דרשו
  • פרשת השבוע
    • בראשית
      • בראשית
      • נח
      • לך לך
      • וירא
      • חיי שרה
      • תולדות
      • ויצא
      • וישלח
      • וישב
      • מקץ
      • ויגש
      • ויחי
    • שמות
      • שמות
      • וארא
      • בא
      • בשלח
      • יתרו
      • משפטים
      • תרומה
      • תצווה
      • כי תשא
      • ויקהל
      • פקודי
    • ויקרא
      • ויקרא
      • צו
      • שמיני
      • תזריע
      • מצורע
      • אחרי מות
      • קדושים
      • אמור
      • בהר
      • בחוקותי
    • במדבר
      • במדבר
      • נשא
      • בהעלותך
      • שלח
      • קרח
      • חוקת
      • בלק
      • פנחס
      • מטות
      • מסעי
    • דברים
      • דברים
      • ואתחנן
      • עקב
      • ראה
      • שופטים
      • כי תצא
      • כי תבוא
      • ניצבים
      • וילך
      • האזינו
      • וזאת הברכה
  • עלונים והורדות
    • העלאת עלון
    • הורדת עלונים לשבת
    • ברכות ותפילות להורדה
    • לוח לימוד שנתי לכלל תוכניות דרשו
    • קנין הלכה מראי מקומות להורדה
    • חבורת ש"ס מראי מקומות להורדה
  • חדש!העמוד היומי
    • חוברת עיון העמוד להורדה
    • פניני העמוד היומי
    • הרב מנחם דריימן – עברית
    • הרב דוד בוק – עברית
    • הרב אריה זילברשטיין – עברית
      • שיעורי שמע להאזנה והורדה
    • הרב דוד הופשטטר – אנגלית
    • הרב ירמיהו לעסין – אנגלית
    • הרב עמרם בינעט – אידיש
    • הרב שלמה סטרו – ספרדית
    • הרב אריאל דוד סותהון- ספרדית
    • הרב מאיר ערערא – צרפתית
    • הרב אפרים סגל – עברית
    • הרב אפרים סגל – אידיש
  • הדף היומי
    • הרב אליהו אורנשטיין
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • הרב מאיר שפרכר – מורחב
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • הרב אפרים סגל – אידיש
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • הרב אפרים סגל – עברית
      • שיעורי שמע להאזנה ולהורדה
    • 60 שניות על הדף היומי
  • דף היומי בהלכה
    • הרב אריה זילברשטיין – עברית
    • הרב אפרים סגל – אידיש
    • הרב אפרים סגל – עברית
    • הרב יונה פיינהנדלר – הלכות שבת
    • הרב אריה זילברשטיין גרסא מקוצרת – עברית
    • הרב אריה זילברשטיין גרסא מלאה – עברית
    • הרב ישראל גנס – עברית
    • הרב אפרים סגל – אידיש
    • הרב שלמה פריינד – אידיש
    • הרב יוסף מגנוז – צרפתית
    • סיכום הלכות שבועי
  • תלמוד ירושלמי
    • להורדת חוברות קנין ירושלמי ופרטי התכנית
    • הרב אליהו אורנשטיין- עברית
    • הרב יצחק שאול קנייבסקי- עברית
      • שיעורי שמע להאזנה והורדה
    • הרב שמעון שפיצר- אידיש
    • שיעורי 'הדף היומי בתלמוד ירושלמי' להאזנה ולהורדה – הרב עמרם בינעט
  • חנות המבצעים שלנו
  • 0 פריטים₪0.00
  • אוצרות האתר
    • יארצייט של צדיקים וגדולי ישראל
    • דרשות
    • שיעורי דרשו לשמיעה והורדה
    • קול העם
    • על הניסים
    • על דא ועל הא
    • כתבות וראיונות
      • אנשים מספרים
    • גדולי ישראל
      • יהלומים מגדולי ישראל
    • חגים ומועדים
      • ראש השנה
      • יום כיפור
      • סוכות
      • חנוכה
      • עשרה בטבת
      • ט"ו בשבט
      • פורים
      • פסח
      • ל"ג בעומר
      • ספירת העומר
      • חג השבועות
      • בין המצרים
      • תשעה באב
      • אלול
    • המוסר היומי
      • חפצים בחיים
      • קנין חכמה
    • סיפורי צדיקים
      • סיפורים קצרים
    • הלכה למעשה לשבת קודש
    • חמישה דברים שאולי לא ידעת עליהם
    • סגולות וישועות
    • בחצרות החסידים
      • גלריות בחצרות החסידים
      • חלקינו בתורתך – דושנסקיא
      • תורתך שעשועי – תולדות אהרן
      • כי הם חיינו – ויזניץ
      • ועד קביעת עיתים לתורה – צאנז
      • יגדיל תורה – בעלזא
    • ימי זכרון יארצייט הילולא של צדיקים וגדולי ישראל
  • מידע לנבחני "דרשו"
  • חגים ומועדים
    • ראש השנה
    • יום כיפור
    • סוכות
    • חנוכה
    • עשרה בטבת
    • ט"ו בשבט
    • פורים
    • פסח
    • ל"ג בעומר
    • חודש אייר
    • חג השבועות
    • בין המצרים
    • תשעה באב
  • שאל את הרב
  • וידאו שחייבים לראות
    • חיזוק יומי עם הרב אלימלך בידרמן שליט"א
    • הסיפור היומי המצולם
    • חיזוק יומי עם הרב שמעון שפיצר שליט"א
    • המסר היומי עם הרב דוד גבירצמן
    • החיזוק היומי עם הרב אליהו רבי שליט"א
    • החיזוק היומי עם הרב יואל ראטה שליט"א
    • דקה של דעת עם הרה"צ רבי אלעזר מרדכי קעניג זצוק"ל
  • חדשות ‘דרשו’
  • סגולות וישועות
  • צור קשר
    • אודות ‘דרשו’
    • טופס רישום לתוכניות ומסלולי הלימוד השונים של ‘דרשו’
    • הפותח בכל יום – המייל היומי של דרשו
דף הבית מאמרים פרשת שבוע נשא וזהו עצה נפלאה לתושבי חו"ל שיכולים הם לזכות בברכת כהנים מידי יום ביומו על ידי שיבקשו מכהנים בא"י שיכוונו עליהם בברכתם, וכן נהגתי כשהייתי בחו"ל לשלם לשני כהנים מא"י שיכוונו עלי בברכת כהנים

