דרשו
  • פרשת השבוע
    • חומש בראשית
      • בראשית
      • נח
      • לך לך
      • וירא
      • חיי שרה
      • תולדות
      • ויצא
      • וישלח
      • וישב
      • מקץ
      • ויגש
      • ויחי
    • חומש שמות
      • שמות
      • וארא
      • בא
      • בשלח
      • יתרו
      • משפטים
      • תרומה
      • תצווה
      • כי תשא
      • ויקהל
      • פקודי
    • חומש ויקרא
      • ויקרא
      • צו
      • שמיני
      • תזריע
      • מצורע
      • אחרי מות
      • קדושים
      • אמור
      • בהר
      • בחוקותי
    • חומש במדבר
      • במדבר
      • נשא
      • בהעלותך
      • שלח
      • קרח
      • חוקת
      • בלק
      • פנחס
      • מטות
      • מסעי
    • חומש דברים
      • דברים
      • ואתחנן
      • עקב
      • ראה
      • שופטים
      • כי תצא
      • כי תבוא
      • ניצבים
      • וילך
      • האזינו
      • וזאת הברכה
  • עלונים והורדות
    • העלאת עלון
    • הורדת עלונים לשבת
    • ברכות ותפילות להורדה
    • לוח הדף היומי בהלכה
    • קנין הלכה מראי מקומות להורדה
    • חבורת ש"ס מראי מקומות להורדה
  • הדף היומי בבלי
    • הרב אליהו אורנשטיין
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • מורחב – הרב מאיר שפרכר
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • אידיש – הרב אפרים סגל
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • עברית – הרב אפרים סגל
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • אנגלית – הרב יצחק לובינשטיין
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • אנגלית – הרב אליהו סטפנסקי
    • צרפתית – הרב יוסף מגנוז
    • עברית – הרב חיים שמרלר
    • אידיש – הרב חיים שמרלר
    • 60 שניות מרתקות על הדף היומי
    • מאורות הדף היומי
    • תקצירי הדף היומי – הרב דוד חיים קובלסקי שליט"א
    • תכנית הלימוד לבני הישיבות 'בזכות התורה'
  • הדף היומי בהלכה
    • שיעורי וידאו לצפיה ולהורדה
      • הרב אריה זילברשטיין – עברית
      • הרב אפרים סגל – אידיש
      • הרב אפרים סגל – עברית
    • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
      • הרב אריה זילברשטיין גירסא מקוצרת – עברית
      • הרב אריה זילברשטיין גירסא מלאה – עברית
      • הרב ישראל גנס – עברית
      • הרב אפרים סגל – אידיש
      • הרב מרדכי שלמה פריינד – אידיש
      • הרב יוסף מגנוז – צרפתית
    • סיכום הלכתי יומי
    • סיכום הלכתי שבועי
    • העלון החודשי
    • הניוזלטר היומי במייל
    • זוית הלכתית
  • דרשו מדיה
    • וידאו לצפיה
      • הרצאות וידאו על חגים ומועדים
      • פרשת השבוע
      • שעורי הדף היומי בהלכה
        • שיעורי הרב אריה זילברשטיין
        • שיעורי הרב אפרים סגל באידיש
      • שיעורי הדף היומי בבלי
        • שעורי הרב אליהו אורנשטיין
        • שיעורי הרב מאיר שפרכר
        • שיעורי הרב אפרים סגל באידיש
        • שיעורי הרב אפרים סגל בעברית
        • שיעורי הרב יצחק לובינשטיין באנגלית
      • שירים ומוזיקה
      • על דא ועל אה
      • החיזוק היומי עם הרב אליהו רבי שליט"א
      • החיזוק היומי עם הרב יואל ראטה שליט"א
      • הסיפור היומי המצולם
      • וידאו לקראת שבת
      • וידאו שחייבים לראות
    • שומעים ‘דרשו’
      • שיעורי הדף היומי בבלי
        • הרב אליהו אורנשטיין – עברית
        • הרב מאיר שפרכר – עברית
        • הרב אפרים סגל – עברית
        • הרב אפרים סגל – אידיש
        • הרב יצחק לובינשטיין – אנגלית
        • הרב יוסף מגנוז – צרפתית
      • שיעורי הדף היומי בהלכה
        • הרב אריה זילברשטיין גירסא מקוצרת- עברית
        • הרב אריה זילברשטיין גירסא מלאה – עברית
        • הרב ישראל גנס – עברית
        • הרב אפרים סגל – אידיש
        • הרב מרדכי שלמה פריינד – אידיש
        • הרב יוסף מגנוז – צרפתית
      • אירועי דרשו
      • תכניות וראיונות
      • פרשת השבוע
      • הפותח בכל יום
      • הסיפור היומי
      • שירי דרשו
      • חגים ומועדים
        • חנוכה
        • עשרה בטבת
        • טו בשבט
        • פורים
        • פסח
        • ספירת העומר
        • ל"ג בעומר
        • שבועות
        • י"ז בתמוז
        • תשעה באב
        • אלול
    • גלרית תמונות
  • אוצרות האתר
    • על הניסים
    • על דא ועל הא
    • כתבות וראיונות
      • קול העם
    • גדולי ישראל
      • יהלומים מגדולי ישראל
    • חגים ומועדים
      • ראש השנה
      • יום כיפור
      • סוכות
      • חנוכה
      • עשרה בטבת
      • ט"ו בשבט
      • פורים
      • פסח
      • ל"ג בעומר
      • ספירת העומר
      • חג השבועות
      • בין המצרים
      • תשעה באב
      • אלול
    • המוסר היומי
      • חפצים בחיים
      • קנין חכמה
    • סיפורי צדיקים
      • סיפורים קצרים
    • הלכה למעשה לשבת קודש
    • 5 דברים שאולי לא ידעת עליהם
    • סגולות וישועות
    • בחצרות החסידים
      • גלריות בחצרות החסידים
      • חלקינו בתורתך – דושנסקיא
      • תורתך שעשועי – תולדות אהרן
      • כי הם חיינו – ויזניץ
      • ועד קביעת עיתים לתורה – צאנז
      • יגדיל תורה – בעלזא
    • ימי הילולא של גדולי ישראל
  • חנות המבצעים שלנו
  • 0 פריטים₪0.00
  • בית היין
  • מידע לנבחני "דרשו"
  • חגים ומועדים
    • ראש השנה
    • יום כיפור
    • סוכות
    • חנוכה
    • עשרה בטבת
    • ט"ו בשבט
    • פורים
    • פסח
    • ל"ג בעומר
    • חודש אייר
    • חג השבועות
    • בין המצרים
    • תשעה באב
  • שאל את הרב
  • וידאו שחייבים לראות
  • חדשות ‘דרשו’
  • סגולות וישועות
  • צור קשר
    • אודות ‘דרשו’
    • טופס רישום לתוכניות ומסלולי הלימוד השונים של ‘דרשו’
    • הפותח בכל יום – המייל היומי של דרשו
"אמרתי להורים שלי: "בגלל שאתם לא שולחים אותי לקרקס נכשלתי במבחן"
הגרי"מ גורדון סיים לקרוא את המכתב שכתבה לו בתו, והתעלף
הוא יצא החוצה, ואחרי דקה הוא צועק לי: "יעקב ברוך, בוא מהר, תראה מה יש לי במשאית!"
לפני עמד יהודי חרדי שהצהיר בפני: "אני הגנב שפרץ למספרה שלך"...
ב'סוּפֶּר' שמעתי אותו מרגיע את מוישה 'הקטן', כשהחמאתי לו, הסמיק ואמר לי: מוישה זה אני...
כזוהר הרקיע מזהירים
''ידעתי שהם סוכני ק.ג.ב. בכל זאת שלטתי בעצבי שליטת ברזל''
הייתי בהלם, מה הוא חושד בי שאני עובר על דאורייתא?!
סוד ההצלחה בסערות החיים
''שום דבר אינו חביב לפני הקב"ה יותר מהקטורת''
דף הבית מאמרים חדשות דרשו מעמדי הסיום של ארגון "דרשו" הפכו ברבות השנים, לצד היותם מעמדים תורניים כבירים, גם למובילי השירה החסידית לכבודה של תורה

