מספר האנשים ב'זימון'
* שלושה אנשים שאכלו יחד, חייבים ב'זימון' ואינם רשאים לברך ללא זימון. שניים שאכלו יחד, ויש בבית שבו אוכלים אדם נוסף – מצוה שיתנו לו לאכול כדי שיצטרף עמהם לזימון.
* ששה עד תשעה אנשים שאכלו יחד, רשאים להחלק לחבורות קטנות לזימון, אבל עשרה אינם רשאים להֵחלק, כיון שהתחייבו לזַמן בַּשֵּׁם, ורק מעשרים ומעלה רשאים להֵחלק לעשרה עשרה.
* עשרה אנשים שאכלו יחד מזַמנים בַּשֵּׁם, דהיינו שמזכירים את שם ה' ואומרים "נברך אלקינו" ו"ברוך אלקינו". ואם טעו וזימנו ללא שֵׁם, אסור לשוב ולזַמן בַּשֵּׁם, כיון שכבר יצאו ידי חובת זימון.
הצירוף ל'זימון'
* שלושה אנשים ויותר שאכלו יחד באופן שלא חלה עליהם חובת 'זימון' – יש אומרים שראוי שיזַמנו; ונחלקו הפוסקים אם לדעה זו עשרה יזַמנו בַּשֵּׁם. ורבים חולקים וסוברים שאין לזַמן כלל.
* חובת הזימון חלה רק על האוכלים יחד ב'דרך קביעות', דהיינו שיושבים סביב שולחן אחד. ואכילת בעל הבית עם בני ביתו נחשבת כקביעות אפילו בשני שולחנות.
* בסעודה מרובת משתתפים, יש לכבד בזימון אדם בעל קול חזק וגבוה, כדי שכולם ישמעוהו. ורמקול – נחלקו הפוסקים אם מועיל לשם כך.
* האוכלים בחורשה וכדומה כשהם מפוזרים – כמצוי בטיולים – אינם מצטרפים לזימון; אולם, אם יושבים סביב שולחן הנמצא שם, או שפורסים סדין על הקרקע ואוכלים סביבו – הרי זו קביעות.
* האחרונים דנים בנוגע לכלי התחבורה השונים – אם מצטרפים בהם ל'זימון'. ויש אומרים שהדבר תלוי בְּנִינוֹחוּת הנסיעה, כלומר, שאם דעתם מיושבת עליהם לזַמן ולברך יחד, מצטרפים.
* האוכל במקום ציבורי ללא בעלות, או במקום שבבעלות גוי, יאמר: "הרחמן הוא ישלח לנו ברכה מרובה בהליכתנו ובישיבתנו עד עולם", במקום: "הרחמן הוא ישלח לנו ברכה מרובה בבית הזה…".
* תשעה אנשים שאכלו בשלוש חבורות נפרדות, ובכל אחת מהן זימנו, וברכו שנים, והשלישי חפץ להמשיך באכילתו, כך שנותרו שלושה הממשיכים באכילתם, אחד מכל חבורה – אף אם חברו שלושתם ואכלו יחד, לא חלה עליהם חובת זימון, כיון שכבר יצאו ידי חובת זימון לסעודה זו.
* ארבעה אנשים ויותר שאכלו יחד, ויצא אחד מהם, או אף שלושה שאכלו יחד, ויצא אחד מהם, והצטרפו השנים הנותרים עם אדם שלישי ו'זימנו' עמו – אין היוצא חייב עוד בזימון, אך לא יצא ידי חובת זימון על סעודתו זו, כיון שזימנו שלא בנוכחותו.
'זימון' כשהסועדים בֵּרכו ללא זימון
* שלשה אנשים ויותר שאכלו ובֵרכו ללא זימון – בטלה מצות הזימון שחלה עליהם, ואינם יכולים לומר את ברכת הזימון לאחר ברכת המזון.
* בהמשך לאמור לעיל: שנים שלא בֵּרכו יכולים לזַמן עם אחד שכבר בֵּרך, כיון שהוא מחויב בזימון, אלא שאין לו תקנה, והצטרפותו מועילה לפחות לענין זה שהאחרים יצאו ידי חובת זימון.
* בהמשך לאמור לעיל: עשרה אנשים ויותר, ששבעה מהם לא בֵּרכו, והיֶתֶר ברכו ללא זימון, יכולים השבעה להצטרף עם שלושה מאלו שברכו ולזַמן בַּשֵּׁם.