דרשו
  • פרשת השבוע
    • בראשית
      • בראשית
      • נח
      • לך לך
      • וירא
      • חיי שרה
      • תולדות
      • ויצא
      • וישלח
      • וישב
      • מקץ
      • ויגש
      • ויחי
    • שמות
      • שמות
      • וארא
      • בא
      • בשלח
      • יתרו
      • משפטים
      • תרומה
      • תצווה
      • כי תשא
      • ויקהל
      • פקודי
    • ויקרא
      • ויקרא
      • צו
      • שמיני
      • תזריע
      • מצורע
      • אחרי מות
      • קדושים
      • אמור
      • בהר
      • בחוקותי
    • במדבר
      • במדבר
      • נשא
      • בהעלותך
      • שלח
      • קרח
      • חוקת
      • בלק
      • פנחס
      • מטות
      • מסעי
    • דברים
      • דברים
      • ואתחנן
      • עקב
      • ראה
      • שופטים
      • כי תצא
      • כי תבוא
      • ניצבים
      • וילך
      • האזינו
      • וזאת הברכה
  • עלונים והורדות
    • העלאת עלון
    • הורדת עלונים לשבת
    • ברכות ותפילות להורדה
    • לוח לימוד שנתי לכלל תוכניות דרשו
    • קנין הלכה מראי מקומות להורדה
    • חבורת ש"ס מראי מקומות להורדה
  • חדש!העמוד היומי
    • חוברת עיון העמוד להורדה
    • פניני העמוד היומי
    • הרב מנחם דריימן – עברית
    • הרב דוד בוק – עברית
    • הרב אריה זילברשטיין – עברית
      • שיעורי שמע להאזנה והורדה
    • הרב דוד הופשטטר – אנגלית
    • הרב ירמיהו לעסין – אנגלית
    • הרב עמרם בינעט – אידיש
    • הרב שלמה סטרו – ספרדית
    • הרב אריאל דוד סותהון- ספרדית
    • הרב מאיר ערערא – צרפתית
    • הרב אפרים סגל – עברית
    • הרב אפרים סגל – אידיש
  • הדף היומי
    • הרב אליהו אורנשטיין
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • הרב מאיר שפרכר – מורחב
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • הרב אפרים סגל – אידיש
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • הרב אפרים סגל – עברית
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • 60 שניות על הדף היומי
  • דף היומי בהלכה
    • הרב אריה זילברשטיין – עברית
    • הרב אפרים סגל – אידיש
    • הרב אפרים סגל – עברית
    • הרב יונה פיינהנדלר – הלכות שבת
    • הרב אריה זילברשטיין גרסא מקוצרת – עברית
    • הרב אריה זילברשטיין גרסא מלאה – עברית
    • הרב ישראל גנס – עברית
    • הרב אפרים סגל – אידיש
    • הרב שלמה פריינד – אידיש
    • הרב יוסף מגנוז – צרפתית
    • סיכום הלכות שבועי
  • תלמוד ירושלמי
    • להורדת חוברות קנין ירושלמי ופרטי התכנית
    • הרב אליהו אורנשטיין- עברית
    • הרב יצחק שאול קנייבסקי- עברית
      • שיעורי שמע להאזנה והורדה
    • הרב שמעון שפיצר- אידיש
    • שיעורי 'הדף היומי בתלמוד ירושלמי' להאזנה ולהורדה – הרב עמרם בינעט
  • חנות המבצעים שלנו
  • 0 פריטים₪0.00
  • אוצרות האתר
    • יארצייט של צדיקים וגדולי ישראל
    • דרשות
    • שיעורי דרשו לשמיעה והורדה
    • קול העם
    • על הניסים
    • על דא ועל הא
    • כתבות וראיונות
      • אנשים מספרים
    • גדולי ישראל
      • יהלומים מגדולי ישראל
    • חגים ומועדים
      • ראש השנה
      • יום כיפור
      • סוכות
      • חנוכה
      • עשרה בטבת
      • ט"ו בשבט
      • פורים
      • פסח
      • ל"ג בעומר
      • ספירת העומר
      • חג השבועות
      • בין המצרים
      • תשעה באב
      • אלול
    • המוסר היומי
      • חפצים בחיים
      • קנין חכמה
    • סיפורי צדיקים
      • סיפורים קצרים
    • הלכה למעשה לשבת קודש
    • חמישה דברים שאולי לא ידעת עליהם
    • סגולות וישועות
    • בחצרות החסידים
      • גלריות בחצרות החסידים
      • חלקינו בתורתך – דושנסקיא
      • תורתך שעשועי – תולדות אהרן
      • כי הם חיינו – ויזניץ
      • ועד קביעת עיתים לתורה – צאנז
      • יגדיל תורה – בעלזא
    • ימי זכרון יארצייט הילולא של צדיקים וגדולי ישראל
  • מידע לנבחני "דרשו"
  • חגים ומועדים
    • ראש השנה
    • יום כיפור
    • סוכות
    • חנוכה
    • עשרה בטבת
    • ט"ו בשבט
    • פורים
    • פסח
    • ל"ג בעומר
    • חודש אייר
    • חג השבועות
    • בין המצרים
    • תשעה באב
  • שאל את הרב
  • וידאו שחייבים לראות
    • חיזוק יומי עם הרב אלימלך בידרמן שליט"א
    • הסיפור היומי המצולם
    • חיזוק יומי עם הרב שמעון שפיצר שליט"א
    • המסר היומי עם הרב דוד גבירצמן
    • החיזוק היומי עם הרב אליהו רבי שליט"א
    • החיזוק היומי עם הרב יואל ראטה שליט"א
    • דקה של דעת עם הרה"צ רבי אלעזר מרדכי קעניג זצוק"ל
  • חדשות ‘דרשו’
  • סגולות וישועות
  • צור קשר
    • אודות ‘דרשו’
    • טופס רישום לתוכניות ומסלולי הלימוד השונים של ‘דרשו’
    • הפותח בכל יום – המייל היומי של דרשו
דף הבית מאמרים זווית הלכתית לחם פרוס הנמצא בשקית, האם נחשב כלחם שלם לענין ברכה?