מעמדי הסיום של ארגון "דרשו" הפכו ברבות השנים, לצד היותם מעמדים תורניים כבירים, גם למובילי השירה החסידית לכבודה של תורה

הפקות ענק מושקעות, מקהלות מורחבות, תזמורות בנות עשרות כלים וזמרים ומנצחים מהשורה הראשונה, הם רק חלק מהתמהיל הגדול של אירועי "דרשו" • כעת, רגע לפני מעמדי הסיום העולמיים של "הדף היומי בהלכה", מספרים הזמרים, המנצחים ובעלי המקהלות מהו סוד הקסם של אירועי הענק
כ"ו שבט תשפ"ב
הצטרפו למייל היומי הצטרפו ללומדי הדף היומי בהלכה

דניאל שטרן

צילומים: "דרשו"

בעוד כשבועיים עתידים להתקיים ברחבי העולם היהודי מעמדי הענק של סיום "הדף היומי בהלכה" של ארגון "דרשו", מעמדים שמלבד היום תורניים ומאגדים את לומדי ההלכה מכלל העולם היהודי, הפכו עם השנים גם לאירועים מוזיקליים מושקעים ביותר, שמתקיימים במטרה לרומם ולפאר את לומדי התורה, מסיימי הש"ס ומסיימי הדף היומי בהלכה.

"טור" (סבב) האירועים האחרון, היה לא מזמן, לפני כשנתיים, במסגרת סבב סיומי הש"ס של דרשו, שהתקיימו בהשתתפות אלפים בכל רחבי העולם היהודי – תל אביב, ירושלים, ניו יורק, לונדון, פריז, ועוד ועוד, ובניצוחם המוזיקלי של מונה רוזנבלום, משה לאופר, מוישי רוט, יואלי דיקמן ורובי בנט. אירועים אלה התקיימו רגע לפני פרוץ הקורונה ברחבי העולם, והיו ממש האירועים האחרונים שניתן היה לקיים במתכונת כה מכובדת וגדולה, לפני שהתחילו המגבלות על מספר האנשים שיכולים להיכנס לאולם, בזמנו.

כעת, כאמור, מציינים עשרות אלפי לומדי הארגון את סיום "הדף היומי בהלכה", לימוד במסגרתו לומדים משתתפי התכנית דף יומי קבוע ב'משנה ברורה', וגם כעת מתוכננים מעמדי ענק לשמחה של מצווה.

רגע לפני, שוחחנו עם האמנים המרכזיים שהופיעו במשך השנים באירועי הענק של "דרשו", וגם בפעם הנוכחית, וניסינו להבין: מה המיוחדות של האירועים הללו שהעניקה להם את ההילה הכה מיוחדת?

מקהלת "מלכות" עשתה במסגרת מעמדי סיום הש"ס לפני כשנתיים צעד מעניין, כאשר צירפה אליה באירוע הסיום שהתקיים בארה"ב את מקהלת "שירה", ושתי המקהלות הופיע ביחד, באחדות מלכדת, לכבודה של תורה.

"הסיום הנוכחי", מספר ר' פנחס ביכלר, מנצח מקהלת "מלכות", "הוא למעשה סגירת מעגל מרגשת במיוחד למקהלת 'מלכות'. כי הפעם הראשונה בה זכינו להופיע ב'דרשו', הייתה במעמד סיום לימוד ההלכה הקודם, לפני כ-7 שנים. היינו אז בתחילת הדרך ממש, וההזמנה להופיע במעמד בסדר גודל שכזה הייתה בגדר חלום. ההכנות היו מאסיביות: המון חזרות והמון למידה של חומרים חדשים. אפילו הלוגו המיושן של 'מלכות' זכה אז לחידוש ועיצוב מחדש לכבוד המעמד הגדול. ההתרגשות הייתה בשיאה.

"אלא שאז התברר לנו שב'דרשו' לא המדרש העיקר אלא המעשה. כלומר, נכון שמדובר בהפקות מוזיקליות מושקעות ומרשימות מאוד, אבל מבחינת 'דרשו' לכל זה יש מטרה אחת: להגדיל תורה ולהאדירה ולשמוח עם המסיימים ביום שמחתם. לא 'שואו' ולא דרמות, אלא שמחה אמיתית, רגש יהודי אמיתי. לדוגמה, באחת הפגישות שהתקיימו לקראת הסיום הנוכחי, הציעו אחד המשתתפים שזמר מסוים ייכנס בהפתעה דרך היציע עם אלומת אור שתאיר אותו – כמקובל בהופעות מוזיקליות גדולות. אלא שב'דרשו' פסלו את הרעיון מיידית. הם הבהירו שזה לא מופע, אלא מסיבה לגומרה של תורה ותו לא".

יש רגע מיוחד שזכור לך מאירועי "דרשו"?

"המסע האחרון של סיומי הש"ס בכל רחבי העולם, מהווה עבורי ועבור כל אחד מחברי 'מלכות' נדבך היסטורי טעון רגשות וחוויות מרוממות, כך שקשה לסמן 'רגע שיא' או את 'גולת הכותרת', כי מדובר בעשרות או מאות רגעים שכאלו. אבל בכל זאת, אני יכול לספר על התחושה שליוותה אותי בשבת הקונוונשן השנתי של 'דרשו' בלונדון, שבצאתה התקיים סיום הש"ס הלונדוני. קמתי בשבת בבוקר, הסתובבתי בין מבואות המלון הענק באוקספורד, שאירח את מאות האורחים שהתקבצו ובאו מכל קצוות תבל. בכל פינה אתה מגלה קבוצות יהודים מכל הסוגים והמינים, מכל המדינות והארצות, שוקדים בצוותא על הדף היומי של אותו היום.

"ואז נזכרתי בנאום המיתולוגי של מייסד הדף היומי, הגאון רבי מאיר שפירא מלובלין זיע"א, אותו נשא כשהציע את רעיון לימוד הדף, כיצד כל יהודי מכל העולם מתחבר בכל מקום ליהודים אחרים, בזכות לימוד הדף המשותף. והנה למול עיניי ראיתי את הדברים חיים וקיימים, איך יש שפה משותפת לכל היהודים, האנגלים והישראלים, הצרפתיים והבלגיים, וכולם כאן, יושבים איש עם רעהו ולומדים דף אחד".

"הכל ברוח ישראל סבא"

מה זה בשבילך להופיע באירוע כזה?