וזהו עצה נפלאה לתושבי חו"ל שיכולים הם לזכות בברכת כהנים מידי יום ביומו על ידי שיבקשו מכהנים בא"י שיכוונו עליהם בברכתם, וכן נהגתי כשהייתי בחו"ל לשלם לשני כהנים מא"י שיכוונו עלי בברכת כהנים

פוסק הדור מרן הגאון הגדול רבי משה שטרנבוך שליט"א, על ברכת כהנים וקניינים אמיתיים בחיי נצח
ג' סיון תשפ"ד
הצטרפו למייל היומי הצטרפו ללומדי הדף היומי בהלכה

"כֹּה תְבָרֲכוּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אָמוֹר לָהֶם" (ו, כ"ג)

"אמר להם הקב"ה לכהנים, לא מפני שאמרתי לכם שתהיו מברכים את ישראל תהיו מברכים אותם באנגריא ובבהלות, אלא תהיו מברכין בכוונת הלב כדי שתשלם הברכה בהן". (במדבר י"א, ד')

מבואר במדרש שצריכים הכהנים לברך מתוך כוונת הלב, וטעם הדבר הוא מפני שכשמברכים מתוך כוונה הברכה חלה יותר, וכעי"ז כתב הספורנו על הפסוק (בראשית מ"ח, י) וישק להם ויחבק להם וז"ל: כדי שתדבק נפשו בהם ותחול עליהם ברכתו, ע"כ.

ונראה שזהו יסוד למנהג ישראל שנהגו לומר "יישר כח" לכהנים לאחר ברכתם (כדהובא במ"ב קכ"ח ס"ק ס' ובמטה אפרים תקצ"ב, י"א) אע"פ שהכהנים מחוייבים מעיקר הדין לברך את הקהל ואין צריך להודות להם על עיקר הברכה, דמ"מ יש להודות להם על מה שמתאמצים לברך כמה שיותר בכוונת הלב, שדבר זה תלוי בהם כמה כוונת הלב יכוונו בברכה.