לחם פרוס הנמצא בשקית, האם נחשב כלחם שלם לענין ברכה?

הסרת תוית הדבוקה על הלחם, האם מבטל ממנו שם של לחם שלם? ולחם שנאפה על דעת לעשות ממנו צנימים, האם ברכתו מזונות?  
כ"ב כסלו תשע"ז
הצטרפו למייל היומי הצטרפו ללומדי הדף היומי בהלכה

הרב בנימין בירנצוייג

 ההלכה שיש להקדים אכילת בהמותיו לפני אכילתו, האם נאמרה גם לגבי שתיה? והאם צריך להאכיל בהמותיו בשבת לפני שלשת הסעודות?     

בדין זה של האכלת בהמותיו לפני אכילתו שלו, הביא המשנ"ב (סימן קסז ס"ק מ) את דברי המגן אברהם בשם ספר חסידים, שלגבי שתיה אדם קודם לבהמה, כמו שמצינו אצל רבקה שאמרה לאליעזר "שתה אדוני… גם לגמליך אשאב".

ובטעם החילוק בין אכילה לשתיה התקשה בשו"ת כתב סופר (שם). וביאר בשו"ת הר צבי (או"ח ח"א סי' צ) שבאכילה יש יותר חשש שמא יטרד האדם באכילתו וישכח להאכיל את בהמתו, ועוד, שאדם מצטער בצמא יותר, ועל כן קודם הוא לבהמה, מה שאין כן באכילה שאינו מצטער כ"כ בדחייתה. ואכן מבואר באור החיים (בראשית כד יט) שכשמצטער אדם צער גדול מחמת רעב, קודם הוא לבהמתו, והביאו הכף החיים (סי' קנז ס"ק לב). וראה עוד ביד אפרים על השו"ע כאן.

ובשבת, שאוכלים שלש סעודות, מבואר בביה"ל לקמן (סי' שלד ס"א) בשם התוספת שבת, שיש להאכיל את הבהמה לפני שלשתן, וכן כתב בספר שבת של מי (שבת קיז, ב). והעיר הגרש"ז אויערבך (שש"כ פמ"א הע' יט) שהרי הבהמה אינה זקוקה לאכול בשבת יותר ממה שאוכלת בחול, ומדוע צריך להאכילה בשבת שלש פעמים כשבחול אינה אוכלת אלא שתי פעמים [וכן מבואר במאירי (שבת שם) ובשפת אמת (שם) שאין צריך להאכילה שלש פעמים בשבת, וכן כתבו הא"א (בוטשטאש, כאן) והקצות השלחן (סי' קמא בדה"ש ס"ק ד)].