"אני יכול לגלות סוד קטן: אירועי 'דרשו' כלל לא רשומים ביומן האירועים של מקהלת 'מלכות'. גם כי היומן הקטן לא יכול להכיל משהו כל כך גדול, אך בעיקר כי מדובר במשהו יוצא מן הכלל. זה פרויקט נפרד, שובר שגרה. הוא לא כלול בשגרת האירועים היומיומית. זה פרויקט שמחייב אחריות רבה, המון חשיבה ויצירתיות, ולא פחות מכך, המון חיבור לתוכן ולמהות האירוע. אגב, חלק מחברי המקהלה הצטרפו כבר בשעתו למסלולי לימוד ההלכה, וחלק עוד יותר גדול נמנה בדרך קבע על לומדי הדף היומי. אנחנו ניגשים לאירועי 'דרשו' מתוך חיבור עמוק לעוצמת המהפכה התורנית המתחוללת בדורנו בסייעתא דשמיא בזכות הארגון הזה".

אתם מופיעים הפעם זה הסבב השלישי עם אירועי "דרשו". איך מחדשים בכל פעם מחדש?

"אכן, ב'דרשו' הבעיה הגדולה ביותר היא לחדש, כי כאמור, אין כאן מקום לטכנולוגיות במה חדשות, ולא לסגנונות מוזיקליים חדשים. הכל ברוח ישראל סבא ובמסגרת המוזיקלית המסורה מדור לדור. אך למרות זאת, החידוש הגדול הוא שבתוך המסגרת הזו אירועי 'דרשו' ממציאים את עצמם בכל פעם מחדש, עם יצירות ומחרוזות מוזיקליות שהופכות לנכסי צאן ברזל וקובעות סדר יום בעולם התורני. במעמדי סיום ההלכה מחכים לחוגגים הפתעות מוזיקליות חסרות תקדים, כאשר לטעמי החידוש האמיתי הוא החיבור בין הסגנונות, בין הז'אנר החסידי הדומיננטי כל כך לזה הליטאי-ישיבתי, בין יצירות עתיקות יומין שזוכות לראשונה לעדנה לצד לחנים חדשים שזה עתה ראו אור עולם".

המנצח והמעבד הוותיק ר' משה מרדכי (מונה) רוזנבלום, ינצח הפעם, זו הפעם השנייה, על אירועי "דרשו", כאשר עוד לפני כן היה שותף ביצירה המוזיקלית, כשהלחין בזמנו את השיר "יש בתורה" ועסק בעיבוד של חלק נוסף משירי "דרשו".

"מבחינתי", אומר מונה, "להשתתף באירוע כזה שהנושא המרכזי שלו הוא סיום הש"ס או סיום המשנ"ב, הוא העיקר, עוד הרבה לפני הנושא המוזיקלי. יש שמחה גדולה כשאדם אחד מסיים ש"ס, ועוד יותר כשעשרה מסיימים, וכשכל עם ישראל מסיים – זו שמחה כפולה ומכופלת. והשמחה הזו היא לא שמחה שלי באופן פרטי אלא של כל עם ישראל, וזאת באמת היתה גם התחושה, גם בשלב ההכנות וגם בשלב הביצוע. בפעם הקודמת, בסיום הש"ס, אני יכול לספר שההכנות לקראת האירוע התחילו כבר שנתיים קודם. המארגן של האירוע, הרב שלמה רוזנשטיין – שהוא שליח נאמן של הארגון התורני הגדול 'דרשו' שבראשו עומד הרב הנגיד מזכה הרבים הרב דוד הופשטטר – מטפל גם בכל מה שקשור לצד ההפקתי והמוזיקלי של אירועי 'דרשו', והוא זה שדחף וכיוון אותי. אגב, הוא עצמו היה חבר במקהלה שלי, כילד בני ברקי".

למה היית צריך להתחיל בהכנות זמן כה רב לפני האירוע, שנתיים?

"קודם כל, ארגון 'דרשו' הוא פרפקציוניסט, הכל מוכן בקפידה מראש. ובאמת היתה הרבה עבודה, כאשר חלק מהתפקיד שלי היה לכתוב יצירה מיוחד לאירוע, ודבר כזה לא קורה מהיום למחר. לא מתיישבים לכתוב יצירה וזה כבר יוצא. בשביל יצירה אתה צריך השראה, ליצור דברים. זה לא פשוט כמו שיר רגיל בן 4-5 דקות עם המבנה הרגיל: בית, פזמון, מעבר וחוזר חלילה. ביצירה, אתה מביע באמצעות המוזיקה את מה שאתה לא יכול להגיד במילים. דוגמה לכך היא היצירה שכתבתי בעבר 'אתה נגלית', שכולה שואפת לתאר ולהכניס את המאזין לתוך החוויה המיוחדת, וכך היה גם פה.

"ר' שלמה הגיע אליי לחדר העבודה שנתיים לפני סיום הש"ס. הוא הסתובב בחדר, נופף בידיים בהתלהבות וניסה להמחיש לי מה היה אז בכנסייה הגדולה בפולין לפני קרוב ל-100 שנים, כשהכריזו על הדף היומי. כשהסתכלתי עליו, זה היה נראה כאילו הוא עצמו היה שם. הוא ממש נכנס לזה, ציטט לי את דברי הרבי ה'אמרי אמת' בזמנו, ואמר שעל המילים האלה צריך ליצור יצירה. עבורי, היה מבהיל לכתוב על המילים האלה יצירה. איך ניגשים לזה? ברגע שהוא עזב, התחלתי גם אני להסתובב בחדר ולמלמל תפילה, 'אנא ה' עזור לי. האיש הזה שהיה כאן עכשיו סומך עליי שאכתוב לו יצירה, אבל אני יודע שזה לא ממני, אלא הכל ממך, אז שלח לי קצה חוט מהיכן להתחיל'. לאחר התפילה מצאתי את עצמי הולך לכל מיני הקלטות, קטעים ישנים שהקלטתי לעצמי עם רעיונות מוזיקליים שונים ששמתי בצד, לחפש השראה. התחלתי להקשיב, ואכן מצאתי שם כל מיני קטעים מדהימים. חלק מהם אכן הכנסתי ליצירה, ובחלק השתמשתי כהשראה לכתיבת היצירה כולה".

היצירה עצמה, "בהתאסף" שמה, שבוצעה על ידי זאנוויל ויינברגר וישראל אדלר, התקבלה באירועי סיום הש"ס באהדה רבה על ידי ציבור המשתתפים. בנוסף, עיבד מונה מחרוזות רבות לאירוע הזה, ביניהן המחרוזת שהפכה מאז למושמעת ביותר בכל אירוע סיום מסכת, "מחרוזת סיום הש"ס". מונה: "עיבדתי אז מחדש לכבוד סיום הש"ס מחרוזת ריקוד, עם שירי ריקוד ידועים. כעת, למחרוזת הסיום של אירוע סיום המשנ"ב, אנחנו משתדלים לחדש במחרוזת הסיום הפעם. לגוון, לא לחזור על הדברים שהיו לפני כן. כעת תהיה בעז"ה מחרוזת חדשה של שירים ידועים, יש המון שירי תורה שמחים שעדיין לא נוצלו. בנוסף, ניסינו לגוון, לקחת שירים מכל מיני מקומות: חב"ד, מודז'יץ, ויז'ניץ, גור ועוד".