ביותר מצאנו שברכת כהנים צריכה להיות "באהבה", ולכן אסור לכהן לישא כפים כשהוא שונא את הקהל או הקהל שונאים אותו, וזוהי סכנה לישא כפים כששונא לקהל, וכדאיתא בזוה"ק והובא במג"א (סי' קכ"ח סקי"ח), וכבר עמדו (מהרש"א סוטה ל"ח ע"ב ובבאר שבע שם) מאין למדו חז"ל כן, ולהאמור ניחא דכיון שברכת כהנים בעי כוונת הלב וכמבואר במדרש כאן, למדו מזה חז"ל דבעי שיהא "באהבה".

ובזכרוני שבבית מדרש שהתפללתי בו בצעירותי בירושלים, בא כהן אחד ואמר שהוא שונא את הרב שם, והזהירו אותו שלא ישא כפים וכמבואר בזוה"ק פרשת נשא שאסור לישא כפים כששונאים הוא לקהל או קהל לו, ולעג על זה הכהן, באומרו שרב זה מותר לשנוא, ולא דיבר הזוה"ק בכגון דא, ולמרבית הפלא באותו לילה ממש נפטר כהן זה באופן פתאומי אף שלא היה חולה מעולם, והציבור ראו בזה מופת שמוכיח את קדושת דברי הזוה"ק והפוסקים שהביאו דבריו אלו.

מרן הגר"ח מבריסק זצ"ל שלח להגאון רבי מאיר שמחה הכהן מדווינסק זצ"ל (בעל האור שמח) שיכוון עליו בברכת כהנים, ומבואר בדעת הנך גאוני הדור, שנקטו בפשיטות שהכהן בשעת עמדו על הדוכן לברך, יכול לכוון על מי שירצה ולהשפיע עליו ברכה על ידי ברכת כהנים. [וחידוש יש בדבריהם שאף שאין הישראל עומד לפני הכהן מ"מ הוא מתברך, והוא בכלל עם שבשדות ואף עדיפי מינייהו כיון שהכהן מכוון עליהם להדיא, ואכמ"ל].

וזהו עצה נפלאה לתושבי חו"ל שיכולים הם לזכות בברכת כהנים מידי יום ביומו על ידי שיבקשו מכהנים בארץ ישראל שיכוונו עליהם בברכתם, ומה טוב אם יוכלו גם לשלם לכהנים נצרכים ועמלי תורה שיכוונו עליהם, כי על ידי קבלת התשלום יהא ליבם יותר פתוח לברך מתוך כוונת הלב.

וכן נהגתי כשהייתי בחו"ל לשלם לשני כהנים מארץ ישראל שיכוונו עלי בברכתם. [והשתדלתי בשתים משום שיש ראשונים (תוס' מנחות מ"ד ע"א ד"ה כל ובטור סי' קכ"ח בשם רבינו פרץ, ועי' בנו"כ שם) דס"ל שרק בב' כהנים הוא דאורייתא]

"וְאִישׁ אֶת קֳדָשָׁיו לוֹ יִהְיוּ אִישׁ אֲשֶׁר יִתֵּן לַכֹּהֵן לוֹ יִהְיֶה" (ה, י)

כתב הקדוש ה'חפץ חיים' זי"ע (נדפס בפירוש חפץ חיים עה"ת) שנרמז כאן יסוד גדול שצריך כל אחד לזכור תמיד בימי חייו, שרכושו האמיתי של האדם הוא רק פירות עמלו הרוחני כמו תורה ומצוות ותפילה, אבל כל שאר הבלי העולם הזה לא ילווהו לנצח ואינם שלו לעולם, וזהו הנרמז בפסוק "איש את קדשיו לו יהיו", המצוות ומעשים טובים של אדם שהם ענייני קדושה, "לו יהיו" הם באמת שייכים לאדם, כיון שהם שלו לנצח ואין מי שיכול לקחתו ממנו, אבל שאר קניינים הגשמיים אינו לגמרי של האדם, שהרי לא לנצח יהיה לו בהם קנין,

