דרשו
  • פרשת השבוע
    • חומש בראשית
      • בראשית
      • נח
      • לך לך
      • וירא
      • חיי שרה
      • תולדות
      • ויצא
      • וישלח
      • וישב
      • מקץ
      • ויגש
      • ויחי
    • חומש שמות
      • שמות
      • וארא
      • בא
      • בשלח
      • יתרו
      • משפטים
      • תרומה
      • תצווה
      • כי תשא
      • ויקהל
      • פקודי
    • חומש ויקרא
      • ויקרא
      • צו
      • שמיני
      • תזריע
      • מצורע
      • אחרי מות
      • קדושים
      • אמור
      • בהר
      • בחוקותי
    • חומש במדבר
      • במדבר
      • נשא
      • בהעלותך
      • שלח
      • קרח
      • חוקת
      • בלק
      • פנחס
      • מטות
      • מסעי
    • חומש דברים
      • דברים
      • ואתחנן
      • עקב
      • ראה
      • שופטים
      • כי תצא
      • כי תבוא
      • ניצבים
      • וילך
      • האזינו
      • וזאת הברכה
  • עלונים והורדות
    • העלאת עלון
    • הורדת עלונים לשבת
    • ברכות ותפילות להורדה
    • לוח הדף היומי בהלכה
    • קנין הלכה מראי מקומות להורדה
    • חבורת ש"ס מראי מקומות להורדה
  • הדף היומי בבלי
    • הרב אליהו אורנשטיין
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • מורחב – הרב מאיר שפרכר
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • אידיש – הרב אפרים סגל
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • עברית – הרב אפרים סגל
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • אנגלית – הרב יצחק לובינשטיין
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • אנגלית – הרב אליהו סטפנסקי
    • צרפתית – הרב יוסף מגנוז
    • עברית – הרב חיים שמרלר
    • אידיש – הרב חיים שמרלר
    • 60 שניות מרתקות על הדף היומי
    • מאורות הדף היומי
    • תקצירי הדף היומי – הרב דוד חיים קובלסקי שליט"א
    • תכנית הלימוד לבני הישיבות 'בזכות התורה'
  • הדף היומי בהלכה
    • שיעורי וידאו לצפיה ולהורדה
      • הרב אריה זילברשטיין – עברית
      • הרב אפרים סגל – אידיש
      • הרב אפרים סגל – עברית
    • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
      • הרב אריה זילברשטיין גירסא מקוצרת – עברית
      • הרב אריה זילברשטיין גירסא מלאה – עברית
      • הרב ישראל גנס – עברית
      • הרב אפרים סגל – אידיש
      • הרב מרדכי שלמה פריינד – אידיש
      • הרב יוסף מגנוז – צרפתית
    • סיכום הלכתי יומי
    • סיכום הלכתי שבועי
    • העלון החודשי
    • הניוזלטר היומי במייל
    • זוית הלכתית
  • דרשו מדיה
    • וידאו לצפיה
      • הרצאות וידאו על חגים ומועדים
      • פרשת השבוע
      • שעורי הדף היומי בהלכה
        • שיעורי הרב אריה זילברשטיין
        • שיעורי הרב אפרים סגל באידיש
      • שיעורי הדף היומי בבלי
        • שעורי הרב אליהו אורנשטיין
        • שיעורי הרב מאיר שפרכר
        • שיעורי הרב אפרים סגל באידיש
        • שיעורי הרב אפרים סגל בעברית
        • שיעורי הרב יצחק לובינשטיין באנגלית
      • שירים ומוזיקה
      • על דא ועל אה
      • החיזוק היומי עם הרב אליהו רבי שליט"א
      • החיזוק היומי עם הרב יואל ראטה שליט"א
      • הסיפור היומי המצולם
      • וידאו לקראת שבת