גם הפעם, לסיום לימוד המשנ"ב, יצר מונה יצירה מוזיקלית חדשה, "עיקר לימוד האדם" שמה. "היצירה הפעם מורכבת מטקסט די ארוך, מפסוקים ואמרות בחשיבות לימוד ההלכה, ועם דברים המבוססים על הקדמת ה'חפץ חיים' למשנה ברורה. זו יצירה שמבוססת על דבריו, 'שעיקר לימוד האדם צריך להיות בלימוד המביא לידי מעשה'. זאנוויל ויינברגר ייתן את החזנות ביצירה, כשמאחוריו ירוץ קצב מוזיקלי. זאנוויל יסלסל, ואני תוך כדי אתן לו 'תשובות' עם התזמורת. ואחרי זה יש עוד קטע שיא מוזיקלי ועוד קטעי מעבר מיוחדים. בעז"ה, יהיה מיוחד מאד".

יש רגע שזכור לך במיוחד מאירועי סיום הש"ס?

"כמעט לאורך כל האירוע, באירועים מהסוג הזה, אני עומד עם הגב אל הקהל, מכיוון שאני מנצח על התזמורת, וכשאתה עסוק בעשייה הזאת, קשה לך להתרגש תוך כדי האירוע. אתה עסוק בעשייה של השמחה. אבל כשהתזמורת ניגנה בסיום הש"ס את מחרוזת הסיום והזמרים שרו, בשלב מסוים מוישי רוט, שעמד יחד עם הזמרים, 'משך' אותי לרקוד יחד איתם, כשפנינו הפעם אל הקהל, ואז ראיתי לראשונה את הקהל כולו עומד ורוקד את השירים המיוחדים האלה, מיד לאחר סיום הש"ס. זה היה רגע מרגש מאד, שהביא גם לדמעות. עזבתי לכמה דקות את הניצוח והצטרפתי לריקוד ביחד עם שאר הזמרים. זה מבחינתי היה רגע השיא".

הילדים היהודיים הצטרפו במפתיע לשירה

גם מוישי רוט, המנהל המוזיקלי של תזמורת "המנגנים", זוכה כבר מספר סבבים ללוות את מעמדי הסיומי של "דרשו". "זה אירוע שמביא לידי ביטוי את כל היכולות המוזיקליות של המוזיקה החסידית", אומר רוט. "זה מתחיל כבר מלמעלה, מהמארגנים. שלמה רוזנשטיין, ממנהלי 'דרשו' בארץ, הוא מסוג האנשים שמבינים תוכן, איך נראה אירוע, איך צריך לזרום אירוע, וגם יש לו הבנה גדולה במוזיקה. יש לו קו שהוא לא זז ממנו כבר כמה וכמה מחזורים, וזה קו שמוכיח עצמו בכל אירוע מחדש. ההנחיה הקבועה שלו אלינו, היא ליצור מוזיקה שתדבר לכמה שיותר אנשים, לכמה שיותר קהלים ומגזרים. זאת מכיוון שגם נבחני דרשו עצמם נמנים על כל הקהילות – חסידים, ליטאים, חב"דניקים, ספרדים, בעלי בתים, דתיים לאומיים, הכל. כולם נמצאים בדרשו. לכן המטרה היא לייצר מוזיקה שתוכל להקיף ולדבר לכולם. זו גם הסיבה שהאמנים שמופיעים בדרשו הם אמנים שמקובלים על כל הקהילות, כמו אייזיק האניג, ר' ירמיה דמן, שלמה כהן, נפתלי קמפה, זאנוויל ויינברגר, אהרל'ה סמט, אלי הרצליך, מוטי שטיינמץ, מוטי ויזל וכל השאר. כל מי שמופיע בדרשו אלה אמנים שמקובלים על כל העדות והקהילות בכל העולם".

אתם גם הבאתם חידוש לאירוע, לשתף את כל הקהל בשירה, מעין "קומזינג" המוני בהשתתפות אלפים.

"נכון. זה היה בסיום לימוד ההלכה הקודם, אז, בפעם הראשונה באירועי דרשו, הקהל כולו השתתף בשירה עם כל הזמרים, ובעצם יצרנו שם סוג של טיש ענקי. מעל עשרת אלפים איש ישבו ושרו, כשבראשם יושבים מרנן ורבנן, הגר"ח קניבסקי שליט"א, הגראי"ל שטינמן זצ"ל, הרבי מויז'ניץ ושאר גדולי ישראל. הקהל הקיף מכל הכיוונים את שולחנם של גדולי ישראל, והרעיד את האולם בשירה אדירה ביחד עם הזמרים. אהרל'ה סמט שר 'מה אשיב' ושלמה כהן הקדיש את השיר 'רופא חולי' לרפואת הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל, שהיה אז על ערש דווי, וכל הקהל התפלל איתו. המוזיקה שם אינה בתורת מוזיקה אלא כמו תפילה. האירוע הזה היה הפעם הראשונה ש'דרשו' עלה לפסגות חדשות מבחינת התוכן המוזיקלי".

רוט, יחד עם תזמורת 'המנגנים' בתוספת של עשרות כלים, ויחד עם שאר הזמרים והמנצחים, ליווה גם את סיום הש"ס האחרון, לפני כשנתיים. "זה היה מאד מיוחד, גם כי זה היה ערב הקורונה, כשכמובן עוד אף אחד לא ידע שזה עומד לקרות, וגם בגלל ההיקף הענק של האירועים ברחבי העולם. נסענו כל הצוות לכלל האירועים, בארץ, בארה"ב, צרפת, אנגליה ועוד. ובכל מקום שנסענו, ראינו אלפי לומדי דרשו שמגיעים לאירועים אחרי שסיימו את הש"ס. הרגשנו כמו לב יהודי כלל עולמי שפועם באחדות. בכל מקום שהגענו, האלפים התחברו אלינו. זה היה אמנם מסע על פני כל מיני נקודות שונות בגלובוס, אבל הרגשנו בכל מקום מחדש כאילו אנחנו חוזרים בדיוק לאותה נקודה שממנה עזבנו בפעם הקודמת, כלומר הרגשנו את אותו 'דרשו' בכל מקום, את אותה הרגשה".

ומבחינה מוזיקלית, היה משהו שונה אז?

"לי אישית סבב סיומי הש"ס האחרון היה חוויה מיוחדת במינה, כי ניצח עליו מונה רוזנבלום, שהוא כמובן מורי ורבי שעליו גדלתי ושאצלו למדתי את כל תורת המוזיקה והמקהלות. גדלתי אצלו בזמן תור הזהב של המוזיקה החסידית, השתתפתי אצלו במקהלות של אלבומי מופת כמו 'יידל 4', 'מאמינים' של מרדכי בן דוד ו'למעלה' של שלמה כהן, הייתי ממש תלמיד שלו, ופתאום, אחרי הרבה שנים, כשאני כבר עם התזמורת, אני זוכה שמונה ינצח עלינו. ניגנו באירועים הללו את היצירה המיוחדת שמונה כתב וגם את המחרוזת היפהפייה של שירי סיום הש"ס ('שישו ושמחו') שיש לה כבר מיליוני צפיות. עד היום, בכל העולם היהודי, בכל סיום מסכת וסיום הש"ס מנגנים או משמיעים את המחרוזת הזאת, המחרוזת הכי טובה שלדעתי מונה כתב לסיומי הש"ס אי פעם, והוא כבר כתב כמה וכמה מחרוזות מהסוג הזה, בכל 'סיום' מחדש.