ועפי"ז הוסיף החפץ חיים ופירש על דרך זה המשך הפסוק "אשר יתן לכהן לו יהיה", דמאחר שקניינו האמיתי של האדם אינו אלא מצוות ומעשים טובים, א"כ נמצא שבאמת כאשר נותן האדם ממונו לאחרים, אינו "מוציא" את הממון מתחת רשותו, אלא אדרבה הוא "מחזק" את קניינו בממון זה, שהלא עד עתה לא היה לו בממון זה אלא קניין עראי, אבל מכאן והילך כיון שהשתמש בממון זה למצווה, נעשה לו קניין נצחי ואמיתי בממון זה, וזהו מה שאמר הכתוב "אשר ייתן לכהן", מה שהאדם נותן לכהן ומקיים בזה מצווה, "לו יהיה", זהו באמת הקניין האמיתי שלו שיישאר בידו לנצח לאחר מותו, ואדרבה, אם לא היה נותן צדקה אז היה רק יוצא נפסד מממונו, כי לאחר פטירתו יבואו עמו בחשבון למה לא נתן צדקה.

ואותם הגבירים שמניחים את כל ממונם רק ב"חשבון הבנק" או בהשקעות כדי להבטיח את עתידם, אינם עשירים כלל, ואמנם ה"חשבון בנק" שלהם עשיר, אבל הם עצמם אינם עשירים, שלא קנו לעצמם קניין בעל ערך אמיתי, ולא קניין שיעמוד להם לנצח, והעשיר האמיתי הוא מי שקנה לעצמו תורה ומצוות ומעשים טובים, וזהו קניין בעל ערך אמיתי שלעולם לא יתנתק ממנו ואין מי שיוכל לגנוב או לעשוק לך אותם.

וכדאי לכוון בשעת נתינת צדקה, שתיבת צדקה הוא מלשון "צדק" ומשום שהעני מקבל את הצדקה עפ"י ה"צדק", מאחר שכספו של העשיר נמצא אצלו רק כמו 'צינור' כדי שיעבור לעניים דרכו, שאם האדם יתן צדקה מתוך הרגשה זו, יוכל לקיים בנקל את אזהרת התורה (דברים ט"ו, י') "ולא ירע לבבך בתתך לו", ויזכה עי"ז לברכת ה' האמורה בפסוק שם "כי בגלל הדבר הזה יברכך ה' אלקיך בכל מעשך וגו'".

כמה הוא מרוויח בחודש

שמעתי על גדול אחד זצ"ל ששאל עשיר ממקורביו כמה הוא מרוויח בחודש, והשיב העשיר שהוא מרוויח עשרת אלפים רובל, אך כיון שהוא נותן חומש לצדקה א"כ לא נשאר בידו ריווח אלא שמונת אלפים רובל. והשיב לו אותו גדול שאדרבה, לפי האמת הוא מרוויח רק שני אלפים רובל לחודש, שהרי רק אותם שני אלפים שהוא נותן לצדקה יעמדו לו לנצח, אבל שמונת אלפים רובל אינם "הכנסות" אלא "הוצאות" שהוא מוציא ומבזבז לצורכי עצמו.

ומרן הגר"ח מוואלז'ין זצ"ל היה מרבה בצדקה ומחלק ממון רב לעניים, ומלבד מה שהקפיד להפריש חומש מכל הכנסותיו לצדקה, היה מפזר ממונו בהלוואות לכל נזקק, ובשנים שהתפרנס מבית מסחר אשר בבעלותו, היה משתדל לקנות הרבה סחורה, ולא להותיר בידו ממון רב מדי במזומן, בטענתו כי אדם שיש לו מעות בכיסו, אי אפשר לו לצאת ידי חובת הפסוק "ולא תקפוץ את ידך מאחיך האביון וגו' נתון תתן לו" (דברים טו, ז-י) עד שיפזר כל המעות, וכמו כן ביום פטירתו התאמץ והזדרז לחלק כל מעות הצדקה שהיו אצלו, בטרם ימות ויפסיד את חשבון המצוה.