      • וידאו שחייבים לראות
    • שומעים ‘דרשו’
      • שיעורי הדף היומי בבלי
        • הרב אליהו אורנשטיין – עברית
        • הרב מאיר שפרכר – עברית
        • הרב אפרים סגל – עברית
        • הרב אפרים סגל – אידיש
        • הרב יצחק לובינשטיין – אנגלית
        • הרב יוסף מגנוז – צרפתית
      • שיעורי הדף היומי בהלכה
        • הרב אריה זילברשטיין גירסא מקוצרת- עברית
        • הרב אריה זילברשטיין גירסא מלאה – עברית
        • הרב ישראל גנס – עברית
        • הרב אפרים סגל – אידיש
        • הרב מרדכי שלמה פריינד – אידיש
        • הרב יוסף מגנוז – צרפתית
      • אירועי דרשו
      • תכניות וראיונות
      • פרשת השבוע
      • הפותח בכל יום
      • הסיפור היומי
      • שירי דרשו
      • חגים ומועדים
        • חנוכה
        • עשרה בטבת
        • טו בשבט
        • פורים
        • פסח
        • ספירת העומר
        • ל"ג בעומר
        • שבועות
        • י"ז בתמוז
        • תשעה באב
        • אלול
    • גלרית תמונות
  • אוצרות האתר
    • על הניסים
    • על דא ועל הא
    • כתבות וראיונות
      • קול העם
    • גדולי ישראל
      • יהלומים מגדולי ישראל
    • חגים ומועדים
      • ראש השנה
      • יום כיפור
      • סוכות
      • חנוכה
      • עשרה בטבת
      • ט"ו בשבט
      • פורים
      • פסח
      • ל"ג בעומר
      • ספירת העומר
      • חג השבועות
      • בין המצרים
      • תשעה באב
      • אלול
    • המוסר היומי
      • חפצים בחיים
      • קנין חכמה
    • סיפורי צדיקים
      • סיפורים קצרים
    • הלכה למעשה לשבת קודש
    • 5 דברים שאולי לא ידעת עליהם
    • סגולות וישועות
    • בחצרות החסידים
      • גלריות בחצרות החסידים
      • חלקינו בתורתך – דושנסקיא
      • תורתך שעשועי – תולדות אהרן
      • כי הם חיינו – ויזניץ
      • ועד קביעת עיתים לתורה – צאנז
      • יגדיל תורה – בעלזא
    • ימי הילולא של גדולי ישראל
  • חנות המבצעים שלנו
  • 0 פריטים₪0.00
  • בית היין
  • מידע לנבחני "דרשו"
  • חגים ומועדים
    • ראש השנה
    • יום כיפור
    • סוכות
    • חנוכה
    • עשרה בטבת
    • ט"ו בשבט
    • פורים
    • פסח
    • ל"ג בעומר
    • חודש אייר
    • חג השבועות
    • בין המצרים
    • תשעה באב
  • שאל את הרב
  • וידאו שחייבים לראות
  • חדשות ‘דרשו’
  • סגולות וישועות
  • צור קשר
    • אודות ‘דרשו’
    • טופס רישום לתוכניות ומסלולי הלימוד השונים של ‘דרשו’
    • הפותח בכל יום – המייל היומי של דרשו
"הסיפור התפרסם והכה גלים..."
"הנהג נסע שלא כחוק, אבא ביקש מיד לרדת באמצע הדרך..."
החזון איש נהנה ממנו מאוד, וכשסיימו אמר לו: "אינך צריך ניתוח כלל"
לשאלת המנהל, השיבה: "אינני רוצה לחלל שבת, ועל כן אני עוזבת"
"טוב שפגשתי אותך. כמעט קיבלתי היום התקף לב באמצע רחוב רבי עקיבא..."
"אני שומע את השיר ברמקול, אך לא מצליח להבין את המילים!"
לאחר שירד הטרמפיסט, הבחין השליח לתדהמתו כי המעטפה נעלמה..
'השרת של הישיבה' נכנס לחדר-השיעורים והתחיל למסור שיעור...
לתדהמתם, החתן אמר: "איני מוכן לוותר, לא אשלם לו אפילו לא שקל נוסף!"
"אולי תוכל לשיר לי כמה פיוטים תימניים? – אני אשלם לך לפי מונה"...
דף הבית מאמרים פרשת שבוע שמות צפו: מסר חסידי מאת הרב מנחם מנדל פומרנץ שליט"א

