יבמות קכ
כיצד יעקב לא חש על כתונת יוסף שמא השאילה לאחר והלא גמרא ערוכה היא?
דחיישינן לשאלה.
התורה מספרת שכאשר הגיעה כתונת יוסף ליעקב, 'ויכירה ויאמר כתונת בני חיה רעה אכלתהו' וגו׳ (בראשית א ל), ויש להקשות איך סמך יעקב על סימן זה שמצא בכותנתו כדי להכריע הדבר שמת יוסף והרי משנה ערוכה היא (יבמות קכ.) שאין מעידים על אדם שמת על פי סימן שיש בבגדיו שמא השאיל בגדיו לאחרים.
קושיא זו מקשה רבי זלמן סורוצקין בספרו 'אזנים לתורה', ומתרץ שאכן כתונת זו היתה אותה כתונת פסים אשר עשה לו יעקב לכבודו וכמו שדרשו חז״ל, וא״כ יודע היה יעקב ביוסף שלא ישאיל כתונת זו לאחרים כי נכבדה היא בעיניו, נמצא שיש בה דין בגדים שאינם עשוים להשאיל לאחרים וכל כלים שאינם עשויים להשאיל אמרו שם בגמרא שהוא סימן גמור ועדות על מיתה ושפיר למד יעקב מסימן זה שבכתונת יוסף כי טרוף טורף.
(יגל ליבי – אזנים לתורה רבי זלמן סורוצקין)