"למרות שאנחנו מדברים על אותם שירים ששרים כבר 30-40 שנה, מונה מתעקש בכל פעם לכתוב את המחרוזת מחדש, לסדר אותה שונה, לעדכן שירים. תמיד מחפש אחר מילים חדשות. הוא פתאום מביא שיר ישן שהוא מחדש, וגורם לו פתאום להפוך לדבר הכי גדול. בפעם האחרונה זה קרה למשל עם 'וטהר לבנו', שכמו קיבל דם חדש, וכמובן עם הניגון הידוע של ויז'ניץ שקיבל את המילים 'שישו ושמחו בשמחת תורה' והפך לאש בשדה קוצים, עד שהיום בכל אירוע שרים אותו. אז עבורי זאת היתה חוויה מיוחדת, סוג של סגירת מעגל, שכמעט 20 שנה אחרי שהייתי אצל מונה, פתאום אני חוזר לעבוד איתו, הפעם עם התזמורת".

יש רגע אחד שזכור לך מהאירועים?

"יש רגע אחד שמאד זכור לי. מכיוון שעשינו הרבה נסיעות עם 'דרשו', יצא לנו להיות איתם גם הרבה שבתות. באחת הפעמים עשינו במלון באיזו עיירה נידחת בניו ג'רזי מין שבת התאחדות פנימית, עם הטבעת הפנימית של אנשי 'דרשו' ועם נשיא 'דרשו' הרב דוד הופשטטר. בשבת, אחרי הסעודה, עשינו 'עונג שבת' אל תוך הלילה, ושרנו שיר אחרי שיר. פתאום, הגיעו לחדר שבו ישבנו ושרנו, מספר ילדים יהודים עם כיפות קטנות. שאלנו אותם, אתם קשורים ל'דרשו'? והם סיפרו שהם לא קשורים, אלא הם פשוט ילדים יהודים מהאזור, שלומדים במוסד שנמצא מאד קרוב למלון, והם יצאו לטיול של אחרי סעודת שבת, ופתאום שמעו את השירה שלנו מהרחוב, ונכנסו להיות איתנו.

"ראית איך בוערת בהם התשוקה לשירים יהודיים. כבר היה מאוחר, בסביבות 12 בלילה, אבל הם התיישבו לידינו, סביב השולחן, ורצו להשתתף בשירה. אז כולנו התחלנו מחדש לשיר, בשביל הילדים היהודיים האלה, כל מיני שירי נשמה. והם לא רצו לעזוב. היינו איתם שם עד 3-4 לפנות בוקר, וכל הזמן הם ביקשו עוד שיר ועוד שיר, וראית איך אנחנו ממלאים להם את האנרגיות, כמו סוללה של טלפון. זה היה חשוב לנו לשתף אותם ולשיר להם, כי הבנו שלא ברור מתי הפעם הבאה שהם יהיו בכזה ליל שבת עם שירים חסידיים. וזה 'דרשו', להגיע למקומות שכוחים ולהדליק גם שם אש של תורה ושל יהדות".

"יש כמה פרמטרים לשיר של 'דרשו'"

הרב שלמה רוזנשטיין, ממנהלי "דרשו" בארץ, אומר כי "לפני הכל צריך להבין את התפיסה של 'דרשו'. התפיסה שלנו היא שהאנשים הכי חשובים בעולם, הם לומדי התורה. כשאדם עושה אירוע עבור ה'עמך', חברים וידידים, נניח קידוש בשבת, הוא נותן להם צלחת חד פעמית עם משולש קוגל וקצת מלפפון חמוץ, וכולם שמחים ומרוצים. אבל כשאותו אדם עושה אירוע לגבירים, נניח איזשהו דינר עבור מוסד שלו, שם הוא כבר משקיע הרבה יותר, בגלל שהוא חש חובה לערוך אירוע מכובד למי שנותן לו כסף להחזקת המוסד. ובכן, אצלנו זה הפוך. התפיסה של 'דרשו' היא שהכבוד הכי גדול בעולם מגיע ללומדי התורה. האירוע הכי יפה, מושקע ומכובד, יהיה ללומדי התורה.

"ב'דרשו', לא מחפשים להוציא סתם כסף, וכל שקל מחושב היטב, אבל ברור לנו שללומדי התורה מגיע הכי טוב והכי מפואר. אגב, יש פה גם רתימה של האמנים. האמנים וכל אנשי ההפקה מרגישים שותפים בשליחות גדולה ומחוברים רגשית לעניין. הם מבינים שהם חלק מההעצמה של לומדי התורה וחלק מהכבוד הגדול שאנחנו רוצים להעניק ללומדי התורה. הלומדים, הם מבחינתנו הגבירים, בהם אנחנו משקיעים. דווקא להם נערוך את האירוע הכי מפואר, בדיוק הפוך ממה שהציבור חושב".

בנוסף, הוא אומר, יש תוצאות בפועל לכל סיום מפואר במעמד מיוחד שכזה. "בסופו של דבר", אומר הרב רוזנשטיין, "אחרי הסיומים האלה אנחנו מקבלים בכל פעם מחדש עשרות אלפי נבחנים חדשים ומשתתפים חדשים בתכניות הלימוד. אנשים לפעמים מנסים להבין מדוע 'דרשו' עושה כאלה אירועים גדולים – דבר שכבר הסברתי קודם –  אבל הם אינם מבינים שמעמדי הסיום אינם ההוצאה הכספית האמיתית. ההוצאה הגדולה היא על עשרות אלפי האנשים שמגיעים חודש אחרי ה'סיום' להיבחן ומקבלים מלגות, וזה כבר עולה פי כמה וכמה מעלות האירועים. אבל זאת התפיסה שלנו, לעשות אירוע גדול ומפואר, שיגרום לכמה שיותר אנשים להצטרף ולהתחבר, גם אם זה יעלה לנו אחר כך יותר כסף במלגות שנעניק להם. כי זה חלק מההבנה: באנו לשרת את לומדי התורה, להגדיל ולעודד את לימוד התורה. זה התפקיד שלנו, וזה מה שאנחנו עושים הכי טוב".

בנוסף לאירועים, כבר שנים רבות שכל מעמד 'סיום' מלווה בשירים חדשים, לעתים באלבומים שלמים המכילים שירים רבים שהולחנו והופקו במיוחד למעמדי 'דרשו'. הלהיטים האחרונים בסיום הש"ס הקודם, לדוגמה, היו "בזכות התורה" ששר מוטי שטיינמץ ו"אורך ימים" ששרו אהרל'ה סמט, זאנוויל ויינברגר ומקהלת 'מלכות', בלחנים ובהפקה המוזיקלית המצוינת של אלי קליין ואיצי ברי.

"עבור סיבוב הסיומים הנוכחי, כמו בסיומים הקודמים", מספר הרב רוזנשטיין, "קיבלנו בין 40 ל-50 לחנים, כדי לבחור מה הלחן המתאים ביותר לסיומים. אחרי שמיעה מעמיקה, בחרנו שניים: 'אין סגולה כתורה' ששרים אהרל'ה סמט ומוטי ויזל, ושיר נוסף, 'ומתקדש' ששר מוטי שטיינמץ".

מה נקרא שיר שמתאים ל"דרשו"?