צפו: מסר חסידי מאת הרב מנחם מנדל פומרנץ שליט"א

מסר חסידי לפרשת שמות • ובלבד שתתן ידך ואצבעך עמנו
כ"ג טבת תשפ"א
הצטרפו למייל היומי הצטרפו ללומדי הדף היומי בהלכה

ובלבד שתתן ידך ואצבעך עמנו

אחד החסידים של ה"בית אברהם" מסלונים זיע"א היה עני מרוד. ברוב השתוקקות שהייתה לו לנסוע אל הרבי ל"ימים נוראים" היה החסיד אוסף פרוטה לפרוטה לצורך מטרה זו במשך כל השנה כולה.

שנה אחת, לא הצליח להשיג אפילו את הפרוטות המעטות, וכשהגיע חודש אלול ראה את המצב שאין בידו כסף עבור הנסיעה לרבי. התחזק החסיד ואמר לעצמו: אמנם אין בידי כסף עבור הנסיעה שהייתה נעשית ברכבת, אך אין זה פוטר אותי מלהתכונן אל הנסיעה כהרגלי.

הכין את עצמו בהכנה דרבה, התכונן בלב ונפש כאילו הוא עומד לנסוע, ומרוב השתוקקות ורצון ואמונה, הכין לעצמו את כל צרכי הנסיעה, ארז את החבילה והלך אל תחנת הרכבת. כשהוא יושב שם, לפתע הוא מבחין בשטר כסף גדול זרוק למרגלותיו, סכום שיש בו עבור תשלום כל הנסיעה. הבין החסיד כי נעשה כאן נס עבורו ומשמים הזמינו בידו את דמי הנסיעה ותיכף עלה על הרכבת…!

היו חסידים מספרים את הסיפור ואומרים: החידוש בסיפור זה אינו בנס שנעשה לאותו חסיד, שהרי ברור לכל שהקב"ה הוא כל-יכול, אלא החידוש הוא בהנהגתו של החסיד, שלא נתן לייאוש לאחוז בו אלא עשה כל מה שבכוחו, ומשמים סייעו בידו להשלים מחשבתו הטובה.

*

המדרש מספר (קהלת רבה א א): מעשה ברבי חנינא בן דוסא שראה בני עירו מעלין נדרים ונדבות לירושלים. אמר: הכל מעלין לירושלים נדרים ונדבות, ואני איני מעלה דבר. מה עשה. יצא למדברה של עירו וראה שם אבן אחת, ושבבה וסיתתה ומירקה. ואמר: הרי עלי להעלותה לירושלים. בקש לשכור לו פועלים. נזדמנו לו חמשה בני אדם. אמר להן: מעלין לי אתם אבן זו לירושלים, אמרו לו: תן לנו חמשה סלעים ואנו מעלים אותה לירושלים. בקש ליתן להם ולא נמצא בידו דבר לשעה. הניחוהו והלכו להם. זימן לו הקב"ה חמשה מלאכים בדמות בני אדם. אמר להם: אתם מעלין לי אבן זו. אמרו לו: תן לנו חמשה סלעים ואנו מעלין לך אבנך לירושלים, ובלבד שתתן ידך ואצבעך עמנו. נתן ידו ואצבעו עמהם, ונמצאו עומדים בירושלים. בקש ליתן להם שכרן ולא מצאן. נכנס ללשכת הגזית ושאל בשבילם. אמרו לו: דומה שמלאכי השרת העלו אבנך לירושלים, וקראו עליו המקרא הזה, 'חזית איש מהיר במלאכתו לפני מלכים יתיצב', קרי ביה 'לפני מלאכים יתיצב'. עד כאן לשון המדרש.

מעשה זה טעון הסבר: מה עלתה על דעתו של רבי חנינא בן דוסא לגשת אל המלאכה ולסתת את האבן, והרי יודע היה בעצמו שאין בידו לפורטה אפילו שוה פרוטה ואין לו כל אפשרות להעלות את האבן לירושלים, שכן מי יעלה זאת עבורו חנם אין כסף, ומדוע איפוא טרח והתייגע רבי חנינא בן דוסא לסתת ולהכין את האבן לבית המקדש כשבדרך הטבע אין לו את היכולת להוציא מחשבתו הטובה מהכוח אל הפועל.

התשובה לשאלה היא מוסר-השכל גדול עבורנו, כי אכן חובה על האדם לעשות את כל מה שבכוחו ואפשרותו, בלי לתת אל דעתו ומחשבתו איך יושלם הדבר, ואין לו לאדם לצמצם את שאיפותיו אל מסגרת היכולת הטבעית שלו, כי אכן בסופו של דבר יקוים בו דברי הכתוב (תהלים נז ג): 'לק-ל גומר עלי'.

והנה כך כתב הרה"ק השפת אמת (ליקוטים – קהלת): פירוש זה, כי זה רבי חנינא בן דוסא ידע כי לא יוכל להעלות האבן לירושלים אך מגודל הרצון שהיה לו נדר להעלותו, והוא כנ"ל שמסלק כל הנגיעות במסירת נפש. וממילא מי שמוסר נפשו עבור דבר ה' בוודאי כל יכול הכל אף מה שאינו על פי הטבע, ודבר זה צריך האדם לידע ולהאמין כי כן כתוב במדרש הכל בחזקת סומין עיין שם גבי בארה של הגר וכו', שכל ענין שבעולם יכול להיות ורק שהטבע מסתיר דברים שלמעלה מהטבע, ואם הוא לשם שמים והאדם מוסר נפשו עד שהוא ממש חוץ מהטבע, אם כן נעשה הטבע עצמו אצלו למעלה מן הטבע, ונמצא הדבר ההוא גם בתוך הטבע אצלו, שהטבע נתהפך אצלו להיות בלמעלה מהטבע כנ"ל.

