בהיתר הריצה עם משא ברשות הרבים, האמור לעיל, נדרשת דווקא ריצה, משום שיש בה שינוי מההליכה הרגילה, ובכך היא מהווה תזכורת לאיסור הטלטול; ואילו בהליכה רגילה, עלול האדם לשכוח ולעצור ושוב להמשיך בדרכו, ואז נחשב המשך ההליכה כעקירת החפצים ממקומם בשבת, ובכך בטֵל יסוד ההיתר, שהרי ההיתר מבוסס על כך שהחפצים נעקרו ממקומם לפני כניסת השבת, כנ"ל. כמו כן, יש אומרים שהיתר זה אינו אלא כשהמשא כבד, שאז מהווה הריצה תזכורת לאיסור הטלטול, כיון שבדרך כלל אין רצים עם משא כזה, אבל במשא קל שלא נמנעים מלרוץ עמו, אין היתר לרוץ; ויש חולקים, וניתן להקל. וב'כרמלית', שהיא רשות הרבים רק מדרבנן, וכמצוי ברשויות הרבים שבימינו – יתכן שלכל הדעות יש להקל; ויש שכתב שאף אין צורך לרוץ, ודי בהליכה רגילה ורצופה. [שו"ע רסו, יא, משנ"ב לא, לג ו־לד, וביה"ל ד"ה דהוא; ביאורים ומוספים דרשו, 42]