"יש כמה פרמטרים. זה שיר שאמור להיות להיט, וגם עם מילים מאד מיוחדות, חדשות ושונות; שיר שאמור להיות בגוון עכשווי מצד אחד, אבל מכובד, מהצד השני, כזה שמתאים ל'דרשו' וללומדי התורה, ולכן הבחירה מאד קשה. אני יכול לספר שלבחור שירים לאירועים של דרשו זה אחד הדברים הכי מורכבים ומסובכים שיש, אבל בסוף היבול ב"ה מצדיק את עצמו ורואים את ההצלחה של השירים הללו: החל מ'מבקש אתה', עבור דרך 'יש בתורה', וכלה בשירים 'בזכות התורה' ו'אורך ימים'. הלהיטים הגדולים של דרשו מהשנים האחרונות, הפכו לנכסי צאן ברזל שמושרים בכל עולם התורה, בכל מעמד, בכל ישיבה ובכל חידר, בכל העולם היהודי כולו. והסיבה לכך פשוטה, כי מדובר בשירים שמשקפים בדיוק את ערכי עולם התורה".

כשאהר'לה סמט, אחד מוותיקי האמנים המופיעים באירועי "דרשו", מתבקש להיזכר ברגע אחד שתפס אותו משלל מעמדי הסיום, הוא אומר: "אני חושב שכולם יסכימו איתי שהרגע הכי מיוחד בכל מעמד מחדש, הוא הרגע בו כולם וקמים ועושים את ה'סיום', ואז מתחילים את מחרוזת השמחה עם 'שישו ושמחו' ושאר שירי הריקוד. אתה ממש מרגיש את השמחה באולם, כיצד עומדים ושרים פה איתך לא סתם אנשים שהגיעו לאיזו הופעה או אירוע בחינם עם קצת דרשות ומוזיקה אליו קיבלו כרטיסים ממישהו, אלא ממש אנשים תלמידי חכמים שבאמת סיימו את הש"ס או את המשנ"ב, והם באמת שמחים כעת כל כולם עם התורה ועם הסיום.

"אני עצמי עדיין לא זכיתי לסיים ש"ס, אבל אין ספק שהשמחה הזאת שאתה רואה, גורמת לך לרצות לסיים. אני זוכר שכששרנו את מחרוזת ה'סיום', בכל פעם מחדש המשתתפים באולם היו בכזאת שמחה, עד כדי כך שכשסיימנו לשיר את המחרוזת הזאת שמונה כתב, שהיא בת יותר מעשר דקות, אנשים פשוט רצו להמשיך את השמחה, רקדו ממש כמו בשמחת תורה. זה נותן צמרמורת ודחיפה לאנשים שלא זכו לסיים, דחיפה להצטרף ללימוד, ומי שלא יכול לסיים ש"ס או משנ"ב, שלפחות ילמד בכל יום דף או עמוד, שפשוט ילמד. אני למדתי את זה על בשרי. אפילו שלא סיימתי ש"ס, אחרי אירועי 'דרשו' הרגשתי שאם הייתי בכזה מעמד, אני יודע שגם עצמי צריך לעשות זאת, לשבת וללמוד, בכולל או בחברותא. זה מעמד שגורם לך לעשות שינוי חיובי בחיים שלך".

איך אתה ניגש לאירוע כזה?

"את השאלה הזאת צריך לשאול יותר את הצוות של 'דרשו', כי אני בסך הכל בורג קטן באירועים האלה, אבל אני יכול להגיד שמבחינת ההסתכלות שלי, יש שתי מילים שאיתן אני ניגש לכל מעמד של דרשו: בדחילו ורחימו. כמובן שבכל מקום שאדם הולך אליו, הוא צריך סיעתא דשמיא, אבל במקום כזה צריך אפילו יותר סיעתא דשמיא. אז מתכוננים באמת בדחילו ורחימו, מבקשים מהקב"ה שלא ניכשל ושייצא רק קידוש ה' מהשירה שלנו".

לשמח את הצבא של העם היהודי

גם מוטי שטיינמץ מלווה כבר הרבה שנים את אירועי "דרשו". "עבורי", הוא אומר, "להופיע באירועי 'דרשו' זה הפרס הכי גדול שאני יכול לקבל. כי בדרך שאני הולך בה בקריירה שלי, יש הקרבות עצומות שאני עושה, קודם כל מבחינת ההתעקשות לא להופיע שלא בהפרדה. אני מוותר בכל שנה על סכומים עצומים כדי לא להופיע באירועים כאלה. ובהרבה אופנים, הרגשתי שכשדרשו לוקחים אותי, זה גם כי הם מעריכים את הנקודה הזאת. אני כשלעצמי כמובן לא צריך את ההערכה הזאת, כי אני מאמין במה שאני עושה בכל לבי, אבל זה בכל זאת מחמם את הלב בכל פעם מחדש, לפגוש אנשים שיודעים להכיר בהקרבה הזאת ומביאים אותך לנגן באירועים הכי קדושים וגדולים של היהדות החרדית, מול אנשים שמקדישים את חייהם לתורה הקדושה, שזו פסגת החיים שלנו, השאיפה של כל אחד.

"יש הרבה גופים ומקומות שלא נותנים חשיבות לזמרים ששומרים על הקדושה יותר מזמרים אחרים, ודווקא דרשו כן מעודדים את ההקפדה הזאת, ונותנים לי את העידוד והכח להמשיך הלאה בדרכי, ולכן ההתרגשות להיות באירועי דרשו היא גדולה, לזכות לשמח את הילדים של הקב"ה, הצבא של העם היהודי".

וגם הפעם נבחרת לשיר שיר חדש, "ומתקדש".

"נכון. אני חושב שזה שיר שהוא המשך ישיר ל'בזכות התורה', שיר שהמילים שלו מבטאות את זה שכל מי שיושב ולומד ולוקח על עצמו את עול התורה, בעצם מחיה את העולם בכל רגע ורגע, וגורם לזה שהעולם יתקיים בזכותו. לקח לי קצת זמן להתחבר ללחן. יש לי מין תסמונת כזאת עם חלק מהשירים, שעד שאני לא נכנס לאולפן ושר אותם, אני לא מבין את הפוטנציאל שלהם. ב"ה, אני שמח שר' שלמה רוזנשטיין התעקש שאכנס ואקליט את השיר, והסכמתי, ואז, ברגע שהתחלתי לשיר את השיר באולפן, אמרתי לעצמי: וואו, איזה שיר! איזה תנועות חמות יש בו! אלי קליין ואיצי ברי זכו ליצור שיר חזק מאד".

לעומתו, עבור נפתלי קמפה אירוע סיום לימוד המשנ"ב הפעם, יהיו הפעם הראשונה בה יופיע במעמדי דרשו. "תמיד הייתי רואה את קטעי הוידאו מהמעמדים הענקיים האלה", מספר קמפה, "ושואל את עצמי מתי אני אהיה שם ואשיר, כי אלה באמת אירועים מאד מיוחדים ומושקעים. יש משהו מושלם במערכת הזו, בעיבוד, במעמד, חיבור אמיתי באמת בין המוזיקה הטהורה למעמד הכי מרגש שיש, לסיומים של ש"ס ושל לימוד ההלכה, וזה באמת מרגש.