אומר השפת אמת, לכן המדרש קורא על המעשה הזה של רבי חנינא בן דוסא את הפסוק "חזיתי איש מהיר במלאכתו", שמי שעושה כך, הוא נעשה "איש מהיר", כמו שיש רכב שנוסע במהירות מסוימת, ורכב מהיר נוסע יותר מהר, ורכבת יותר מהר, ומטוס עוד יותר מהר, כך האדם שהולך במסלול זה, מגיע קדימה מהר מאוד, הוא מצליח להשיג מה שאחרים לא מסוגלים, גם מה שלמעלה מדרך הטבע, כי הוא הולך במסלול המהיר, מסלול שמעל לדרך הטבע, ממילא אין לו שום מניעה. אדם כזה באמת ראוי להיקרא "לפני מלכים יתייצב" – הוא הרי למעלה מהטבע.

רעיון דומה מביא גיסו של ה"שפת אמת", בעל ה"שפתי צדיק" (השפתי צדיק היה חתן של רבי אברהם מרדכי מוורשא, אבא של ה"שפת אמת"), בשם החידושי הרי"מ ('שפתי צדיק' פסח אות לז):

"על ידי גודל התשוקה שיגע – רבי חנינא בן דוסא – בעצמו, בסיתות וכרכום, על ידי זה נפתחה לו ישועה משמים לצוות למלאכי השרת להעלות האבן וגם אותו לירושלים, כן תמיד בכל עובד השי"ת יהיה קודם מלא התלהבות ותשוקה בענייני עבדות השי"ת, אף שרחוק מהשכל שיוכל לגמור. וכן לכל הרוצה באמת לעבוד השי"ת, אחר שמייגע בכל יכולתו מסייעים משמים."

*

כשמתבוננים יש כאן עומק נוסף.

יש אדם שמוכן להשתדל, אבל לפחות עבור משהו רציני. יאמר בחור, אם אוכל להיות מהמצטיינים, לקבל תעודה הכי טובה, אני משתדל. אבל להשתדל כדי להצליח בסוף להיות בינוני, איזה טעם יש לזה…

הרבה יותר קל להשתדל בידיעה שהתרומה שלך בונה עכשיו את הישיבה, מהשתדלות לתת עוד כמה שקלים, איזה ערך יש לזה כבר. עבור זה להתאמץ?!

מרבי חנינא בן דוסא למדנו שההפך הוא הנכון!

הוא לא מצא מרגלית או אבן טובה ועליה עבד ועמל, אלא מה שהיה לו. אם אין כלום, לוקחים סתם אבן, בוא ננסה לסתת, לייפות, לשייף, להחליק, ללטש, נשתדל, נתאמץ, לפחות משהו קטן להביא. והדבר הזה מצא חן בשמים ונשלחו לו מלאכי השרת לסייע לו.

אפשר כי לפי זה נוכל להבין את הלשון שאמרו המלאכים לרבי חנינא בן דוסא 'ובלבד שתתן ידך ואצבעך עמנו', והרי הלשון זקוק לביאור: הרי בכלל יד כלול גם האצבע, ואם הוא נותן יד הרי שבוודאי הוא נותן גם את האצבע.

אולם נראה כי בלשון מדוקדק זה באו להודיענו כי אל יפול האדם ברוחו לומר, אם אין אני מצליח להשתדל בעצמי במידה גדושה ומרובה שוב אין בכך תועלת, אלא יש לו לידע כי אפילו אם אין הוא פותח פתח אלא 'כחודו של מחט' כבר הקב"ה יפתח כנגדו פתח כפתחו של אולם, וזהו 'ובלבד שתתן ידך', לכתחילה, וגם אפילו אם תתן 'אצבעך' גרידא, כשזה כל מה שביכולתך, הרי שדי בכך להמשיך מהשמים שפע ברכה והצלחה.