 לחם פרוס הנמצא בשקית, האם נחשב כלחם שלם לענין ברכה?

כתב השו"ע בהלכות ברכות (סי' קסח סעיף ב) אם יש לאדם שני חצאי לחם ואין לו לחם שלם, יחברם ביחד בעץ או בשום דבר שלא יהיה נראה ודינו כדין שלם. וכתב המשנ"ב (ס"ק ח) שאם נראה להדיא שנתחבר יחד, לא מקרי שלם.

ודין זה שאפשר לחברו הוא דוקא כשנחלק לשני חלקים, אבל אם נחתך הלחם לכמה חלקים, כתב בשו"ת חתם סופר (או"ח סי' מו) שאין תקנה לחברו על ידי קיסם, שאין לך בו אלא חידושו שמועיל כשנחלק לשני חלקים, וכן פסק הכף החיים (ס"ק טו), וראה דעת תורה (סי' רעד ס"א).

ולחם פרוס הנמצא בשלמותו בשקית, דעת הגרש"ז אויערבך (משנ"ב ביצחק יקרא) שאינו נחשב כשלם. וכן כתב בשש"כ (פנ"ה סי"א) שכיון שהשקית לא נועדה אלא לשמור על הטריות, ובעצם רצונו בלחם פרוס ולא בשלם, אין ללחם זה מעלה של שלם. ולפי החתם סופר הנ"ל בלאו הכי אינו כשלם, הואיל ויש בו יותר משתי פרוסות.

הסרת תוית הדבוקה על הלחם, האם מבטל ממנו שם של לחם שלם?  

מעלת הברכה על לחם שלם, כתב השו"ע (סי' קסח סעיף א) שהוא קודם בברכה ללחם פרוס. וכתב המשנ"ב (ס"ק א) שהוא משום הידור מצוה.

ואם נחסר חלק קטן מאד מן הלחם [פחות מאחד חלקי ארבעים ושמונה ממנו], כתב הכף החיים (ס"ק י) שנחלקו אחרונים האם נחשב כשלם, וכן הובא בשערי תשובה (סי' רעד ס"ק א). ולמעשה, דעת הגר"נ קרליץ (חוט שני שבת ח"ד פפ"ה ס"ק כ אות ג) לענין לחם משנה, שאם אין לו לחם אחר שלם לגמרי, יש להקל להחשיבו כשלם לכתחילה. וכן דעת הגרש"ז אויערבך (שש"כ פנ"ה הע' כד) שמנהג העולם להקל בזה בלחם שנחסר קצת, וראה עוד מה שכתבנו לקמן סי' רעד ס"ק ב.

ולגבי התוית הדבוקה על גבי הלחם או החלה, כתב השש"כ (פי"א ס"ט בהגה"ה) שלכתחילה אין להסירה אף קודם ברכת המוציא, כדי שתהיה הפת שלימה בשעת הברכה.

האוכלים 'קוגל' בקידוש בבית הכנסת, האם יש להם לחוש לשיעור קביעת סעודה?  

פסק השו"ע (סימן קסח סעיף ו) שהואכל פת הבאה בכיסנין כשיעור קביעות סעודה מה שאחרים רגילים לקבוע עליו סעודה, אף שלא שבע ממנו הרי מברך עליו 'המוציא' לפניו וברכת המזון לאחריו.

ובשיעור קביעת סעודה לפת הבאה בכיסנין, הביא המשנ"ב (ס"ק כד) מחלוקת האחרונים האם הוא כשיעור סעודה לענין עירובי תחומין שהוא שלש או ארבע ביצים, או שהוא כשיעור אכילה קבוע של ארוחת בוקר וערב, ולמעשה כתב המשנ"ב שלכתחילה טוב לחוש לדעת המחמירים שלא לאכול שיעור ארבע ביצים.