"יושבים בקהל אלפים של אברכים שיושבים יום-יום ולומדים, מצליחים בס"ד גם לסיים, ואז הם מגיעים למעמד ומתענגים על קטעים של שירה ביחד, וזה מדהים. בעז"ה גם אני אשיר הפעם בסיום הדף היומי בהלכה, וזה מרגש אותי מאד ואני מחכה לזה. זה לא משהו רגיל, לעמוד ולשיר מול כ-8,000 איש בכל אירוע מחדש, שכל אחד מהם הוא אברך שראשו ורובו בתורה, עובד השם, שמגיע לערב אחד לחגוג עם גדולי ישראל והרבנים את סיום לימוד המשנ"ב. זה רגע נדיר".

יצא לך להופיע בבמות מהסוג הזה?

"זה גם נדיר אצלי, להופיע עם 50 נגנים על במה. בדרך כלל אני מופיע באירועים עם מופע מאד אקוסטי, סטייל קומזיץ, עם גיטרה, קלידים ומתופף, ולכן, אני כעת באמת מרגיש כאילו אני הולך להופיע עם הפילהרמונית, כי מדובר על עשרות נגנים שינגנו על הבמה בניצוח מדהים של מונה ומוישי רוט. אז כן, זה מרגש וזו גם זכות גדולה. כש'דרשו' מזמינים אותך להופיע אצלם, זו חותמת של כשרות שאני שמח לקבל אותה".

גם הזמר שלמה כהן מספר שאירועי דרשו הם מהאירועים המרגשים ביותר שיצא לו להופיע בהם. "הופעתי כבר בכמה וכמה מעמדים שלהם במשך השנים וחשבתי שאני מתרגל, אבל לא. בכל פעם מחדש כשאתה עולה לבמה, זו התרגשות מחודשת, כי אתה מגיע שוב לפסגה שלפני כן לא היית בה. מעבר לעניין המוזיקלי, יש בזה משהו מאד רוחני: אתה עומד ושר מול גדולי ישראל, כשכל האברכים ובני הישיבות עומדים מסביבם כמו חומה. זה אירוע בלי שריקות מהקהל ושאר הדברים שכן קורים בהופעות. זה מעמד מאד קדוש וטהור, מאד נקי.

"בכל פעם מחדש אני מרגיש באירוע הזה, סוג של שמחת תורה. כי כל פעם סוגרים מעגל, עם ה'סיום', ומיד מתחילים אותו שוב, עם לימוד המחזור החדש, בש"ס או במשנ"ב. סיימנו ושוב מתחילים: שוב נבחנים, שוב מסיימים, שוב מתחילים וחוזר חלילה. זה מעמד שכמה שנסביר, לא ניתן יהיה לתאר אותו לאף אדם, עד שיגיע ויהיה נוכח במקום. הוא מעבר לכל דמיון".

אירועי דרשו חדשות דרשו יד אליהו סיום הש"ס

אולי גם יעניין אותך

"אני יכול להרוויח מהמידע הזה 50,000 ש''ח!"
זה היה כמו מבצע צבאי, היו צריכים להעביר אותו עם כל המכשירים, וששום צינור לא יזוז ממקומו...
יתלחשו עלי ויאמרו הגם שאול בנביאים והלא הוא מסוחרי ארץ פרנקפורט
"אתה בוודאי תצליח להציל את המצב!"
איזו תמונה נתלתה בכניסה לכל סניפי 'איקאה' בארץ?
הנה היא, טרייה, מהניילונים, ממתינה שיפתחו אותה. ואם חלילה זה לא מסתדר - היא עדיין כאן!
"אמרתי להורים שלי: "בגלל שאתם לא שולחים אותי לקרקס נכשלתי במבחן"
הגרי"מ גורדון סיים לקרוא את המכתב שכתבה לו בתו, והתעלף
הוא יצא החוצה, ואחרי דקה הוא צועק לי: "יעקב ברוך, בוא מהר, תראה מה יש לי במשאית!"
לפני עמד יהודי חרדי שהצהיר בפני: "אני הגנב שפרץ למספרה שלך"...
ב'סוּפֶּר' שמעתי אותו מרגיע את מוישה 'הקטן', כשהחמאתי לו, הסמיק ואמר לי: מוישה זה אני...
כזוהר הרקיע מזהירים
''ידעתי שהם סוכני ק.ג.ב. בכל זאת שלטתי בעצבי שליטת ברזל''
הייתי בהלם, מה הוא חושד בי שאני עובר על דאורייתא?!
סוד ההצלחה בסערות החיים
''שום דבר אינו חביב לפני הקב"ה יותר מהקטורת''
"אמרתי להורים שלי: "בגלל שאתם לא שולחים אותי לקרקס נכשלתי במבחן"
הגרי"מ גורדון סיים לקרוא את המכתב שכתבה לו בתו, והתעלף
הוא יצא החוצה, ואחרי דקה הוא צועק לי: "יעקב ברוך, בוא מהר, תראה מה יש לי במשאית!"
לפני עמד יהודי חרדי שהצהיר בפני: "אני הגנב שפרץ למספרה שלך"...
ב'סוּפֶּר' שמעתי אותו מרגיע את מוישה 'הקטן', כשהחמאתי לו, הסמיק ואמר לי: מוישה זה אני...
כזוהר הרקיע מזהירים
''ידעתי שהם סוכני ק.ג.ב. בכל זאת שלטתי בעצבי שליטת ברזל''
הייתי בהלם, מה הוא חושד בי שאני עובר על דאורייתא?!
סוד ההצלחה בסערות החיים
''שום דבר אינו חביב לפני הקב"ה יותר מהקטורת''

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה, הארות והערות יתקבלו בברכה

ביטול

2 תגובות

  1. ברוך קלרמן הגב 28 בינואר 2022 בשעה 13:30

    בזכות ארגון דרשו ודף היומי בהלכה אני בעזרת ה' אדע איך לחיות כיהודי
    בראש ובראשונה יישר כח עצום להרה"ג ר' דוד הופשטטר ולכם כל הפעילים אתם עושים עבודת קודש, חזקו ואימצו תמשיכו לזכות את כלל ישראל בכל הדברים הטובים שרק דרשו יודע לעשות. לייקר את לימוד התורה ולייקר את לימוד ההלכה.

    • צוות אתר 'דרשו' הגב 30 בינואר 2022 בשעה 15:06

      ייש"כ!
      חיילך לאורייתא

פוסטים נוספים

הצטרפו לניוזלטר הייחודי שלנו
החדשים באתר
חוקת

צפו: הרב מנחם מנדל פומרנץ שליט''א לפרשת השבוע

פרשת חוקת

חוקת

צפו: שיעורו של הרב סיני הלברשטאם שליט"א לפרשת חוקת | תשפ"ב

לפרשת חוקת

הרב אייל אונגר

ואיך לחנך ילדים מתוך כפייה או מתוך הזדהות שלהם?