*

הקשר לפרשת השבוע ברור ומובן. "וַתֵּרֶד בַּת פַּרְעֹה לִרְחֹץ עַל הַיְאֹר וְנַעֲרֹתֶיהָ הֹלְכֹת עַל יַד הַיְאֹר וַתֵּרֶא אֶת הַתֵּבָה בְּתוֹךְ הַסּוּף וַתִּשְׁלַח אֶת אֲמָתָהּ וַתִּקָּחֶהָ" (שמות ב ה). כולם מכירים את דרשת חז"ל שרש"י מביא, שנשתרבבה אמתה אמות הרבה. היד שלה התארכה למעלה מדרך הטבע, כי אפילו שהיא לא ידעה בתחילה שיהיה מעשה נס פלא כזה, אבל מרוב רצון ותשוקה היא הושיטה את היד. איזה משמעות יש להושיט יד למרחקים, ואיזה סיכוי יש לזה, אבל הרצון גבר על הכל, והיא הושיטה את היד, ועל ידי זה בא הנס!

הרעיון הזה מופיע הרבה בספרים רבותינו. אם באמת הייתה התיבה של משה רבינו כל כך רחוקה, איך עלה על דעתה של בת פרעה, לשלוח יד לשם, ומאיפה ידעה שייעשה לה נס גדול כזה – – –

אלא הלימוד מכאן עבורנו הוא, שאין לאדם למנוע עצמו מהשתדלות, לאחד נראה שההצלחה בלימוד רחוקה ממנו, אחד בעבודת המידות או בכל עניין אחר. ומה העצה? משתדלים! מנסים, רוצים, רוצים מאוד, ובבחינת "המתחיל במצוה אומרים לו גמור", מסייעים בידו משמים, וכמו שכבר הזכרנו את הפסוק "לק-ל גומר עלי".

*

החידושי הרי"מ אמר חידוש עצום. בפסח שני אומרת התורה, שהיו אנשים טמאים לנפש אדם, ולא יכלו לעשות הפסח ביום ההוא. ברור שהם לא יכולים לעשות את קרבן פסח, הם הרי טמאים. באים האנשים למשה רבינו, "למה ניגרע". מה הפירוש "למה", הם אמרו בעצמם "אנחנו טמאים לנפש אדם", אתם אומרים לבד את התירוץ למה אתם לא יכולים, מה זה למה, למה ניגרע. עוד יותר, הרי יש לנו כלל של "אונס רחמנא פטריה" אז הם בכלל פטורים, ומה הם רוצים עכשיו.

אמר החידושי הרי"ם: הם השתוקקו בכל לבם להקריב. הם יודעים שהם טמאים, אבל הם רוצים. הם באו למשה רבינו, בכל הלב הם רצו, "זה הלך להם בחיים". אומר החידושי הרי"ם: "ועל ידי השתוקקות זו פעלו מצוה חדשה"…

עד כדי כך כח הרצון.

*

זה נקרא רצון. כשרוצים באמת, לא סתם לומר "אני רוצה".

חסיד אחד הגיע אל רבו הרה"ק רבי מנחם נחום משטפנשט זי"ע ליום טוב. כשנכנס לקבל "ברכת שלום" אמר החסיד לרבי, שגם פלוני רצה לבוא אך מסיבות שונות לא הספיק להגיע.

כנראה הרבי משטפנשט ראה שפלוני לא באמת רצה. ואמר: "שאתה רצית לבוא את זה אני יודע [שהרי הגעת], אבל מה שהוא רצה לבוא זאת אינני יודע…". והתכוון לומר שאם היה לו רצון חזק ואמיתי לבוא היה מגיע, וכנראה שהיה לו חסרון ברצון ולכן מצא לעצמו טענת אונס שמנעה אותו מלבוא.

*

אף אחד לא מבטיח שכל אחד שירצה תשתרבב ידו למרחקים כמו בתיה בת פרעה. אבל אדרבה, עצם זה שרוצים, זה לא רק מביא את התוצאה המיוחלת, אלא הרצון עצמו הוא דבר גדול ועצום בזכות עצמו.

במשא הספד שנשא הרבי ה"פני מנחם" זכותו יגן עלינו, על המשגיח הנודע רבי גודל אייזנר זצ"ל, אמר ה"פני מנחם" ששמע מר' אברהם מוקוטובסקי ז"ל, בשם האמרי אמת זיע"א, הסבר על מאמר החיד"א 'אין לך דבר העומד בפני הרצון' (אגב, זה אחד המאמרים ששגורים בפי הכל כמו מאמר חז"ל, המקור הוא לכאורה החיד"א, אבל יש לשון הזוהר הקדוש "כל מילין דעלמא לא תליין אלא ברעותא").

