כתב במנורת המאור: "שמעתי שיש בה בערבה של הוש"ר סגולת שמירה למתכווין בה בסכנת דרכים".
ומן העניין לציין מה שכתב בספר 'ליקוטי צבי' (ענייני תפילת הדרך) בשם קדמון, שאם נמצא על אם הדרך במקום סכנה, אם יש אתו ערבה חבוטה – מה טוב, ואם לאו, יזכר במקום שהניחו ויאמר: "אני והו הושיעה נא" ויראה ניסים.
וכעין זה כתב ה'כף החיים' בשם ספר התניא, שהיו מניחים את הערבות החבוטות בראש מיטתן לחיבוב מצוה.
וכמה יש להתבונן בדבר, שאם המחזיק בערבה חבוטה ואומר "אני והו הושיעה נא" רואה ניסים והוא שמירה בדרך – אם כן קל וחומר בן בנו של קל וחומר למחזיק בידו אגודת ערבות ביום הושענא רבא וחובטן ואומר "אני והו…" – עד כמה שעת הכושר היא להשפיע עליו שמירה עליונה בכל העניינים.
ידוע שבימי מלחמת העולם הראשונה חילק ה'אור שמח' לאותם שנאלצו לצאת לקרב מהערבות החבוטות לשמירה ולהצלה מסערות המלחמה, ואכן כל אותם שקבלו מידו שבו לביתם בריאים ושלימים בגוף ובנשמה. ולאו מילתא זוטרתי היא כלל כידוע.
ובספר המידות מביא בשם ספר 'יפה ללב', שסגולה לפחדים אצל ילדים וכדומה, מפחד לילה וחלום, שיניח מהערבות מתחת מראשותיו ויישן עליה, וייעלמו הפחדים.
(באר הפרשה)
ניזלטר
דבר מיוחד במינו מחזק מאוד אשריכם