הכל הולך אחר העובד
סדר יומו של מרן הגר"ש ואזנר זצ"ל באותן שנות עמל והתמסרות לתורה, בימי הבחרות בישיבת 'חכמי לובלין', החל בשעה שתיים לפנות בוקר. אז הוא קם לעבודת בוראו. את הסיבה לקומו לעבודת הבורא בשעה כה מוקדמת, סיפר בנו הרה"ג רבי בן ציון שליט"א. היה זה בעקבות הנהגתו של האדמו"ר האמרי אמת מגור זצוק"ל, ומעשה שהיה כך היה:
אבא סיפר כי זכה לראות את הרבי ה"אמרי אמת" מגור זצוק"ל בווינה, בימי הכנסיה הגדולה השניה שהתקיימה בווינה תרפ"ט (אבא היה אז בן שש עשרה), כאשר התארח בביתו של רבי משה שרייבר, נכד מרן ה"חתם סופר" זי"ע, שהיה מחשובי חסידי גור. את אבא הפליא דברים שראה אצלו:
עמדו בתור יהודים נשואי פנים, וגם אבא המתין בסבלנות לתורו. והנה הגיעה השעה תשע וחצי בלילה. יצא הגבאי והודיע כי תם ונשלם להיום. הדלת נסגרה והרבי פנה למנוחת לילה. האורחים הווינאים התפלאו עד מאד. הגבאי הסביר להם כי הרבי נוהג לפנות לישון מוקדם בשעה עשר בערב, כדי לקום בשעה שתיים לפנות בוקר לעבודת בוראו.
רבינו גמר אז בדעתו, כי אם הרבי מגור אשר לשמו ולזכרו חלים כל יהודי תבל, מסיים את סדר יומו בשעה כה מוקדמת, ומתחיל בו למחרת כבר קודם אור הבוקר, אות הוא כי כך היא דרכו של עובד ה'. מני אז, הפכה מתכונת זו לסדר יומו, בה נהג בעקביות משך יותר מתשעים שנה, למעט מקרים חריגים כמובן…
(מתוך הספר 'ולא שבט הלוי בלבד')