על כל פנים, שאל ה"אמרי אמת", מה הכוונה "אין דבר העומד בפני הרצון", האם אדם יכול לעשות כל דבר אם רק ירצה? ברור שלא. הרי כוחותיו של האדם מוגבלים. ובפירוש מצאנו בחז"ל "חישב אדם לעשות מצוה ונאנס ולא עשאה" ומה הפירוש אין דבר העומד בפני הרצון?

אלא, ביאר ה"אמרי אמת": הכוונה ההיפך, "אין לך דבר העומד בפני הרצון", זאת אומרת לרצות אפשר תמיד, אין שום דבר שמעכב את הרצון. ולכן אומרים לאדם: ניחא, לא יכולת לעשות, אבל מדוע לפחות לא רצית, הרי גם רבי חנינא בן דוסא לא יכול היה לעשות, אולם הוא לפחות רצה.

וכך מפרש הרבי ה"לב שמחה", בשם ה"אמרי אמת", את מה שאומרים בתפילת מוסף "ושעירי עיזים נעשה ברצון", שהכוונה גם על הזמן הזה, אפילו כשאין בית המקדש ואי אפשר לעשות זאת במעשה, לכל הפחות נעשה את זה ברצון, "נעשה ברצון – עם הרצון", הרצון עצמו עולה לריח ניחוח, לרצות תמיד אפשר.

וכמו שמביא הפני מנחם בשם מקובלים, ש"צנור" אותיות "רצון", כשבית המקדש היה קיים היה צנור והשפעה, והיום יש את ה"רצון".

ועל ידי הרצון הטוב, נגיע בעזרת ה' להרבה דברים טובים.

הרב מנחם מנדל פומרנץ פרשת שמות

אולי גם יעניין אותך

"יראתי שמא לא אעצור כח, לראות איך שני צדיקים אלה נפגשים בערב היום הקדוש"
הגוי לא רצה להתגייר כי לא הבין את הגמרא
דבר שמשתמשים בו - מתבלה...
ניסוי מרתק: האם אפשר לשמוע קול של צרצר ברחוב ניו-יורקי סואן?
מתי הר סיני היה נחשב כארץ ישראל?
"הרבי יכול לרשום כל סכום עד שבע ספרות"
"הסיפור התפרסם והכה גלים..."
"הנהג נסע שלא כחוק, אבא ביקש מיד לרדת באמצע הדרך..."
החזון איש נהנה ממנו מאוד, וכשסיימו אמר לו: "אינך צריך ניתוח כלל"
לשאלת המנהל, השיבה: "אינני רוצה לחלל שבת, ועל כן אני עוזבת"
"טוב שפגשתי אותך. כמעט קיבלתי היום התקף לב באמצע רחוב רבי עקיבא..."
"אני שומע את השיר ברמקול, אך לא מצליח להבין את המילים!"
לאחר שירד הטרמפיסט, הבחין השליח לתדהמתו כי המעטפה נעלמה..
'השרת של הישיבה' נכנס לחדר-השיעורים והתחיל למסור שיעור...
לתדהמתם, החתן אמר: "איני מוכן לוותר, לא אשלם לו אפילו לא שקל נוסף!"
"אולי תוכל לשיר לי כמה פיוטים תימניים? – אני אשלם לך לפי מונה"...
"הסיפור התפרסם והכה גלים..."
"הנהג נסע שלא כחוק, אבא ביקש מיד לרדת באמצע הדרך..."
החזון איש נהנה ממנו מאוד, וכשסיימו אמר לו: "אינך צריך ניתוח כלל"
לשאלת המנהל, השיבה: "אינני רוצה לחלל שבת, ועל כן אני עוזבת"
"טוב שפגשתי אותך. כמעט קיבלתי היום התקף לב באמצע רחוב רבי עקיבא..."
"אני שומע את השיר ברמקול, אך לא מצליח להבין את המילים!"
לאחר שירד הטרמפיסט, הבחין השליח לתדהמתו כי המעטפה נעלמה..
'השרת של הישיבה' נכנס לחדר-השיעורים והתחיל למסור שיעור...
לתדהמתם, החתן אמר: "איני מוכן לוותר, לא אשלם לו אפילו לא שקל נוסף!"
"אולי תוכל לשיר לי כמה פיוטים תימניים? – אני אשלם לך לפי מונה"...