דבר נפוץ הוא שנוהגים לעשות קידושים בבית כנסת אחרי התפילה בשבתות, ומחלקים מיני מזונות וקוגל, ויש שאוכלים יותר משיעור קביעות סעודה, ונכנסים לכאורה לספקות של ברכת המוציא וברכת המזון, דעת הגרש"ז אויערבך (שש"כ פנ"ד הע' סה) שאף על פי שאוכלים מהם שיעור קביעות סעודה, מ"מ כיון שאוכלים זאת רק בדרך ארעי, יש לדון אם נחשב הדבר כקביעות סעודה לחייב ברכת המזון. וכעין זה כתב הערוך השלחן (סי"ח) ללמד קצת זכות על מנהג העולם האוכלים פת הבאה בכיסנין בלא נטילת ידים וברכת המוציא, שקביעות סעודה אינה תלויה בשיעור האכילה, אלא באופן האכילה, דהיינו אם פושטים את הבגדים העליונים ויושבים סביב השולחן, ומכיון שבקידושים אלו אוכלים מן המאכלים כמות שהם בלא הכנה זו, ולפעמים אף אוכלים מעומד, אין זה נקרא קביעות סעודה, וסיים שם שכל ירא אלוקים ירחק מזה.

ואפילו אם אכל פת הבאה בכיסנין בשחרית עם הקפה וכיוצא בזה, שנראית אכילתו כעין אכילת קבע, כתב לקמן (סי' תרלט ס"ק טז) שמ"מ אינו מברך המוציא, כיון שאינו אוכל פת בשיעור שדרך בני אדם לקבוע עליה סעודתם.

כמה הוא שיעור קביעת סעודה בזמננו?  

בשיעור קביעות סעודה המצריך ברכת המוציא וברכת המזון באוכל מיני מזונות, הביא המשנ"ב (ס"ק כד) מחלקות האם הוא שלש או ארבע ביצים, או לדעת הגר"א כקביעות סעודה של ערב ובוקר.

ומה שכתב המשנ"ב 'שלש או ארבע ביצים', משמע מלשונו, שיש ספק מהו שיעור קביעות סעודה, אם שלש ביצים או ארבע, אך בהמשך דבריו משמע שנקט שהעיקר הוא כדעת הסוברים שהשיעור הוא ארבע ביצים. ובטעם הדבר כתב בשו"ת אגרות משה (או"ח ח"ג סי' לב), שכיון שהסברא נוטה יותר כדעת הגר"א ודעימיה, שסוברים שהשיעור הוא כסעודת בוקר וערב, לכן אף שראוי להחמיר לכתחילה כדעת הסוברים שהשיעור הוא כסעודה של עירוב, מ"מ די אם נחמיר בשיעור ארבע ביצים. וכן כתבו הגרי"י קניבסקי (שיעורין של תורה שיעורי המצוות אות כח) והגרש"ז אויערבך (וזאת הברכה פ"ד הע' 23) שבשיעור של שלש ביצים אין צריך לחשוש לקביעות סעודה. מאידך, דעת הגרי"ש אלישיב (וזאת הברכה שם) שלכתחילה יש להימנע מלאכול אפילו שיעור של שלש ביצים.

ושיעור ארבע ביצים בזמנינו, לדעת החזו"א יש לשער ב-200 סמ"ק. וכן כתב הגרי"י קניבסקי (שיעורין של תורה שם) שעד שיעור נפח של כוס רגילה אפשר לברך עדיין 'בורא מיני מזונות'. ובספר מידות ושיעורי תורה (פי"ז סט"ו) כתב, שלשיטת הגר"ח נאה יש לשער שיעור ארבע ביצים ב-230 גרם.

ושיעור סעודת בוקר וערב שכתב המשנ"ב בשם הגר"א וכמה אחרונים, כתב בשו"ת אגרות משה (או"ח ח"ג סי' לב) שהוא תלוי בכל מקום לפי דרך אכילת הפת הנהוגה בו.

במה נחלקו גאוני אשכנז וספרד בענין הברכה על מצה בכל השנה?  

בענין הגדרת 'פת הבאה בכיסנין' הביא השו"ע (סי' קסח סעיף ז) שיש אומרים שהוא פת שעושין אותה כעכין יבשים וכוססין אותם [וזה מלבד השיטות הנוספות שהובאו בסעיף זה, ושכתב השו"ע שלמעשה כולם נוהגים להלכה].

