מעשה נורא מספר הרה"ג רבי נפתלי זילברצווייג שליט"א, על אחת שעברה את
שנות ה'מלחמה' הנוראה באושוויץ בסבל רב, ולאחר שנות הרס עולם בנתה את ביתה בעיר 'באי' שבצרפת ולא זכתה להיפקד בבנים.
והנה באחד מערבי שבתות הכינה מאכלי השבת, ויצאה לשוק כשהיא משארת קדירה על הכירה, בכדי שיתבשל המאכל על האש, ובינתיים יצאה לשוק לרכוש דבר מה, אדהכי והכי נאחזה האש בארון עץ שבמטבח ובתוך זמן קצר גדלה ה'בערה' וכמעט כל הבית ותכולתו היו למאכולת אש.
לא ידעו השכנים היאך תחזיק אומללה זו את עצמה לנוכח הנזק הגדול, כי עד שבקושי הצליחה לשקם במעט את הריסות חייה נוסף לה עוד הרס על הרס, ומיהרו בבהלה לעבר מעונו של הגה"צ רבי מרדכי פאגערמאנסקי זצ"ל שהתגורר בסמוך לדרוש בעצתו, כיצד לבשר לאומללה זו שעדיין אינה יודעת שנחרב ביתה וכל עולמה. שקע רבי מרדכי בהרהוריו, ולאחר מכן אמר, המתינו לה בקרבת מקום בטרם תיכנס אל הבית ותראה מה שאירע, ותספרו לה שהבית עלה בלהבות, ותוסיפו לומר לה, שאם תקבל את הייסורים באהבה ובשמחה ולא תוציא אפילו אנחה אחת מפיה – אני מבטיח לה כי תזכה להיפקד בבנים למעלה מדרך הטבע.
ומיהרו לעמוד על יד הבית והמתינו עד שתשוב, ואמרו לה ככל אשר אמר להם רבי מרדכי. שמעה וקיבלה ובגבורת נפש ובכוחות על טבעיים חשקה שפתיים ואפילו לא נאנחה. ומסיים רבי נפתלי, אני הוא בן שלה, שלפקודת השנה לאחר השריפה נולד לה בת, ולאח"כ נולדה עוד בת, ואני הוא הילד השלישי שלה…
והנה לכל איש באשר הוא יש רגעים קשים או מקרי הפסד עצומים וכיו"ב – ידע זה האיש כי שני דרכים לפניו, או לבכות ולהתאונן על מצבו כי רע ומר גורלו… או
לקבל את הדין באהבה ומתוך אמונה, ועי"ז ימשיך על עצמו הנהגת רחמים וחסדים למעלה למעלה מדרך הטבע בדבר ישועה ורחמים, והנבון ישכיל לבחור בטוב.
(באר הפרשה)