ושמעתי בשם כ"ק האדמו"ר בעל "קדושת ציון" מבאבוב

ושמעתי בשם כ"ק האדמו"ר בעל "קדושת ציון" מבאבוב זצ"ל הי"ד, שלפי מה שמבואר בגמ' (כתובות ג' ע"א) שהטעם שאין לתת יותר מחומש לצדקה הוא מחמת חשש "שמא יצטרך לבריות", א"כ מי שבלא"ה נזקק לבריות מותר לו לתת יותר מחומש, שהרי לא ייהפך להיות נזקק לבריות מחמת נתינת יותר מחומש, ולכן אמר האדמו"ר על עצמו, שכיון שכל ממונו הוא רק מנתינות שאנשים נותנים לו, והוא בלא"ה בגדר "זקוק לבריות", מותר לו לתת יותר מחומש מנכסיו לצדקה, ולכן תמיד חשש שאולי יש איזה נצרך שצריך לתת לו עוד צדקה, [ואמנם כל עני הנזקק לבריות אינו רשאי לפזר כל מעותיו ולהטיל עצמו על הבריות, ודווקא האדמו"ר היה רשאי לעשות כן מאחר שהבריות היו חפצים לתת לו ממונם].

עובדא הוי אצל דו"ז הר"ר ברוך זלדוביץ זצ"ל מראשי הקהל דמינסק, שהיה מגדולי עשירי רוסיה, ופיזר הרבה מנכסיו להחזקת ישיבות ותלמידי חכמים ועניים, עד שהשאיר לעצמו רק לצרכיו ההכרחיים, ולבסוף נהפך עליו הגלגל וירד לגמרי מנכסיו ונשאר בלא כלום, ובאו למרן הגר"ח מבריסק זצ"ל ושאלו אותו מדוע עלה לו כך בגורלו והרי הוא השתמש בעשירותו כהוגן לצדקה ומעשים טובים, והשיב להם הגר"ח במשל לאב ששלח את בנו לאוניברסיטה ללמוד במחלקה פלונית, והנה כאשר הבן גמר מחלקה זו העלוהו למחלקה אחרת להשתלם גם שם, וגם כאן הקב"ה הכניס את רבי ברוך זלדוביץ בניסיון מחלקת העשירות, אך כשגמר רבי ברוך את המחלקה הזו בהצלחה גמורה, הוציא אותו משם והכניסוהו במחלקת העניות לראות איך ישתלם שם.

וזכה רבי ברוך שהקב"ה זיכה אותו בשכר גדול ומכופל שניסהו הקב"ה גם בניסיון העושר וגם בניסיון העוני, ועבר את שני הניסיונות בהצלחה, אשריו ואשרי חלקו.

(מתוך 'ביאורים והנהגות' במדבר)

ברכת כהנים מרן הגאון הגדול רבי משה שטרנבוך שליט"א נשא פרשת השבוע

אולי גם יעניין אותך

הרב מיכאל שושן שליט"א
הטיש האחרון בחייו של האדמו''ר מקאליב זצוק''ל
'מעניין' אומר האיש, 'מעולם לא שמתי לב מדוע נקרא הרחוב הזה בשם 'פראג'
"מי אמר שהחתן שלה כבר נולד?"
כשהכריזו בשם משפחתי, ניגשתי ונדהמתי!
כבר לפני 50 שנה ראו את עבודתו העקבית שמשקיע במנוחת הנפש, ברוגע ובשלוה העילאית שלו...

קראתם? נהנתם? נשמח מאוד אם תשאירו לנו תגובה, הארות והערות יתקבלו בברכה

ביטול

פוסטים נוספים

הצטרפו לקבלת המייל היומי שלנו – מדהים ומרגש – אחד ביום
החדשים באתר
מכתלי בית הדין

מכתלי בית הדין | וירא תשפ"ו

וידאו לקראת שבת

כך תגיעו מוכנים לשולחן שבת:

צפו: 'לקראת שבת' - בהגשת הרב שלום יכנס והרב אברהם פוקס

לקראת שבת מלכתא

גיליון לקראת שבת להורדה - פרשת וירא תשפ"ו

32 עמודים עם סיפורים מרתקים מגדולי ישראל

וירא

"במוצאי שבת הזדרזו שלושתם לעבר מקום החפירה פתחו וחשכו עיניהם, מיד החלו הצעקות..."