אחד הנידונים שיש בהם מחלוקת גדולה בגלל הגדרה זו של 'פת הבאה בכיסנין' שהיא פת שכוססין אותה, היא ה'מצה', שהיא פת שהיא נכססת באכילתה ונביא את הדעות וסברתם:

המחזיק ברכה (סי' קנח ס"ק ה) כתב, שהמנהג [של בני ספרד] לברך עליה במשך השנה 'בורא מיני מזונות' משום שהיא נכססת, ורק בפסח מברכים עליה 'המוציא' משום שהיא הפת של פסח, ובשם שו"ת בית דוד (סי' ע) כתב שיש לברך עליה 'המוציא' אף בשאר ימות השנה, וסיים שירא שמים יקבע עליה סעודה ויברך 'המוציא', והביאו הדעת תורה (כאן). וכן כתבו הכף החיים (שם ס"ק מג) ושו"ת אור לציון (ח"ב פי"ב תשובה ג), שהמנהג לברך על המצה 'בורא מיני מזונות', אך ירא שמים יקבע עליה סעודה או יאכלנה בסעודת פת.

מאידך, בשו"ת מנחת יצחק (שם אות ז) ובשו"ת שבט הלוי (ח"א סי' רה בהגהות לסי' קסח) כתבו שמעיקר הדין יש לברך על מצה 'המוציא', וכן מנהג בני אשכנז, אלא שמ"מ ראוי להחמיר לאכול ממנה כשיעור קביעות סעודה, או לפוטרה בפת גמורה. ודעת הגרש"ז אויערבך (קובץ צהר תשס עמ' רכו) שיש לברך על מצה 'המוציא' לפי בני אשכנז, כיון שהגדרת 'נכסס' היא שהפת מתפוררת בפה, ואילו מצה אינה מתפוררת בפה. ודעת הגר"נ קרליץ (חוט שני ברכות ס"ק ו) שברכת המצה היא 'המוציא' משום שדרך העולם לקבוע עליה סעודה, ואין אוכלים אותה לתענוג ולא מכבדים ממנה לאורחים.

לחם שנאפה על דעת לעשות ממנו צנימים, האם ברכתו מזונות?  

אחד הסוגים המצויים של לחם שנכסס, הוא צנימים שעושים מלחם שעובר אפיה עד שמתקשה, ומכל מקום, כתב הכף החיים (ס"ק סו) שדוקא אם נעשית הפת קשה מתחילת אפייתה, אז ברכתה מזונות, אך לחם רגיל שעשו ממנו צנימים, אף שעכשיו נעשה כפת קשה, מ"מ כיון שהיה עליו שם לחם, אין שמו בטל ממנו על ידי כן, וכן כתב בשו"ת אור לציון (ח"ב פמ"ו תשובה י).

ולחם שנאפה מתחילה על דעת לעשות ממנו צנימים, כתב בשו"ת מנחת יצחק (ח"א סי' עא אות ח) שאם נעשה הדבר בשני שלבים, דהיינו שבתחילה נאפה כלחם גמור, ורק לאחר מכן נעשה צנימים, עדיין נחשב הוא כלחם, אך אם נאפה בפעם אחת עד שהתייבש, דינו כפת הבאה בכיסנין. ודעת הגרש"ז אויערבך (ותן ברכה, קונטרס התשובות עמ' יא אות יג, פ"ג ס"ג אות ג), שאם נעשה מתחילה על מנת לאוכלו כקינוח שכוססים אותו ולא כלחם, ברכתו בכל צורה שנעשה בורא מיני מזונות, כדין פת הבאה בכיסנין.

פת הבאה בכיסנין קבעון סעודה שלמות הלחם

אולי גם יעניין אותך

"בסיום הנסיעה הוצאתי את הארנק ושילמתי לנהג על הנסיעה. עבר זמן, ואני מגלה שהארנק איננו!"
''הרסת לנו את החיים! עכשיו אתה מגיע לבקש סליחה?"
"הוא הסתובב ובדק מה עם החבילות שלו, ו-אין חבילות!"
אני חוזר עכשיו מבית דין בשמים, שהחליטו להחזירני, אך לא ידעתי הדרך
"ויתן לך..."
האם עשרה הרוגי מלכות נהרגו באמת?

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה, הארות והערות יתקבלו בברכה

ביטול

פוסטים נוספים

הצטרפו לקבלת המייל היומי שלנו – מדהים ומרגש – אחד ביום
החדשים באתר
על דא ועל הא

"לא עמדת בתנאים שדיברנו עליהם, ולא זה המוצר שביקשתי!"