הרב אייל אונגר שליט"א: רגשות דמיונות ואמת ומה שביניהם

גלריות בחצרות החסידים

חברי מועצת גדולי התורה מתכנסים בירושלים

צילום: Olivier FItoussi/Flash90

קו השיעורים של 'דרשו'
כמה קבלת במבחן?
פרפראות לפרשת השבוע
צפו: בחצרות החסידים
כל שירי דרשו להאזנה
מבקש שלמה דסקל
00:00
--:--
  • 1. מבקש - שלמה דסקל
  • 2. הדרן - אברמי רוט ומקהלת שירה חדשה
  • 3. ולירושלים - שלמה דסקל
  • 4. כי יש בתורה - שלמה דסקל
  • 5. צמאה - אייזיק האניג
  • 6. בדברי תורה - הרב ירמיה דמן
  • 7. אחינו - אברמי רוט
  • 8. והוא א-לי - אלי לאופר, אפרים מנת, מקהלה
  • 9. דרשו - שלמה דסקל
  • 10. לדור - אברמי רוט
  • 11. ויהיו בנינו - סולן: רולי דיקמן. מקהלת בני בישיבות ומקהלת שירה חדשה
  • 12. מחרוזת פתיחה - אפרים מנת, ר' משה דמן, מקהלה.
  • 13. השבעתי - הרב ירמיה דמן ובנו ר' משה, אפרים מנת.
  • 14. מבקש - ר' יעקב דסקל
  • 15. כי יש בתורה - ר' משה דמן, מקהלה.
  • 16. אב הרחמים - הרב ירמיה דמן ובנו ר' משה.
  • 17. הדרן - ר' משה דמן, מקהלה.
  • 18. ולירושלים - ר' יעקב דסקל
  • 19. מחרוזת ריקודים - ר' יעקב דסקל
  • 20. תנא דבי - אייזיק האניג
  • 21. שערי צין - אלי הרצליך
  • 22. דרשו השם ועזו - שלמה כהן
  • 23. בתורה הקדושה - מקהלת מלכות
  • 24. ובמקהלות - מקהלת מלכות
  • 25. כנשר - אייזיק העניג
  • 26. ותערב לפניך - ירמיה דמן
  • 27. יתגבר כארי - שלמה כהן
  • 28. תנא דבי אליהו - אייזיק העניג
  • 29. שערי ציון - אלי הרצליך
  • 30. מה אשיב - אהרלה סמט
  • 31. כל העולם - אהרלה סמט
  • 32. אם היו - אהרלה סמט
  • 33. אנא אמצאך - שלמה כהן
  • 34. לולי תורתך - שלמה כהן
  • 35. מלך רופא נאמן - שלמה כהן
  • 36. צמאה נפשי - אייזיק העניג
  • 37. אתה הראת לדעת - אייזיק העניג
  • 38. כתר - אייזיק העניג
  • 39. ולירושלים - יענקי דסקל
  • 40. מעוז צור - שלמה כהן, אלי לאופר
  • 41. אחינו - אייזיק האניג
  • 42. מבקש - שלמה דסקל
  • 43. צמאה - אייזיק האניג
  • 44. כי יש בתורה - שלמה דסקל
  • 45. אני מאמין - יעקב דסקל
  • 46. ולירושלים - אייזיק האניג
  • 47. דרשו - שלמה דסקל
  • 48. קדשינו - יעקב דסקל
  • 49. והוא קלי - אלי לאופר, אפרים מנת
  • 50. לדור - אברהמי רוט
  • 51. דרשו ה' ועוזו
  • 52. ניגוני התעוררות
  • 53. מחרוזת: אבינו אב הרחמן, נר לרגלי, הנה אנוכי
  • 54. יהא רעווא
  • 55. מחרוזת: ימים על ימי מלך, כי אורך ימים, אשרי מי, אמת מה נהדר.
  • 56. כד יתבין
  • 57. אבינו מלכנו
  • 58. אורך ימים - סיום הש"ס תש"פ - אהרלה סמט, זאנוויל וינברגר
  • 59. בזכות התורה ולומדיה ינצל העולם - סיום הש"ס תש"פ - מוטי שטיינמץ
שאל את הרב לקראת שבת ש"ס אונליין חנות דרשו הישיבה הוירטואלית
  • תוכן ושיעורים באתר
    • דף היומי - הרב אורנשטיין
    • דף היומי - הרב שפרכר
    • דף היומי – הרב סגל
    • דף היומי באידיש – הרב סגל
    • דף היומי באנגלית – הרב לובינשטיין
    • דף היומי צרפתית – הרב מגנוז
    • דף היומי בהלכה – הרב זילברשטיין
    • דף היומי בהלכה אידיש –הרב סגל
    • הדף היומי בהלכה בצרפתית - הרב מגנוז
    • תקצירי הדף היומי – הרב דוד חיים קובלסקי שליט"א
    • שומעים ‘דרשו’
    • מסכת שביעית - משניות מבוארות
    • תקצירי הדף היומי בהלכה
    • Daf HaYomi de Halaja en Español
    • הלכה למעשה לשבת קודש
  • מידע לנבחני דרשו
    • שיעורי ‘דף היומי בהלכה’ ברחבי הארץ
    • תוכניות דרשו
    • המבחנים הבאים ב’דרשו’
    • רשימת מוקדי המבחנים
    • לוח מבחנים לשנת תשפ”ב
    • קנין הלכה מראי מקומות להורדה
    • לוח הדף היומי בהלכה להורדה
    • טופס רישום לתוכניות ומסלולים
    • לוח דף היומי בבלי
    • בדיקה אוטומטית ציונים מבחנים
    • 60 שניות מרתקות על הדף היומי
    • מבחן לדוגמא
  • שבת קודש
    • כניסת שבת ויציאת שבת ברחבי הארץ
    • לקראת שבת מלכתא
    • פרשת השבוע
    • הורדת עלונים לשבת
    • הלכה למעשה לשבת קודש
    • וידאו לקראת שבת
    • אוגדן עלוני השבת
    • סט לקראת שבת 5 כרכים
    • שו"ת בהלכות שבת
  • שומעים דרשו
    • שיעורי תורה
    • תכניות וראיונות
    • שירי דרשו
    • חגים ומועדים
    • הסיפור היומי
    • אירועי דרשו
    • הפותח בכל יום
    • פרשת השבוע
    • תפילת השל"ה
    • פרשת המן
    • ברכת המזון
    • נשמת כל חי
  • המיוחדים שלנו
    • חנות דרשו
    • שאל את הרב
    • על דא ועל הא
    • פרשת השבוע
    • 5 דברים שאולי לא ידעת עליהם
    • המוסר היומי
    • בחצרות החסידים
    • מאמרים
    • כתבות וראיונות
    • חדשות ‘דרשו’
    • חגים ומועדים
    • סגולות וישועות
    • וידאו לצפיה
    • וידאו שחייבים לראות
    • סיפורים קצרים
    • סיפורי צדיקים
משרדי דרשו
02-560-9000
פקס 02-6540269
כתובת למשלוח
דברי דואר: ת.ד. 39061, מיקוד 9139001
קו השיעורים של דרשו
077-2222-666 או 4992*
ייעוץ לבני הישיבות
1800-20-18-18
דרשו ארה''ב
1-888-534-7748
דרשו אנגליה
020-8050-2615
אתר דרשו הוקם ונבנה לזיכוי הרבים וללא כוונות רווח על ידי עמותת דרשו ד' ועוזו ע.ר. 580384931
כל הזכויות שמורות. לתשומת לבכם: על כל התמונות המוצגות באתר חלים זכויות יוצרים ואין להשתמש בכל שימוש שהוא ללא היתר בכתב.
Created by JewTech
גלילה לראש העמוד

לפתוח את היום ברגל ימין

הצטרפו למייל היומי של דרשו
מדהים, מרגש ומחזק.

לחץ כאן
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות
  • רקע בהיר
  • קו תחתי לקישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
  • מפת אתר