על דחיית סיפוקים כמפתח להצלחה ולהתעלות רוחנית

מבקש שלמה דסקל
00:00
--:--
  • 1. מבקש - שלמה דסקל
  • 2. הדרן - אברמי רוט ומקהלת שירה חדשה
  • 3. ולירושלים - שלמה דסקל
  • 4. כי יש בתורה - שלמה דסקל
  • 5. צמאה - אייזיק האניג
  • 6. בדברי תורה - הרב ירמיה דמן
  • 7. אחינו - אברמי רוט
  • 8. והוא א-לי - אלי לאופר, אפרים מנת, מקהלה
  • 9. דרשו - שלמה דסקל
  • 10. לדור - אברמי רוט
  • 11. ויהיו בנינו - סולן: רולי דיקמן. מקהלת בני בישיבות ומקהלת שירה חדשה
  • 12. מחרוזת פתיחה - אפרים מנת, ר' משה דמן, מקהלה.
  • 13. השבעתי - הרב ירמיה דמן ובנו ר' משה, אפרים מנת.
  • 14. מבקש - ר' יעקב דסקל
  • 15. כי יש בתורה - ר' משה דמן, מקהלה.
  • 16. אב הרחמים - הרב ירמיה דמן ובנו ר' משה.
  • 17. הדרן - ר' משה דמן, מקהלה.
  • 18. ולירושלים - ר' יעקב דסקל
  • 19. מחרוזת ריקודים - ר' יעקב דסקל
  • 20. תנא דבי - אייזיק האניג
  • 21. שערי צין - אלי הרצליך
  • 22. דרשו השם ועזו - שלמה כהן
  • 23. בתורה הקדושה - מקהלת מלכות
  • 24. ובמקהלות - מקהלת מלכות
  • 25. כנשר - אייזיק העניג
  • 26. ותערב לפניך - ירמיה דמן
  • 27. יתגבר כארי - שלמה כהן
  • 28. תנא דבי אליהו - אייזיק העניג
  • 29. שערי ציון - אלי הרצליך
  • 30. מה אשיב - אהרלה סמט
  • 31. כל העולם - אהרלה סמט
  • 32. אם היו - אהרלה סמט
  • 33. אנא אמצאך - שלמה כהן
  • 34. לולי תורתך - שלמה כהן
  • 35. מלך רופא נאמן - שלמה כהן
  • 36. צמאה נפשי - אייזיק העניג
  • 37. אתה הראת לדעת - אייזיק העניג
  • 38. כתר - אייזיק העניג
  • 39. ולירושלים - יענקי דסקל
  • 40. מעוז צור - שלמה כהן, אלי לאופר
  • 41. אחינו - אייזיק האניג
  • 42. מבקש - שלמה דסקל
  • 43. צמאה - אייזיק האניג
  • 44. כי יש בתורה - שלמה דסקל
  • 45. אני מאמין - יעקב דסקל
  • 46. ולירושלים - אייזיק האניג
  • 47. דרשו - שלמה דסקל
  • 48. קדשינו - יעקב דסקל
  • 49. והוא קלי - אלי לאופר, אפרים מנת
  • 50. לדור - אברהמי רוט
  • 51. דרשו ה' ועוזו
  • 52. ניגוני התעוררות
  • 53. מחרוזת: אבינו אב הרחמן, נר לרגלי, הנה אנוכי
  • 54. יהא רעווא
  • 55. מחרוזת: ימים על ימי מלך, כי אורך ימים, אשרי מי, אמת מה נהדר.
  • 56. כד יתבין
  • 57. אבינו מלכנו
  • 58. אורך ימים - סיום הש"ס תש"פ - אהרלה סמט, זאנוויל וינברגר
  • 59. בזכות התורה ולומדיה ינצל העולם - סיום הש"ס תש"פ - מוטי שטיינמץ
שאל את הרב לקראת שבת ש"ס אונליין חנות דרשו הישיבה הוירטואלית
  • תוכן ושיעורים באתר
    • דף היומי - הרב אורנשטיין
    • דף היומי - הרב שפרכר
    • דף היומי – הרב סגל
    • דף היומי באידיש – הרב סגל
    • דף היומי באנגלית – הרב לובינשטיין
    • דף היומי צרפתית – הרב מגנוז
    • דף היומי בהלכה – הרב זילברשטיין
    • דף היומי בהלכה אידיש –הרב סגל
    • הדף היומי בהלכה בצרפתית - הרב מגנוז