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה, הארות והערות יתקבלו בברכה

ביטול

פוסטים נוספים

הצטרפו לניוזלטר הייחודי שלנו
החדשים באתר
במדבר

שוב עצר הרוכל משטף דיבורו, אולם הפעם – נראתה דמעה שקופה ונרגשת בזווית עינו

וכיצד הצליח בניין מכובד לרפא ולהבריא לחלוטין?

במדבר

בהגיעו אל הפסוק "נודע בשערים בעלה בשבתו עם זקני ארץ" ראוהו נעצר, מהרהר, כאילו נעצב, ובעיניו מנצנצת דמעה...

'למה ניתנה תורה במדבר? לומר לך! שאין אדם קונה את התורה עד שיעשה עצמו הפקר כמדבר'

במדבר

אחרי ברכת המזון הגברים נותנים ידיים זה לזה ורוקדים ריקוד עייף מסביב לשולחן

מתוך הרצאה של מגיד המישרים הג"ר אברהם מרדכי מלאך שליט"א, בענייני חינוך הילדים. ומעשה נורא שסיפר רבינו החיד"א

במדבר

וישב על יד הבימה ולמד בדבקות עצומה עד שלפתע ראיתי אש מתלקחת שמקיפה אותו...

הגאון רבי ראובן אלבז שליט"א על ה'מדבר' - המפתח לשלום בית

קו השיעורים של 'דרשו'
כמה קבלת במבחן?
פרפראות לפרשת השבוע
צפו: בחצרות החסידים
כל שירי דרשו להאזנה
מבקש שלמה דסקל
00:00
--:--
  • 1. מבקש - שלמה דסקל
  • 2. הדרן - אברמי רוט ומקהלת שירה חדשה
  • 3. ולירושלים - שלמה דסקל
  • 4. כי יש בתורה - שלמה דסקל
  • 5. צמאה - אייזיק האניג
  • 6. בדברי תורה - הרב ירמיה דמן
  • 7. אחינו - אברמי רוט
  • 8. והוא א-לי - אלי לאופר, אפרים מנת, מקהלה
  • 9. דרשו - שלמה דסקל
  • 10. לדור - אברמי רוט
  • 11. ויהיו בנינו - סולן: רולי דיקמן. מקהלת בני בישיבות ומקהלת שירה חדשה
  • 12. מחרוזת פתיחה - אפרים מנת, ר' משה דמן, מקהלה.
  • 13. השבעתי - הרב ירמיה דמן ובנו ר' משה, אפרים מנת.
  • 14. מבקש - ר' יעקב דסקל
  • 15. כי יש בתורה - ר' משה דמן, מקהלה.
  • 16. אב הרחמים - הרב ירמיה דמן ובנו ר' משה.
  • 17. הדרן - ר' משה דמן, מקהלה.
  • 18. ולירושלים - ר' יעקב דסקל
  • 19. מחרוזת ריקודים - ר' יעקב דסקל
  • 20. תנא דבי - אייזיק האניג
  • 21. שערי צין - אלי הרצליך
  • 22. דרשו השם ועזו - שלמה כהן
  • 23. בתורה הקדושה - מקהלת מלכות
  • 24. ובמקהלות - מקהלת מלכות
  • 25. כנשר - אייזיק העניג
  • 26. ותערב לפניך - ירמיה דמן
  • 27. יתגבר כארי - שלמה כהן
  • 28. תנא דבי אליהו - אייזיק העניג
  • 29. שערי ציון - אלי הרצליך
  • 30. מה אשיב - אהרלה סמט
  • 31. כל העולם - אהרלה סמט
  • 32. אם היו - אהרלה סמט
  • 33. אנא אמצאך - שלמה כהן
  • 34. לולי תורתך - שלמה כהן
  • 35. מלך רופא נאמן - שלמה כהן
  • 36. צמאה נפשי - אייזיק העניג
  • 37. אתה הראת לדעת - אייזיק העניג
  • 38. כתר - אייזיק העניג
  • 39. ולירושלים - יענקי דסקל
  • 40. מעוז צור - שלמה כהן, אלי לאופר
  • 41. אחינו - אייזיק האניג
  • 42. מבקש - שלמה דסקל
  • 43. צמאה - אייזיק האניג
  • 44. כי יש בתורה - שלמה דסקל
  • 45. אני מאמין - יעקב דסקל
  • 46. ולירושלים - אייזיק האניג
  • 47. דרשו - שלמה דסקל
  • 48. קדשינו - יעקב דסקל
  • 49. והוא קלי - אלי לאופר, אפרים מנת
  • 50. לדור - אברהמי רוט
  • 51. דרשו ה' ועוזו
  • 52. ניגוני התעוררות
  • 53. מחרוזת: אבינו אב הרחמן, נר לרגלי, הנה אנוכי
  • 54. יהא רעווא
