדם קדשו את הלבנה ומתו באותו החודש.
אמנם אשר אני אחזה לי בזה הוא כי יש כאן השמטת שתי תיבות וכך צ"ל "לא ידאג שימות באותו חודש בידי אדם מאותו יום ואילך", ור"ל לסטים מזויינים או שונאים ואויבים הקמים עליו ורוצים להרגו, או אם במלחמה ירד וכדומה, כי סגולת מצוה זו להגין ולהציל מידי אדם בעל בחירה, אך לא ממיתה טבעית אם יומו יבא. והנה הפלא מזאת המצוה שתגין ותציל מבעל בחירה, אשר דבר זה קשה יותר מלהגין ולהציל משאר סיבות רעות.
נו, זה אתה יודע זה נכון?
ספר הברית, מה הרב אומר על זה, זה נראה לרב?
לא, אתה אומר פשט בספר הברית?
לא, אני לא אומר פשט, זה ספר הברית כותב
ספר הברית כותב
כן, זה כל הלשון שלו
נו, מה קשה?
לא יודע, זה נראה לרב, לא נראה לרב
הוא כותב ומעיד "עינינו הרואות"