מה שמגיע – מגיע

על דא ועל הא

"רבי זונדל שמע את הדברים ותיכף נדרך"

מידת הדבקות של הגה"צ רבי זונדל קרויזר זצ"ל

על דא ועל הא

"כשהגיעו לגדר היה נשכב על הרצפה ומבקשו לעלות עליו ולעבור"

מצות כיבוד אב ואם

על דא ועל הא

"זעליג, המנגינות הזרות של חבריך כבר נדמו ופסקו מזמן. ואילו ניגון הגמרא שלך, להבדיל, עדיין הולך וגובר מיום ליום..."

רגע של חיזוק // פרשת תולדות

מבקש שלמה דסקל
00:00
--:--
  • 1. מבקש - שלמה דסקל
  • 2. הדרן - אברמי רוט ומקהלת שירה חדשה
  • 3. ולירושלים - שלמה דסקל
  • 4. כי יש בתורה - שלמה דסקל
  • 5. צמאה - אייזיק האניג
  • 6. בדברי תורה - הרב ירמיה דמן
  • 7. אחינו - אברמי רוט
  • 8. והוא א-לי - אלי לאופר, אפרים מנת, מקהלה
  • 9. דרשו - שלמה דסקל
  • 10. לדור - אברמי רוט
  • 11. ויהיו בנינו - סולן: רולי דיקמן. מקהלת בני בישיבות ומקהלת שירה חדשה
  • 12. מחרוזת פתיחה - אפרים מנת, ר' משה דמן, מקהלה.
  • 13. השבעתי - הרב ירמיה דמן ובנו ר' משה, אפרים מנת.
  • 14. מבקש - ר' יעקב דסקל
  • 15. כי יש בתורה - ר' משה דמן, מקהלה.
  • 16. אב הרחמים - הרב ירמיה דמן ובנו ר' משה.
  • 17. הדרן - ר' משה דמן, מקהלה.
  • 18. ולירושלים - ר' יעקב דסקל
  • 19. מחרוזת ריקודים - ר' יעקב דסקל
  • 20. תנא דבי - אייזיק האניג
  • 21. שערי צין - אלי הרצליך
  • 22. דרשו השם ועזו - שלמה כהן
  • 23. בתורה הקדושה - מקהלת מלכות
  • 24. ובמקהלות - מקהלת מלכות
  • 25. כנשר - אייזיק העניג
  • 26. ותערב לפניך - ירמיה דמן
  • 27. יתגבר כארי - שלמה כהן
  • 28. תנא דבי אליהו - אייזיק העניג
  • 29. שערי ציון - אלי הרצליך
  • 30. מה אשיב - אהרלה סמט
  • 31. כל העולם - אהרלה סמט
  • 32. אם היו - אהרלה סמט
  • 33. אנא אמצאך - שלמה כהן
  • 34. לולי תורתך - שלמה כהן
  • 35. מלך רופא נאמן - שלמה כהן
  • 36. צמאה נפשי - אייזיק העניג
  • 37. אתה הראת לדעת - אייזיק העניג
  • 38. כתר - אייזיק העניג
  • 39. ולירושלים - יענקי דסקל
  • 40. מעוז צור - שלמה כהן, אלי לאופר
  • 41. אחינו - אייזיק האניג
  • 42. מבקש - שלמה דסקל
  • 43. צמאה - אייזיק האניג
  • 44. כי יש בתורה - שלמה דסקל
  • 45. אני מאמין - יעקב דסקל
  • 46. ולירושלים - אייזיק האניג
  • 47. דרשו - שלמה דסקל
  • 48. קדשינו - יעקב דסקל
  • 49. והוא קלי - אלי לאופר, אפרים מנת
  • 50. לדור - אברהמי רוט
  • 51. דרשו ה' ועוזו
  • 52. ניגוני התעוררות
  • 53. מחרוזת: אבינו אב הרחמן, נר לרגלי, הנה אנוכי
  • 54. יהא רעווא
  • 55. מחרוזת: ימים על ימי מלך, כי אורך ימים, אשרי מי, אמת מה נהדר.
  • 56. כד יתבין
  • 57. אבינו מלכנו
  • 58. אורך ימים - סיום הש"ס תש"פ - אהרלה סמט, זאנוויל וינברגר
  • 59. בזכות התורה ולומדיה ינצל העולם - סיום הש"ס תש"פ - מוטי שטיינמץ
שאל את הרב לקראת שבת ש"ס אונליין חנות דרשו הישיבה הוירטואלית
  • תוכן ושיעורים באתר
    • דף היומי - הרב אורנשטיין
    • דף היומי - הרב שפרכר
    • דף היומי – הרב סגל
    • דף היומי באידיש – הרב סגל
    • דף היומי באנגלית – הרב לובינשטיין
