שאלה: מעשה שארע בשבוע האחרון, בכלה שהבחינה בשבת שבע ברכות שהטבעת שבה נתקדשה אינה דומה ממש לטבעת אותה בחרה בחנות התכשיטים, והנה ביום ראשון נודע הדבר שאשה אחת מסרה את טבעתה לתיקון בחנות התכשיטים, והמוכרת טעתה ונתנה טבעת זו לחתן ובה קידש את כלתו, ועתה כשבאה אותה אשה לבקש את טבעתה בחנות, נודעה הטעות החמורה, ועתה יש לשאול האם חלו הקידושין או שמא נתברר שהחתן קידש בטבעת שאינה שלו.
תשובה: מי שקידש אשה בגזל, אם היה יאוש ושינוי רשות מקודשת, אך בנדון השאלה לא היה יאוש כיון שלא נודע לבעלת הטבעת שנתנו את טבעתה, וגם לא היה דעת המוכר והחתן לגזול טבעת שאינה שלהם, לכן בפשטות אינה מקודשת ויש לחזור ולקדשה בטבעת שנתברר שהיא של החתן, כדת משה וישראל. ולפי"ז יש לדון אם יתחילו מחדש למנות שבעת ימי המשתה.