שאלה: מה הדינים במי שנוסע מעיר שבה פורים בי"ד לירושלים ששם פורים לשבת, וכן להיפך מי שנוסע מירושלים לשבת למקום שבו פורים בי"ד.
תשובה: יש בזה כמה פרטי דינים, ונבאר כמה כללים בקצור, ובכל דבר שמשתנה יש לעשות שאלת חכם, א. בן עיר שקרא מגילה במקומו ביום ששי מבני ברק לירושלים לשב"ק בפורים משולש ושאל את מרן החזו"א אם לומר על הניסים, והשיב לו החזו"א בזה"ל אפשר לומר על הניסים, וביאר הגרנ"ק דאף דיש ספק אם נעשה בן כרך יכול לומר על הניסים כיון שנמצא במקום שאומרים על הניסים,
ב. בחורי ישיבות שנוסעים לאחר שבת לברך אינם מתחייבים לא בסעודה ולא במשלוח מנות,
ג. בן כרך שרוצה לנסוע לשבת לעיר, יש בזה ספק בפוסקים האם בן כרך שביום י"ד הולך לעיר לט"ו נפטר מזה ומזה, ולצד זה אסור לעשות כן כדי לא לבטל מצות פורים, או שנשאר עליו חובת ט"ו, לכן לכתחילה ראוי שלא לנסוע מכרך לעיר לשבת, ובמקום צורך כתב בחוט שני שהואיל ואינו מפקיע מצות המגילה, שבין כך ובין כך קורא בי"ד וכן מקיים מתנות לאביונים, ולחזו"א גם משלוח מנות מקיימים ביום שישי, לכן אין איסור לנסוע לשבת, ויאמר על הניסים וגם יעשה ביום ראשון סעודת פורים ומשלוח מנות מספק.