    • דף היומי צרפתית – הרב מגנוז
    • דף היומי בהלכה – הרב זילברשטיין
    • דף היומי בהלכה אידיש –הרב סגל
    • הדף היומי בהלכה בצרפתית - הרב מגנוז
    • תקצירי הדף היומי – הרב חיים דוד קובלסקי שליט"א
    • שומעים ‘דרשו’
    • מסכת שביעית - משניות מבוארות
    • תקצירי הדף היומי בהלכה
    • Daf HaYomi de Halaja en Español
    • הלכה למעשה לשבת קודש
  • מידע לנבחני דרשו
    • שיעורי ‘דף היומי בהלכה’ ברחבי הארץ
    • תוכניות דרשו
    • המבחנים הבאים ב’דרשו’
    • רשימת מוקדי המבחנים
    • לוח מבחנים לשנת תשפ”ג
    • קנין הלכה מראי מקומות להורדה
    • לוח הדף היומי בהלכה להורדה
    • טופס רישום לתוכניות ומסלולים
    • לוח דף היומי בבלי
    • בדיקה אוטומטית ציונים מבחנים
    • 60 שניות מרתקות על הדף היומי
    • מבחן לדוגמא
  • שבת קודש
    • כניסת שבת ויציאת שבת ברחבי הארץ
    • לקראת שבת מלכתא
    • פרשת השבוע
    • הורדת עלונים לשבת
    • הלכה למעשה לשבת קודש
    • וידאו לקראת שבת
    • אוגדן עלוני השבת
    • סט לקראת שבת 5 כרכים
    • שו"ת בהלכות שבת
  • שומעים דרשו
    • שיעורי תורה
    • תכניות וראיונות
    • שירי דרשו
    • חגים ומועדים
    • הסיפור היומי
    • אירועי דרשו
    • הפותח בכל יום
    • פרשת השבוע
    • תפילת השל"ה
    • פרשת המן
    • ברכת המזון
    • נשמת כל חי
  • המיוחדים שלנו
    • חנות דרשו
    • שאל את הרב
    • על דא ועל הא
    • פרשת השבוע
    • 5 דברים שאולי לא ידעת עליהם
    • המוסר היומי
    • בחצרות החסידים
    • מאמרים
    • כתבות וראיונות
    • חדשות ‘דרשו’
    • חגים ומועדים
    • סגולות וישועות
    • וידאו לצפיה
    • וידאו שחייבים לראות
    • סיפורים קצרים
    • סיפורי צדיקים
משרדי דרשו
02-560-9000
פקס 02-6540269
כתובת האימייל של המשרד: [email protected]
כתובת למשלוח
דברי דואר: ת.ד. 39061, מיקוד 9139001
קו השיעורים של דרשו
077-2222-666 או 4992*
ייעוץ לבני הישיבות
1800-20-18-18
דרשו אנגליה
020-8050-2615
אתר דרשו הוקם ונבנה לזיכוי הרבים וללא כוונות רווח על ידי עמותת דרשו
כל הזכויות שמורות. לתשומת לבכם: על כל התמונות המוצגות באתר חלים זכויות יוצרים ואין להשתמש בכל שימוש שהוא ללא היתר בכתב.

הנהלת אתר דרשו מודיעה בזאת על כוונתה לעשות שימוש ביצירות יתומות לפי סעיף 27א לחוק זכות יוצרים.
יצירות יתומות הן יצירות המופצות ברשתות החברתיות וברשת המקוונת ואשר בעל זכויות היוצרים בהן לא ידוע או לא אותר.
אנו עושים מאמצים מרובים על מנת לאתר את בעלי הזכויות, ולתת קרדיט הולם עבור השימוש ביצירות.
אם עשינו שימוש ביצירה שבבעלותכם בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק, אתם רשאים לפנות בהודעה אלינו על מנת שנחדול מהשימוש בצילום
וזאת בכתובת הדוא''ל: [email protected]
Created by JewTech
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיותניגודיות
  • רקע בהיררקע בהיר
  • קו תחתי לקישוריםקו תחתי לקישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס
  • מפת אתרמפת אתר