הרה"ג רבי יוסף חיים גבריאל שליט"א על העמוד היומי
כשיצאה לאור הבשורה הנפלאה של 'העמוד היומי' היה ברור לי שאני בתוכנית הזאת ומאמצה אל לבי יהיה אשר יהיה, כי היא בדיוק מה שהיה חסר לי: דבר ראשון כמות החומר היומית, ש'ניתנת לעיכול' וללמידה ברוגע ובנחת ומבלי להיות בלחץ כל הזמן של חוסרים והשלמות. דבר שני זה מטריית הענק של ארגון 'דרשו' שזה גם מחייב גדול וגם תוכנית סדורה היטב עם כלי עזר נפלאים ומיוחדים בצורת חוברות 'עיון העמוד' ומבחנים בכמה רמות של לימוד. וכגודל הציפיה גודל ההצלחה בסייעתא דשמיא. אני לומד את העמוד היומי בחברותא, פעמים שזמן הלימוד קצר, פעמים שזמן הלימוד ארוך יותר, הכל לפי הענין, יש עמודים שדורשים התעמקות גדולה יותר, ויש פחות, וברוך השם יש תחושה של לימוד מוצלח עם הבנה טובה של החומר הנלמד.
דבר נפלא שקרה לי בלימוד העמוד היומי לאחר שהתוודעתי לדברי מרן פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א בשם החפץ חיים בגודל מעלת וחיוב החזרה על מה שלומדים, לא מיבעי ש'הלומד ואינו חוזר כזורע ואינו קוצר, אלא כל ענין ה'חזרה' של ארבע פעמים הוא חלק בלתי נפרד ממצות תלמוד תורה הבסיסית ולא כתוספת, ואכן כחברותא לקחנו ענין זה כחלק רכזי בלימוד המשותף של חזרה על דפי הגמרא, עד שמסכת ברכות זכינו לסיימה בשנית בערב פסח וכנהוג לבכורות הרוצים להימנע מתענית זו בערב פסח.