    • תקצירי הדף היומי – הרב חיים דוד קובלסקי שליט"א
    • שומעים ‘דרשו’
    • מסכת שביעית - משניות מבוארות
    • תקצירי הדף היומי בהלכה
    • Daf HaYomi de Halaja en Español
    • הלכה למעשה לשבת קודש
  • מידע לנבחני דרשו
    • שיעורי ‘דף היומי בהלכה’ ברחבי הארץ
    • תוכניות דרשו
    • המבחנים הבאים ב’דרשו’
    • רשימת מוקדי המבחנים
    • לוח מבחנים לשנת תשפ”ג
    • קנין הלכה מראי מקומות להורדה
    • לוח הדף היומי בהלכה להורדה
    • טופס רישום לתוכניות ומסלולים
    • לוח דף היומי בבלי
    • בדיקה אוטומטית ציונים מבחנים
    • 60 שניות מרתקות על הדף היומי
    • מבחן לדוגמא
  • שבת קודש
    • כניסת שבת ויציאת שבת ברחבי הארץ
    • לקראת שבת מלכתא
    • פרשת השבוע
    • הורדת עלונים לשבת
    • הלכה למעשה לשבת קודש
    • וידאו לקראת שבת
    • אוגדן עלוני השבת
    • סט לקראת שבת 5 כרכים
    • שו"ת בהלכות שבת
  • שומעים דרשו
    • שיעורי תורה
    • תכניות וראיונות
    • שירי דרשו
    • חגים ומועדים
    • הסיפור היומי
    • אירועי דרשו
    • הפותח בכל יום
    • פרשת השבוע
    • תפילת השל"ה
    • פרשת המן
    • ברכת המזון
    • נשמת כל חי
  • המיוחדים שלנו
    • חנות דרשו
    • שאל את הרב
    • על דא ועל הא
    • פרשת השבוע
    • 5 דברים שאולי לא ידעת עליהם
    • המוסר היומי
    • בחצרות החסידים
    • מאמרים
    • כתבות וראיונות
    • חדשות ‘דרשו’
    • חגים ומועדים
    • סגולות וישועות
    • וידאו לצפיה
    • וידאו שחייבים לראות
    • סיפורים קצרים
    • סיפורי צדיקים
משרדי דרשו
02-560-9000
פקס 02-6540269
כתובת האימייל של המשרד: [email protected]
כתובת למשלוח
דברי דואר: ת.ד. 39061, מיקוד 9139001
קו השיעורים של דרשו
077-2222-666 או 4992*
ייעוץ לבני הישיבות
1800-20-18-18
דרשו אנגליה
020-8050-2615
אתר דרשו הוקם ונבנה לזיכוי הרבים וללא כוונות רווח על ידי עמותת דרשו
כל הזכויות שמורות. לתשומת לבכם: על כל התמונות המוצגות באתר חלים זכויות יוצרים ואין להשתמש בכל שימוש שהוא ללא היתר בכתב.

הנהלת אתר דרשו מודיעה בזאת על כוונתה לעשות שימוש ביצירות יתומות לפי סעיף 27א לחוק זכות יוצרים.
יצירות יתומות הן יצירות המופצות ברשתות החברתיות וברשת המקוונת ואשר בעל זכויות היוצרים בהן לא ידוע או לא אותר.
אנו עושים מאמצים מרובים על מנת לאתר את בעלי הזכויות, ולתת קרדיט הולם עבור השימוש ביצירות.
אם עשינו שימוש ביצירה שבבעלותכם בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק, אתם רשאים לפנות בהודעה אלינו על מנת שנחדול מהשימוש בצילום
וזאת בכתובת הדוא''ל: [email protected]
Created by JewTech
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיותניגודיות
  • רקע בהיררקע בהיר
  • קו תחתי לקישוריםקו תחתי לקישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס
  • מפת אתרמפת אתר