  • 55. מחרוזת: ימים על ימי מלך, כי אורך ימים, אשרי מי, אמת מה נהדר.
  • 56. כד יתבין
  • 57. אבינו מלכנו
  • 58. אורך ימים - סיום הש"ס תש"פ - אהרלה סמט, זאנוויל וינברגר
  • 59. בזכות התורה ולומדיה ינצל העולם - סיום הש"ס תש"פ - מוטי שטיינמץ
שאל את הרב לקראת שבת ש"ס אונליין חנות דרשו הישיבה הוירטואלית
  • תוכן ושיעורים באתר
    • דף היומי - הרב אורנשטיין
    • דף היומי - הרב שפרכר
    • דף היומי – הרב סגל
    • דף היומי באידיש – הרב סגל
    • דף היומי באנגלית – הרב לובינשטיין
    • דף היומי צרפתית – הרב מגנוז
    • דף היומי בהלכה – הרב זילברשטיין
    • דף היומי בהלכה אידיש –הרב סגל
    • הדף היומי בהלכה בצרפתית - הרב מגנוז
    • תקצירי הדף היומי – הרב דוד חיים קובלסקי שליט"א
    • שומעים ‘דרשו’
    • מסכת שביעית - משניות מבוארות
    • תקצירי הדף היומי בהלכה
    • Daf HaYomi de Halaja en Español
    • הלכה למעשה לשבת קודש
  • מידע לנבחני דרשו
    • שיעורי ‘דף היומי בהלכה’ ברחבי הארץ
    • תוכניות דרשו
    • המבחנים הבאים ב’דרשו’
    • רשימת מוקדי המבחנים
    • לוח מבחנים לשנת תשפ”ב
    • קנין הלכה מראי מקומות להורדה
    • לוח הדף היומי בהלכה להורדה
    • טופס רישום לתוכניות ומסלולים
    • לוח דף היומי בבלי
    • בדיקה אוטומטית ציונים מבחנים
    • 60 שניות מרתקות על הדף היומי
    • מבחן לדוגמא
  • שבת קודש
    • כניסת שבת ויציאת שבת ברחבי הארץ
    • לקראת שבת מלכתא
    • פרשת השבוע
    • הורדת עלונים לשבת
    • הלכה למעשה לשבת קודש
    • וידאו לקראת שבת
    • אוגדן עלוני השבת
    • סט לקראת שבת 5 כרכים
    • שו"ת בהלכות שבת
  • שומעים דרשו
    • שיעורי תורה
    • תכניות וראיונות
    • שירי דרשו
    • חגים ומועדים
    • הסיפור היומי
    • אירועי דרשו
    • הפותח בכל יום
    • פרשת השבוע
    • תפילת השל"ה
    • פרשת המן
    • ברכת המזון
    • נשמת כל חי
  • המיוחדים שלנו
    • חנות דרשו
    • שאל את הרב
    • על דא ועל הא
    • פרשת השבוע
    • 5 דברים שאולי לא ידעת עליהם
    • המוסר היומי
    • בחצרות החסידים
    • מאמרים
    • כתבות וראיונות
    • חדשות ‘דרשו’
    • חגים ומועדים
    • סגולות וישועות
    • וידאו לצפיה
    • וידאו שחייבים לראות
    • סיפורים קצרים
    • סיפורי צדיקים
משרדי דרשו
02-560-9000
פקס 02-6540269
כתובת למשלוח
דברי דואר: ת.ד. 39061, מיקוד 9139001
קו השיעורים של דרשו
077-2222-666 או 4992*
ייעוץ לבני הישיבות
1800-20-18-18
דרשו ארה''ב
1-888-534-7748
דרשו אנגליה
020-8050-2615
אתר דרשו הוקם ונבנה לזיכוי הרבים וללא כוונות רווח על ידי עמותת דרשו ד' ועוזו ע.ר. 580384931
כל הזכויות שמורות. לתשומת לבכם: על כל התמונות המוצגות באתר חלים זכויות יוצרים ואין להשתמש בכל שימוש שהוא ללא היתר בכתב.
Created by JewTech
גלילה לראש העמוד

לפתוח את היום ברגל ימין

הצטרפו למייל היומי של דרשו
מדהים, מרגש ומחזק.

לחץ כאן
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות
  • רקע בהיר
  • קו תחתי לקישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
  • מפת אתר